Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Ohddan

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Ohddan »

Puckinvalider ska alltså stå för djurgårdsandan i Jockes värld. Hur rimmar det med att vara ett anfallande lag?

Oh well, så länge de är cementerade i fjärde och utanför pp oavsett antal skador, så får man väl gilla läget.
Användarvisningsbild
TheForsa
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av TheForsa »

Magnutz skrev:
Harold Camping skrev:
Magnutz skrev:
Harold Camping skrev:
Magnutz skrev:Nivån här är absurd. Tur att det är Jocke och Djurgården Hockey som sköter rekrytering och inte ni.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Varför är nivån absurd?

Man får alltså inte ha delade åsikter om kontraktsförlängningar?

Man behöver inte alltid slicka uppåt, kan vara rätt schysst att ha lite egna åsiker. Lite det ett forum är till för.
Jag tycker att nivån på soff-sport-cheferna i många fall är pajaslåg. Det står jag för. Klart som fan att det går att hitta både Hanks och Ahlens spelkvaliteer men det är ju inte de kvaliteterna som är dessa två spelares starka kort. Hur som helst.. In Jocke I trust.

Sen får ju alla tycka om saken på sitt sätt. Go for it!

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Den enda nivån som är låg är din. Vi "soff-sport-chefer" diskuterar bara kring ett par kontraktsförlängningar och hur vi tänker kring det. Sen kliver du in och säger att nivån är absurd. Kom med något matnyttigt istället.
Ok.

Hank och Ahlén är båda i en hockey-mässig guldålder. De är som hårdast och som mest stryktåliga (troligtvis) de har BRA egenskaper i sin enorma arbetskapacitet och de är dessutom väldigt lojala och gör allt för laget. De är också Djurgårdare med egenskapen att de för vidare det som klubben vill att spelare ska föra vidare. Djurgårdsanda. De är också favoriter bland supportrarna.

Spelare som Hank och Ahlén kan du inte ersätta genom rekrytering. Åtminstone inte rakt av. Du måste skola in killar för att bli som dessa två och det är en stor chansning. Ska man ta upp två j20-spelare som har "samma spelstil" och tro att e kan bli stomspelare med unika lagegenskaper? på sikt, troligtvis ja. Jag anser att det är självklart att förlänga med dessa. Jag vill dessutom ha Holm med på båten av samma skäl. I övrigt har jag inget att tillägga just precis nu.
Så. Hank och Ahlén är två för klubben viktiga stomspelare. Stort Djurgårdshjärta och enorm arbetskapacitet som bara kommer att bli starkare och starkare de närmsta åren. Jag är mycket glad att de får fortsätta!

(De är platsförebyggande också)

Jag hoppas förstås att vi får behålla Mat och Sören och Kungh och Alvarez.
Helt enig. Däremot Alvarez lär ju kräva en rejäl lön nu sett till vad han har. Ser hellre Figren, Åberg eller Anttila där.
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Gillar både hank och Ahlén, men om deras kontrakt är på Lundbergs bekostnad så begår Jocke tjänstefel. Lundberg har varit bra hela säsongen, och allt anfallspel som den kedjan haft har regisserats av Emil.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag hoppas verkligen att Tobias Hage får vara kvar.
Expert.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

SirDIFalot skrev:Jag hoppas verkligen att Tobias Hage får vara kvar.
Det hoppas (och tror) jag med. Stabil och smart spelare antagligen lagom dyr.
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Malto skrev:
SirDIFalot skrev:Jag hoppas verkligen att Tobias Hage får vara kvar.
Det hoppas (och tror) jag med. Stabil och smart spelare antagligen lagom dyr.

Problemet är väl om vi ska behålla Hage och Lundberg samtidigt som det ska finnas plats för någon junior?

Om vi har 4 förlängningar som slåss om 3 platser samtidigt som vi tappar 6 av topp 9 så känns det rätt jobbigt...
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Grymma nyheter. Kommer njuta av det här många dagar framöver.

Android, Lehtonen är vår i särklass sämsta spelare just nu.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Cirith Ungol

Inlägg av Cirith Ungol »

Tycker både Hank och Ahlén varit bättre på senare tid, och med tanke på deras betydelse utöver bara spelet så förstår jag att man förlänger, men det är lite väl långa kontrakt. 1+1 på båda hade räckt.

Lundberg borde också få förlängt då han har blivit bättre och bättre under säsongen, men det kanske blir svårt nu ifall man vill spetsa till de andra kedjorna ytterligare och släppa fram juniorer. Jag vill även ha Hage kvar.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

sensei skrev:Grymma nyheter. Kommer njuta av det här många dagar framöver.

Lehtonen förlängs nog snart. Har size, gör inte mycket väsen och inne på en hel del baklängesmål.
Född till sportchef.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

android skrev:
sensei skrev:Grymma nyheter. Kommer njuta av det här många dagar framöver.

Lehtonen förlängs nog snart. Har size, gör inte mycket väsen och inne på en hel del baklängesmål.
Du har en avancerad ironi, plus för det. Tror dock du kan glömma att det blir så.

Sen vet jag nästan säkert att du innerst inne värdesätter de goda egenskaper som vi nu har förlängt med 8)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Debacle

Inlägg av Debacle »

Det tåls att tillägga att flera här ropade efter att Hank skulle få en större roll inför säsongen...

Hoppas vår nya tränares spelfilosofi är helt annan än Säckens. Finns ingen fjärdelina i hela SHL som spelar mer än vad vår gör idag. Det nämndes tidigare, men jag förstår inte hur man resonerar när man stoppar in vår 4e lina när motståndare slagit en icing.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

Jag säger bara. Ge oss offentliga spelarlöner så kan vi börja diskutera på riktigt.
foan

Inlägg av foan »

Backen Niklas Arell kanske kan vara intressant?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10048
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Debacle skrev:Det tåls att tillägga att flera här ropade efter att Hank skulle få en större roll inför säsongen...

Hoppas vår nya tränares spelfilosofi är helt annan än Säckens. Finns ingen fjärdelina i hela SHL som spelar mer än vad vår gör idag. Det nämndes tidigare, men jag förstår inte hur man resonerar när man stoppar in vår 4e lina när motståndare slagit en icing.
När Hank gjorde typ 15-20 poäng på en säsong, det var väl när Honken centrade i Hank-Honk-Ahlen-kedjan?

Han har väl spelat mer centerposition nu i 4:e eller tänker jag tokigt nu?
Det iaf och kapten-förbannelsen som vi verkar dras med kanske gör sitt. Tänkte närmast på att Ölvestads poängsnitt dalade väl även efter kaptensrollen?
gaspo

Inlägg av gaspo »

2 av seriens allra bästa bunkrare förlänger. Dessutom RIKTIGA Djurgårdare. Dom andas ju för fan DIF. Så jävla nöjd med dessa förlängningar. Dom kämpar i varenda byte och är sjukt jobbiga för motspelarna. Dom gör ett jätte arbete i det tysta. Ni som inte tycker dessa herrar skulle få förlängt far åt skogen.
Låst