SHL Kvartsfinal 1: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 16/3 2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Re: SHL Kvartsfinal 1: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 16/3

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

Mot SM-Guld! 8)
Bild
Användarvisningsbild
Lakrisal
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Lakrisal »

Salas skrev:...
Jag tror det hängde ganska stor sten på axlarna under åttondelen. Vi hade chansen att sluta 3a men lyckades pissa bort den chansen totalt för att sedan tappa 6:e platsen i slutsekundrarna. Det hade varit ett stort fiasko att åka ut redan nu.

Sen får vi se om det ger en "skönt, nu behöver vi inte vinna längre" eller "nu jävlar har vi allt att vinna" mentalitet.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Är inte lätt för Sallinen att producera då han spelar med Lehtonen.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Är vi heta och de kalla så blir fisk rökta. Är de heta och vi kalla får vi våra fiskar varma.
Nubbe till det?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Staten

Inlägg av Staten »

Det är inget dåligt lag vi har. Vi ska kunna bjuda upp till motstånd. Tycker att vi fysiskt och tekniskt åt upp Brynäs sen hade de ofantlig flyt med sin utdelning. Jag tror den här serien går till en sjunde avgörande.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Allt under 8-1 är bra.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: SHL Kvartsfinal 1: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 1

Inlägg av Henkos »

Staten skrev:Det är inget dåligt lag vi har. Vi ska kunna bjuda upp till motstånd. Tycker att vi fysiskt och tekniskt åt upp Brynäs sen hade de ofantlig flyt med sin utdelning. Jag tror den här serien går till en sjunde avgörande.
Kan bara hålla med. Tycker vi var bättre i alla tre matcherna faktiskt.

Men mot Frölunda måste vi upp ett snäpp, framförallt målisarna. Jag lutar nog åt Tellan ikväll men svårt val.

Jag är på plats ikväll, hoppas få se många fler i de rätta färgerna!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det här med våra målvakter och den bristande formen handlar ju naturligtvis om ett försvarsspel som mer eller mindre havererat senaste månaden. Om man jämför början på säsongen så släppte vi ju in ofantligt mycket mindre mål (vi gjorde förvisso väldigt mycket färre framåt också). Detta beror knappast enkom på målvakterna utan på att samtliga utespelare spelar mer naivt och stundtals väldigt odisciplinerat. Tror laget litar lite väl mycket på spetsen framåt och slarvar med de defensiva detaljerna när man märkt att vi har grym spets framåt. Kan man hitta en rimlig balans mellan defensiv och offensiv så ser det genast lite bättre ut.

Är rädd att vi kommer bli synade rejält av FHC om vi spelar lite naivt som vi stundtals gjort senaste månaden, har större förhoppningar på början av matchserien när vi har ångan uppe och FHC tvärtom - men över 7 matcher tror jag vi får det oerhört kämpigt mot deras snabba forwards och distinkta passningsspel.

Vore ju "rätt" skönt att inleda med en vinst på bortaplan, för att sätta Frölunda i lite lätt gungning....
Användarvisningsbild
Patrik_N

Inlägg av Patrik_N »

Kall-El

Inlägg av Kall-El »

-daniel- skrev:Det här med våra målvakter och den bristande formen handlar ju naturligtvis om ett försvarsspel som mer eller mindre havererat senaste månaden. Om man jämför början på säsongen så släppte vi ju in ofantligt mycket mindre mål (vi gjorde förvisso väldigt mycket färre framåt också). Detta beror knappast enkom på målvakterna utan på att samtliga utespelare spelar mer naivt och stundtals väldigt odisciplinerat. Tror laget litar lite väl mycket på spetsen framåt och slarvar med de defensiva detaljerna när man märkt att vi har grym spets framåt. Kan man hitta en rimlig balans mellan defensiv och offensiv så ser det genast lite bättre ut.

Är rädd att vi kommer bli synade rejält av FHC om vi spelar lite naivt som vi stundtals gjort senaste månaden, har större förhoppningar på början av matchserien när vi har ångan uppe och FHC tvärtom - men över 7 matcher tror jag vi får det oerhört kämpigt mot deras snabba forwards och distinkta passningsspel.

Vore ju "rätt" skönt att inleda med en vinst på bortaplan, för att sätta Frölunda i lite lätt gungning....
Tyvärr tror jag du har rätt. Jag tror Fisklunda kommer ha liten julafton offensivt mot vår hönsgård till försvar. Åker de bara skridskor kommer de mer eller mindre ges chanser av oss.
Kalliasson

Inlägg av Kalliasson »

Bra skrivet ändå, även om det är mycket spekulationer i texten.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Sjukt viktig match, Frölunda som förening är sköra mentalt sett efter två raska uttåg ut kvartsfinalerna de två senaste åren, kan vi sätta dom i gungning redan ikväll får vi ett stort övertag.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Jag hoppas att Frölunda har samma inställning, då ryker dom med 4-0. Att vi gjort två av våra bästa matcher mot Frölunda hemma verkar dom inte ha en tanke på. Vi gjorde dom dåliga i båda matcherna på Hovet där dom inte hade ett smack att säga till om. Det ska bli samma melodi i slutspelet. Vi har en publik som kan vinna matcher. Dom har en speaker som sjunger ojojoj.
Användarvisningsbild
Henkos

Re: Sv: SHL Kvartsfinal 1: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 1

Inlägg av Henkos »

Edin skrev:Sjukt viktig match, Frölunda som förening är sköra mentalt sett efter två raska uttåg ut kvartsfinalerna de två senaste åren, kan vi sätta dom i gungning redan ikväll får vi ett stort övertag.
Tror jag ej stämmer, de gick till semi förra säsongen om jag minns rätt.
Användarvisningsbild
Henkos

Inlägg av Henkos »

Att helt skylla på försvarsspelet när det gäller målisarna är ju pinsamt. Klart det har en påverkan men kollar man matcherna i åttondelen så är det alltför många enkla misstag. Vi har en otroligt ung backsida som kommer bli stressade och gå bort sig i vissa matcher, då måste våra målvakter kunna visa klass och rädda oss när det behövs.
Skriv svar