Hört rykten om det men vet inte var nu. Djurgårdare ut i fingerspetsarna!foan skrev:Backen Niklas Arell kanske kan vara intressant?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10048
Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
- Think if...
- Kontakt:
Ohddan skrev:Puckinvalider ska alltså stå för djurgårdsandan i Jockes värld. Hur rimmar det med att vara ett anfallande lag?
Oh well, så länge de är cementerade i fjärde och utanför pp oavsett antal skador, så får man väl gilla läget.

Using Tapatalk
Hanks två senaste säsonger:Magnutz skrev: Hank och Ahlén är båda i en hockey-mässig guldålder.
GP G A TP +/-
2014/2015 - 55 8 7 15 -8
2015/2016 - 52 1 1 2 -15
Ahléns två senaste säsonger:
GP G A TP +/-
2014/2015 - 54 5 8 13 -12
2015/2016 - 46 3 4 7 -7
Jag tycker inte någon av dem har visat så stora tendenser till utveckling som krävs för att berättiga så långa kontrakt. Om detta är deras guldålder vill jag inte veta hur det ser ut om tre år.
It's easier to be an asshole to words than to people
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Av samma anledning som att jag vill se samma gubbar bredvid mig på A9 i höst, efter att inte haft en aning om vad de gjort under sommaren, så vill jag se järnkaminer som Ahlén och Hank på isen i höst. Det är Djurgårdare som skapar Djurgården.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Tycker båda varit riktigt bra och jobbiga för motståndarna nu i play in, med bra spets duger dom bra i en brunkarlina.
Bra beslut med Jocke och Ahlén. Traditionsbärare och riktiga slitvargar som tillför energi även om de inte presterat poängmässigt i år. Med en ny tränare så kanske de kan blomma ut, är ju inga åldermän vi pratar om direkt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jag ser inget direkt fel att förlänga med Hank och Ahlén. Det behövs hårt arbetande spelar som är villiga att göra skitjobbet till låg lön. Har de dessutom DIF i hjärtat så mycket bättre.
Det som avgör kommande säsong är ju signingarna till de tilltänkta linorna 1 och 2 samt inte minst backbesättning.
Skulle alltså kunna tänka mig en fjärdelina som följer
Hank - Hage - Ahlén
Tredje
Tycker Lundberg har visat så mycket att han borde kunna spela i en lina 3.
Det som avgör kommande säsong är ju signingarna till de tilltänkta linorna 1 och 2 samt inte minst backbesättning.
Skulle alltså kunna tänka mig en fjärdelina som följer
Hank - Hage - Ahlén
Tredje
Tycker Lundberg har visat så mycket att han borde kunna spela i en lina 3.
men ärligt, vad förväntar sig folk?
att vi ska ha en fjärdekedja son gör 15-20p per spelare och ligger på +?
förra året hade vi ett mycket sämre lag, då låg vår fjärdekedja på en högre nivå (eftersom laget var jämnare, fördelat på alla kedjor).
denna säsong har vi en förstakedja som har gjort fler poäng än någon kedja gjort ( i Djurgården) på hur många år som helst. Vi har blivit ett lag med en betrodd förstakedja ( ala lhc i typ 6 år irad), vass förstakedja med sämre tredje/fjärdekedja (beträffande produktionen).
att vi ska ha en fjärdekedja son gör 15-20p per spelare och ligger på +?
förra året hade vi ett mycket sämre lag, då låg vår fjärdekedja på en högre nivå (eftersom laget var jämnare, fördelat på alla kedjor).
denna säsong har vi en förstakedja som har gjort fler poäng än någon kedja gjort ( i Djurgården) på hur många år som helst. Vi har blivit ett lag med en betrodd förstakedja ( ala lhc i typ 6 år irad), vass förstakedja med sämre tredje/fjärdekedja (beträffande produktionen).
Som jag har tolkat den satsningen vi gör med Jocke och Tjomme så är det att vi ska ha flera producerande kedjor där spelarna underifrån utvecklas och förhoppningsvis fyller skorna från de toppspelare som lämnar (Likt Skellefteås framgångsrika strategi). Svårt att se Hank och Ahlén passa in i den filosofin, känns mer som att vi kommer fortsätta med den traditionella stilen med kedja 1 och 2 som producerande, 3 som utfyllnad och 4 med bara brunkare.
Avgå Jocke.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Och du menar att de som kommer underifrån och skall utvecklas skall spela när? Under någon sorts del av matcherna när motståndarna är med på att de måste hjälpa till med Djurgårdens spelarutveckling?B.I.B.A skrev:Som jag har tolkat den satsningen vi gör med Jocke och Tjomme så är det att vi ska ha flera producerande kedjor där spelarna underifrån utvecklas och förhoppningsvis fyller skorna från de toppspelare som lämnar (Likt Skellefteås framgångsrika strategi). Svårt att se Hank och Ahlén passa in i den filosofin, känns mer som att vi kommer fortsätta med den traditionella stilen med kedja 1 och 2 som producerande, 3 som utfyllnad och 4 med bara brunkare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
De ska spela i kedja 2, 3 och 4. Se tex Normans utveckling i Skellefteå.minalman skrev:Och du menar att de som kommer underifrån och skall utvecklas skall spela när? Under någon sorts del av matcherna när motståndarna är med på att de måste hjälpa till med Djurgårdens spelarutveckling?B.I.B.A skrev:Som jag har tolkat den satsningen vi gör med Jocke och Tjomme så är det att vi ska ha flera producerande kedjor där spelarna underifrån utvecklas och förhoppningsvis fyller skorna från de toppspelare som lämnar (Likt Skellefteås framgångsrika strategi). Svårt att se Hank och Ahlén passa in i den filosofin, känns mer som att vi kommer fortsätta med den traditionella stilen med kedja 1 och 2 som producerande, 3 som utfyllnad och 4 med bara brunkare.
Avgå Jocke.
Möjlig tredje kedja kanske kan vara: Lundh-Vejdemo-Lundberg
Möjligtvis Linus Johansson som center och flytta upp Vejdemo i en högre kedja som kant!
Möjligtvis Linus Johansson som center och flytta upp Vejdemo i en högre kedja som kant!
Kanske det. Men isf ska Linus Johansson spela i fjärde? Tror inte han är värvad som fjärdecenter.bastis7 skrev:Möjlig tredje kedja kanske kan vara: Lundh-Vejdemo-Lundberg
Nej tänkte mer han som 2a center om han inte spelar i 3emb81 skrev:Kanske det. Men isf ska Linus Johansson spela i fjärde? Tror inte han är värvad som fjärdecenter.bastis7 skrev:Möjlig tredje kedja kanske kan vara: Lundh-Vejdemo-Lundberg
Lite väl svag centeruppsättning. Om vi tappar både Anderson och Sallinen måste en ny förstacenter in såklart. Ljungh som andra.bastis7 skrev:Nej tänkte mer han som 2a center om han inte spelar i 3emb81 skrev:Kanske det. Men isf ska Linus Johansson spela i fjärde? Tror inte han är värvad som fjärdecenter.bastis7 skrev:Möjlig tredje kedja kanske kan vara: Lundh-Vejdemo-Lundberg