SHL 2015-16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2015-16

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

klintan85 skrev:Undrar om Thoresen redan har fokus på flytten ifrån DIF. Det var en väldigt klantig och onödigt matchstraff när man är så rutinerad. Man får lite den känslan också när man läser hans intervjuer. Både den intervjun idag när han inte verkar så imponerad av den svenska ligan och också den intervjun för ett tag sen när han inte har varit så nöjd med laget under året. Visst han spelar mest men ibland får man känslan att han har fokus på annat under matchen.
Tror jag inte alls på. Oavsett om Thore är på väg bort eller ej så oroar jag mig inte det minsta för hans inställning. Han är ett fullblodsproffs.
Ska jag spekulera i eventuell orsak till matchstraffet tror jag mer på ren frustration som grundar sig på den skada han dras med. Hos de allra flesta sjunker tålamodet en hel del vid sjukdom/smärta.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
klintan85 skrev:Undrar om Thoresen redan har fokus på flytten ifrån DIF. Det var en väldigt klantig och onödigt matchstraff när man är så rutinerad. Man får lite den känslan också när man läser hans intervjuer. Både den intervjun idag när han inte verkar så imponerad av den svenska ligan och också den intervjun för ett tag sen när han inte har varit så nöjd med laget under året. Visst han spelar mest men ibland får man känslan att han har fokus på annat under matchen.
Tror jag inte alls på. Oavsett om Thore är på väg bort eller ej så oroar jag mig inte det minsta för hans inställning. Han är ett fullblodsproffs.
Ska jag spekulera i eventuell orsak till matchstraffet tror jag mer på ren frustration som grundar sig på den skada han dras med. Hos de allra flesta sjunker tålamodet en hel del vid sjukdom/smärta.
Han var väl bara frustrerad. Fått en klubba i ansiktet ett par gånger samtidigt som vi låg under med två och hade fått massa domslut mot oss. Det är inte alltid lätt att göra det mest genomtänkta i stridens hetta. Och Thoresen har väl alltid spelat med mycket känslor och gjort en del "dumma" saker.
mb81

Inlägg av mb81 »

Överraskande med jumbotronproblem i Karlskrona. När går brandlarmet?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

mb81 skrev:Överraskande med jumbotronproblem i Karlskrona. När går brandlarmet?
Snart.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Earth hour? Men den har väl redan varit i resten av (den civiliserade) världen?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Trucken avgjorde :lol:
skinza

Inlägg av skinza »

Hahahaha Trucken!

Inlägg av #10 »

skinza skrev:Hahahaha Trucken!
Första målet för i år för trucken :lol:
Tuzzen

Inlägg av Tuzzen »

Ungefär lika överraskande som när Jesper går ut i säsongskorts mailen och ber om ursäkt för att jumbotronen har svarta prickar, hackar upp sig, och svartnar på klacksidan då och då trots service och felsystem sökning?
Tuzzen

Inlägg av Tuzzen »

Ungefär lika överraskande som när Jesper går ut i säsongskorts mailen och ber om ursäkt för att jumbotronen har svarta prickar, hackar upp sig, och svartnar på klacksidan då och då trots service och felsystem sökning?
Tuzzen

Inlägg av Tuzzen »

Användarvisningsbild
TheRegime

Inlägg av TheRegime »

Tuzzen skrev:
hela jävla mediakuben måste bytas, vad är det för upplösning på den 480p? Har stora delar av säsongen trott att det är mina glasögon som är för klena vilket gjort att det inte går at läsa någon text men efter att ha haft x antal vänner med som även dom gnällt att man inte ser något( samt upplevt skillnaden i Globen med fullHD) måste skiten bytas ut
Praetori

Inlägg av Praetori »

TheRegime skrev:
Tuzzen skrev:
hela jävla mediakuben måste bytas, vad är det för upplösning på den 480p? Har stora delar av säsongen trott att det är mina glasögon som är för klena vilket gjort att det inte går at läsa någon text men efter att ha haft x antal vänner med som även dom gnällt att man inte ser något( samt upplevt skillnaden i Globen med fullHD) måste skiten bytas ut
Finns bättre lösningar idag där du skiter i kuben och kör med många skärmar i taket närmare publiken istället. Men kuben i Hovet kommer nog inte att göras ett skvatt med innan man renoverar arenan, när det nu blir.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Ska vi inte sluta med "Hallå x" nu? Igår körde till och med Modo "Hallå Janos" till ungraren, tidigare Modospelaren, Janos Hari.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

android skrev:Ska vi inte sluta med "Hallå x" nu? Igår körde till och med Modo "Hallå Janos" till ungraren, tidigare Modospelaren, Janos Hari.
Tyckte ändå att det passade in till ungraren, tidigare Modospelaren, Janos Hari.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Låst