Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Glory1

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Glory1 »

Puckey skrev:Antingen insåg han hur mycket fokus han flyttade från slutspelet och valde att tona ner det, eller också håller vi på att sy ihop en lösning som funkar för Thoresens familj. Börjar hoppas att han kommer förlänga kontraktet, under villkor om utlåning till Storhamar fram till januari någon gång. Kan bli en grym joker att få in strax innan slutspel!
Han är väl fortfarande inte kvitt sina ljumskproblem? Smygstarta lite i Norge och sedan komma tillbaka i topptrim lagom till slutspurten
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

gaspo skrev:-Jag är fortfarande kvar i klubben nästa säsong, jag har inte sagt upp mitt kontrakt. Jag har ett tvåårsavtal och så får jag ta allt det andra efter säsongen, säger han.

Que? Först kvar, sedan inte lustigt svar.
Vad han säger är att han inte sagt upp sitt kontrakt och att han inte tänker ta tag i det där förrän efter säsongen. Dvs media kommer inte få bu eller bä från honom innan säsongen är över.

Samtidigt har han sagt att han lovat att flytta hem familjen så det verkar ju tveksamt att det skulle bli en lösning där familjen stannar i Stockholm nästa säsong och då är det ju mindre troligt att Thore gör det.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Bekräftat att Linus Johansson lämnar Mora.

"Samtidigt kan Sporten också berätta att Linus Johansson inte kommer att spela med Mora IK nästa säsong.
– Han kommer att spela i SHL eller i en högre liga, säger Jeremy Colliton.
Ännu är ingenting bekräftat men det har ryktats om att Linus Johansson redan är klar för Djurgårdens IF"

http://www.dt.se/ishockey/hockeyallsven ... -ja-direkt
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Som många redan befarat.

"Vimmerbysonen Linus Hultström är stekhet för tillfället. Nu kan Dagens Vimmerby berätta att flera NHL- och KHL-klubbar följer honom intresserat.

– Jag har pratat med NHL-klubbar tidigare också och det finns intresse från både NHL och KHL, säger Hultströms agent Christian Sjögren."

http://www.dagensvimmerby.se/sport/isho ... um=twitter
Tuzzen

Inlägg av Tuzzen »

android skrev:Bekräftat att Linus Johansson lämnar Mora.

"Samtidigt kan Sporten också berätta att Linus Johansson inte kommer att spela med Mora IK nästa säsong.
– Han kommer att spela i SHL eller i en högre liga, säger Jeremy Colliton.
Ännu är ingenting bekräftat men det har ryktats om att Linus Johansson redan är klar för Djurgårdens IF"

http://www.dt.se/ishockey/hockeyallsven ... -ja-direkt
Han är klar för DIF, så bara en tidsfråga innan dom tillkänna ger det.
mb81

Inlägg av mb81 »

Mattebo skrev:Som många redan befarat.

"Vimmerbysonen Linus Hultström är stekhet för tillfället. Nu kan Dagens Vimmerby berätta att flera NHL- och KHL-klubbar följer honom intresserat.

– Jag har pratat med NHL-klubbar tidigare också och det finns intresse från både NHL och KHL, säger Hultströms agent Christian Sjögren."

Har han khl-klausul? Annars får de köpa loss honom
Men borde hamna i NHL såklart.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

mb81 skrev:

Det känns som att alla våra spelare har KHL-klausul (av någon anledning).
Jag är inte arg, och inte besviken.
mb81

Inlägg av mb81 »

Stulle skrev:
mb81 skrev:

Det känns som att alla våra spelare har KHL-klausul (av någon anledning).
Konstigt isf. Skellefteå tjänar multum på låna ut/sälja spelare till khl.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Har väl att göra med att SAIK har lättare att locka folk till klubben, hos oss kan man förmodligen mycket enklare få in en klausul i kontraktet eftersom vi tråkigt nog är en mycket svagare aktör på marknaden.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Gissar att det är som vid alla andra förhandlingar - klausuler kostar. En spelare som kräver klausul för tre olika ligor borde enligt all logik gå ner avsevärt i lön för att få in dem. Vår ekonomi är under återuppbyggnad och vi har antagligen tagit varje chans i världen att hålla nere lönerna, räknar med en betydligt mer återhållsam syn på klausuler när vi har stabiliserat spelarbudgeten över 40m. Trist dock - vi har varit bortskämda med en sån sjukt bra stomme fram till degraderingen att det gör ont att se dem man hoppats ska ta över försvinna. Så sjukt viktigt att få in spelare som Cehlin som verkligen vill hit och har provat utlandet.
Benjamin L. Willard

Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Daniel Sondell lämnar Zug, vann backarnas poängliga. Kam vara intressant!
http://dlvr.it/KqB0Pt

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Puckey skrev:Gissar att det är som vid alla andra förhandlingar - klausuler kostar. En spelare som kräver klausul för tre olika ligor borde enligt all logik gå ner avsevärt i lön för att få in dem. Vår ekonomi är under återuppbyggnad och vi har antagligen tagit varje chans i världen att hålla nere lönerna, räknar med en betydligt mer återhållsam syn på klausuler när vi har stabiliserat spelarbudgeten över 40m. Trist dock - vi har varit bortskämda med en sån sjukt bra stomme fram till degraderingen att det gör ont att se dem man hippats ska ta över försvinna. Så sjukt viktigt att få in spelare som Cehlin som verkligen vill hit och har provat utlandet.
Ja, det var precis det som var poängen med min post ovan.
Användarvisningsbild
TheRegime

Inlägg av TheRegime »

-daniel- skrev:
Puckey skrev:Gissar att det är som vid alla andra förhandlingar - klausuler kostar. En spelare som kräver klausul för tre olika ligor borde enligt all logik gå ner avsevärt i lön för att få in dem. Vår ekonomi är under återuppbyggnad och vi har antagligen tagit varje chans i världen att hålla nere lönerna, räknar med en betydligt mer återhållsam syn på klausuler när vi har stabiliserat spelarbudgeten över 40m. Trist dock - vi har varit bortskämda med en sån sjukt bra stomme fram till degraderingen att det gör ont att se dem man hippats ska ta över försvinna. Så sjukt viktigt att få in spelare som Cehlin som verkligen vill hit och har provat utlandet.
Ja, det var precis det som var poängen med min post ovan.
klausuler borde förbjudas i kontrakt, för vad fan blir vitsen egentligen att då skriva kontrakt, förbjud klausuler eller tillåt enbart 1 års
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

mb81 skrev:
Stulle skrev: Det känns som att alla våra spelare har KHL-klausul (av någon anledning).
Konstigt isf. Skellefteå tjänar multum på låna ut/sälja spelare till khl.
Att ha en klausul där man får gå till KHL om vi får hyra är väl också en klausul?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Benjamin L. Willard skrev:Daniel Sondell lämnar Zug, vann backarnas poängliga. Kam vara intressant!
http://dlvr.it/KqB0Pt
Tycker verkligen att Djurgården ska ligga på rejält här, beroende på löneanspråk givetvis. Men som det ser ut nu, när både Högström och Hultström ryktas lämna behöver vi verkligen någon som, utöver Holm (om nu ens han blir kvar), kan transportera puck och inte bara slå sarg ut.
Låst