Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
odburt
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av odburt »

http://www.hockeyligan.se/nyheter.php?nid=11631

Ingen Hagos till HV i varje fall.
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Rocker skrev:
Goalie skrev:http://hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc ... 67.htm#art

Dick Tärnström är helt klar Edmonton
Vilket betyder att Oilers har elva backar och att Tjärnqvist antagligen inte får nytt kontrakt i den klubben...
Och det är inte många av dom övriga 10 som petar Tärnström.
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Senaste om Nils Ekman; Nobbade 3-års kontrakt från St. Louis Blues...
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Pepp91 skrev:Senaste om Nils Ekman; Nobbade 3-års kontrakt från St. Louis Blues...
Låter ju bra. Då är han inte helt desperat på att stanna "over there", vilket borde öka våra chanser.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

om han nobbar 3-års kontrakt med dom så har han säkert nåt annat på G, vilket inte gynnar oss. Däremot så kan ju anledningen vara att han inte fick ett envägskontrakt. Om han fick ett tvåvägskontrakt är det inte bättre än att spela i elitserien
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

Någon som har hört något ifrån Daniel Tjärnqvist? Skulle vara intressant om man kunde få reda lite om hans skada!
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Hockeymagasinet.se skrev:Djurgården har som bekant tappat ett par spelare som Robin Sjörén och Mikael Ahlén till Nordamerika (USHL och CHL), men har hittat ersättare i den storväxte 88an Gustaf Gardell från Norrtälje i division2. Dessutom så noterar vi att Djurgården uppvaktar AIKs kanske bäste forward i Sebastian Pålsson. HM har emellertid ej fått övergången bekräftad. Vi noterar också att Mattias Guter stannar i Djurgården, trots att AIK - tidigare under sommaren - verifierade för HM att man hade värvat till sig den avige målskytten.
Pinsamma aik?

Skönt att samtidigt som vi förlorar juniorer kommer in nya :) Någon som har koll på Pålsson?
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Höken skrev:Någon som har hört något ifrån Daniel Tjärnqvist? Skulle vara intressant om man kunde få reda lite om hans skada!
Verkar som om Tjärnqvist stannar... http://blogg.expressen.se/cityhockey/en ... sid=249057
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

stolpskott skrev:
Höken skrev:Någon som har hört något ifrån Daniel Tjärnqvist? Skulle vara intressant om man kunde få reda lite om hans skada!
Verkar som om Tjärnqvist stannar... http://blogg.expressen.se/cityhockey/en ... sid=249057
Tråkigt, men ändå ganska väntat. Att få Ekman känns mer troligt, så vi får hoppas på honom.

Det stod föresten i Aftonbladet att DIF skulle träffa Ekman denna veckan, någon som vet mer om det?
Antie

Inlägg av Antie »

Crashmash skrev:
Hockeymagasinet.se skrev:Djurgården har som bekant tappat ett par spelare som Robin Sjörén och Mikael Ahlén till Nordamerika (USHL och CHL), men har hittat ersättare i den storväxte 88an Gustaf Gardell från Norrtälje i division2. Dessutom så noterar vi att Djurgården uppvaktar AIKs kanske bäste forward i Sebastian Pålsson. HM har emellertid ej fått övergången bekräftad. Vi noterar också att Mattias Guter stannar i Djurgården, trots att AIK - tidigare under sommaren - verifierade för HM att man hade värvat till sig den avige målskytten.
Pinsamma aik?

Skönt att samtidigt som vi förlorar juniorer kommer in nya :) Någon som har koll på Pålsson?

Lite grann. Han gick i min pararell klass förut i gymnasiet nu vet jag inte var han går men hursomhelst. Han är en duktig forward som är riktigt stor och var den enda junioren som fick lira med A-juniorerna medans alla andra som var i hans ålder fick lira med B-juniorerna i aik. Sen dess vet jag inte hur det gick för honom men tydligen så har det ju gått ganska bra...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Våra centrar är inte så bra som de flesta härinne verkar tycka, men de är heller inte så dåliga som Kloth antyder.

Jag tänker främst på Otto och Falk.
Visst gör de båda ett gediget arbete, men vi ser dem inte briljera som de brukade göra längre. De har som sagt gått ned sig lite.
Ottos glansadagar var som vi alla vet 99/00 där han noterades för 13(?) poäng i slutspelet.

Men, som våran ekonomi ser ut nu så lär vi mot all förmodan hitta ersättare av samma kaliber när det väl blir dags för generationsskifte.
Därför är dessa två herrar kanonbra att ha i dagsläget.

Dessutom tror jag att Otto kan höja sig några snäpp om han kommer igång ordentligt nästa säsong. Bäcker tror jag även han kan bättra på sin uppåtgående formkurva.

Däremot behövs en tvåvägscenter som kan göra mål. Vi kan inte lita på att Ottosson rakar in poäng som han brukade.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Vad hände med Mathias Tjärnqvist och Partrick Thoresen? Det diskuterades vilt om dessa två för ett tag sedan. Tjärna är väl inte den spelartyp vi söker direkt, men iallafall...
Säg den glädje som varar
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Crashmash skrev: Skönt att samtidigt som vi förlorar juniorer kommer in nya :) Någon som har koll på Pålsson?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7213
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Jag älskar Ölvestads inställning! "Absolut är jag beredd att göra det" svarar han på frågan "Har du någonsin tänkt tanken på att göra en ’’Börje Salming’’, d.v.s. blockera skott med ansiktet?". Han är absolut en nyckelspelare.

KOM HEM NISSE!!!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Jockmaniac skrev:Jag älskar Ölvestads inställning! "Absolut är jag beredd att göra det" svarar han på frågan "Har du någonsin tänkt tanken på att göra en ’’Börje Salming’’, d.v.s. blockera skott med ansiktet?". Han är absolut en nyckelspelare.

KOM HEM NISSE!!!
Nyckelspelare? Utan Ölve har vi inget Djurgårdslag värt namnet.
Skriv svar