Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Norman har ju själv bekräftat att han vill upp i lön. Han tjänar en spottstyver i Skelleftå. Men DIF kommer inte vara närheten av andra klubbar kommer kunna erbjuda alt khl.
Ang. Norman. Säg att han blir klar för oss och det som Ros säger om lönen stämmer, är Norman den rätta spelaren för oss med 175,000-200,000/månaden?
-
Ja inte bud klubbar som har pratat med hans agent om eventuella framtida kontraktsförslag. Sen är det en topp klubb i shl, vad jag vet, som redan lagt fram ett kontraktsförslag.pulverapa skrev:Har han bud från KHL? I början på mars? Tvivlar på att det är bud, snarare klubbar som kollar runt lite...Benjamin L. Willard skrev:Ja det där är rena spekulationer. Norman är egentligen bara ute efter en sak nu och det ä spel utomlands i NHL eller KHL. Han har redan bud från KHL men han kommer bara fokusera på slutspelet nu innan han skriver på något.SirDIFalot skrev:Ok, men så är det inte i alla fall. Då hade Ros och Abris skrivit en artikel där man backade Norrans avslöjande.Glory1 skrev:Jag tolkade det som så i alla fall. Att han snarare spekulerar i vad lönen lär landa på.SirDIFalot skrev: Men ingen kan väl tolka den tweeten som att han bekräftade att det var sanning i ryktena? Han spekulerade ju bara öppet.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Det är ju sett till marknaden ett otroligt bra pris för en spelare som levererat över 40 poäng. Skulle bli förvånad om han landar på så "lite".Greato skrev:Ang. Norman. Säg att han blir klar för oss och det som Ros säger om lönen stämmer, är Norman den rätta spelaren för oss med 175,000-200,000/månaden?
Expert.
klintan85 skrev:Tänk om Thoresen går till Färjestad. Det är inte egentligen så långsökt. Det är närmre hem till familjen, han har vänner i Färjestad från norska landslaget och han skulle nog få en högre lön i Färjestad. Jag tror ju inte att han känner något speciellt för DIF som klubb som gör att han väljer bort alla andra lag i Sverige. Jag tror mer att han valde DIF för att familjen vilje helst bo i Stockholm under tiden som deras hus i Norge blev klart.
Har svårt att se att det skulle hända.
Det är 20 mil fågelvägen från Hamar till Karlstad. Blir väl knappast så att han kan bo med familjen i vilket fall. Jag hoppas och tror att han väljer Djurgården om han väl stannar i SHL.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Jo visst men det är ju längre till Stockholm och sen vet jag ju inte hur lojal han är till DIF.jsson skrev:klintan85 skrev:Tänk om Thoresen går till Färjestad. Det är inte egentligen så långsökt. Det är närmre hem till familjen, han har vänner i Färjestad från norska landslaget och han skulle nog få en högre lön i Färjestad. Jag tror ju inte att han känner något speciellt för DIF som klubb som gör att han väljer bort alla andra lag i Sverige. Jag tror mer att han valde DIF för att familjen vilje helst bo i Stockholm under tiden som deras hus i Norge blev klart.
Har svårt att se att det skulle hända.
Det är 20 mil fågelvägen från Hamar till Karlstad. Blir väl knappast så att han kan bo med familjen i vilket fall. Jag hoppas och tror att han väljer Djurgården om han väl stannar i SHL.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Vet man hur läget är med Cehlin?
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
Kontrakt med Rögle även nästa säsongklintan85 skrev:Vet man hur läget är med Cehlin?
Benjamin L. Willard skrev:Kontrakt med Rögle även nästa säsongklintan85 skrev:Vet man hur läget är med Cehlin?
Ok han har inge klausul eller något?
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Jag tror du har fel. Jag tror att anledningen att han spelar i DIF i år är just att han känner något speciellt för DIF. KG var nog inte enda sportchefen för ett SHL-lag som uppvaktade han för ett år sen.klintan85 skrev:Tänk om Thoresen går till Färjestad. Det är inte egentligen så långsökt. Det är närmre hem till familjen, han har vänner i Färjestad från norska landslaget och han skulle nog få en högre lön i Färjestad. Jag tror ju inte att han känner något speciellt för DIF som klubb som gör att han väljer bort alla andra lag i Sverige. Jag tror mer att han valde DIF för att familjen vilje helst bo i Stockholm under tiden som deras hus i Norge blev klart.
Det var väl för att familjen fick välja.Davidsson skrev:Jag tror du har fel. Jag tror att anledningen att han spelar i DIF i år är just att han känner något speciellt för DIF. KG var nog inte enda sportchefen för ett SHL-lag som uppvaktade han för ett år sen.klintan85 skrev:Tänk om Thoresen går till Färjestad. Det är inte egentligen så långsökt. Det är närmre hem till familjen, han har vänner i Färjestad från norska landslaget och han skulle nog få en högre lön i Färjestad. Jag tror ju inte att han känner något speciellt för DIF som klubb som gör att han väljer bort alla andra lag i Sverige. Jag tror mer att han valde DIF för att familjen vilje helst bo i Stockholm under tiden som deras hus i Norge blev klart.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Linus Hultström är en av de bästa nyförvärvet av DIF i år tillsammans med Thoresen och Anderson. Hultström och Högström är ett väldigt bra backpar. Nyförvärven i huvud taget har varit bra i år. Brodin har varit väldigt bra också. Press har väl varit det negativa.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Förläng med Matt. Han är ju grym även utan Tore.
När gör du comeback?;)EspenK skrev:Förläng med Matt. Han är ju grym även utan Tore.
Holm är dålig på rören? Hahaha... Förläng med Holm snarast!