SHL Kvartsfinal 1: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 16/3 2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Axel_K
Säsongskort: Ja

Re: SHL Kvartsfinal 1: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 16/3

Inlägg av Axel_K »

Praetori skrev:
Magnutz skrev:Inte ens i en tredje-period i en kvartsfinal mäktar domarna med att försöka sköta sitt arbete. Om de ska ta 2or i slutspelet ska det vara på en nivå som gör sporten rolig att följa. Det ska tillåtas lite mer och det ska vara tydliga bedömningar i allt. Nu går de in och börjar blåsa 2or vid 2-2 i tredje-perioden, för skit som de lika gärna kan släppa.. Vad är det här?! Ska jag betala för mer sånt? Oklart.

Varenda match, i stort sett, spelar de en allt för stor roll. Har de spelat på oddset?
Vi spelar ju dock med klubborna och petar och river och sliter istället för att gå på och spela fysiskt på kropp som i första. Då blir det utvisningar. Sen kan man gnälla så mycket på domarna som man vill men så fungerar det.
Men vad fan, det har båda lagen gjort i hela jävla matchen. Första 40min gick det bra sen så helt plötsligt så var det tvärstopp för inavelsåsnorna i randigt.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Här ser man vilket lag som är utvilat. Vi har ingenting kvar i kroppen.
Användarvisningsbild
captcash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av captcash »

Som jag skrev innan.. det är ingen katastrof att torska första matchen på bortaplan, snarare "förväntat"... torsk för Fisklunda hade däremot varit mental katastrof... så ingen ko på isen.. chilla, kom tillbaka och spöa dem i nästa 3 matcher nu istället!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Praetori skrev:
Magnutz skrev:Inte ens i en tredje-period i en kvartsfinal mäktar domarna med att försöka sköta sitt arbete. Om de ska ta 2or i slutspelet ska det vara på en nivå som gör sporten rolig att följa. Det ska tillåtas lite mer och det ska vara tydliga bedömningar i allt. Nu går de in och börjar blåsa 2or vid 2-2 i tredje-perioden, för skit som de lika gärna kan släppa.. Vad är det här?! Ska jag betala för mer sånt? Oklart.

Varenda match, i stort sett, spelar de en allt för stor roll. Har de spelat på oddset?
Vi spelar ju dock med klubborna och petar och river och sliter istället för att gå på och spela fysiskt på kropp som i första. Då blir det utvisningar. Sen kan man gnälla så mycket på domarna som man vill men så fungerar det.
Jo, visst, men det görs ju hela tiden och i de flesta fall väljer (tror jag) domarna att fria. Sedan byter de taktik och blåser. Hur fan ska spelarna kunna spela sin match när nivån helt plötsligt ändras och det tidigare "tillåtna" plötsligt blir 2 minuter i botbåset? Galet.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Va det diving? Verkar ju som inge på cmore har uppmärksammat det då repris brukar visas igen på misstänkta situationer..

Skickat från min iPhone med Tapatalk
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Solklar tripping på Alvarez och fasthållning bakom buren i samma sekvens: ingenting.
25/4-2025
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

captcash skrev:Som jag skrev innan.. det är ingen katastrof att torska första matchen på bortaplan, snarare "förväntat"... torsk för Fisklunda hade däremot varit mental katastrof... så ingen ko på isen.. chilla, kom tillbaka och spöa dem i nästa 3 matcher nu istället!
Är matchen redan slut?
Praetori

Inlägg av Praetori »

Axel_K skrev: Men vad fan, det har båda lagen gjort i hela jävla matchen. Första 40min gick det bra sen så helt plötsligt så var det tvärstopp för inavelsåsnorna i randigt.
Nä inte på det sättet. Det har petats och hakats en del men tröttheten har visat sig i tredje när vi försöker jobba med klubban istället för att åka skridskor.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Wishes

Inlägg av Wishes »

Är det ngn slags policy att media och branschfolk inte skall kritisera den usla domarnivån i SHL? Går bra att racka ner på spelare och ledare till höger och vänster, men man mörkar helt kritik mot domarnas insats.
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Magnutz skrev:
captcash skrev:Som jag skrev innan.. det är ingen katastrof att torska första matchen på bortaplan, snarare "förväntat"... torsk för Fisklunda hade däremot varit mental katastrof... så ingen ko på isen.. chilla, kom tillbaka och spöa dem i nästa 3 matcher nu istället!
Är matchen redan slut?
Yes, din stream ligger 5mins efter!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Vakna idioter. Sallinen har spelat hela tredje...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Såg precis en sekvens där vi borde fått med oss två utvisningar pga holding och interference. Inget. Nada. Så är det. Nivåerna are all over the place.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Vill att dom ska bli lite desperata nu. Spela som om det är game 7.
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

Domarna började rätt bra men här i tredje har deras verkliga ansikte kommit fram igen... DIF ska till varje pris förlora.

Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
It's the hope that kills you.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Magnutz skrev:Såg precis en sekevsn där vi borde fått med oss två utvisningar pga holding och interference. Inget. nada. Så är det. Nivåerna are all over the place.
Ett smart lag sysslar med de fula tricken när domarna inte tittar åt deras håll, en trött lag petar med klubborna och trippar eller hakar folk istället för att åka skridskor när domarna tittar. Ge fan i att alibipeta på puckförare så blir det bra.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar