SHL Åttondelsfinal 2: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12/3 2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Åttondelsfinal 2: Brynäs IF - Djurgårdens IF 12/3 20

Inlägg av Lidingö DIF »

En hårt spelad slutspelsmatch fullständigt förstörd av en direkt anskrämligt usel domarinsats. Att gnälla på domarna är i 99 fall av 100 rätt patetiskt. Ikväll var det hundrade fallet. Nivån måste snarast upp rejält eller varumärket SHL kommer börja tappa anseende.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
mb81

Inlägg av mb81 »

Lidingö DIF skrev:En hårt spelad slutspelsmatch fullständigt förstörd av en direkt anskrämligt usel domarinsats. Att gnälla på domarna är i 99 fall av 100 rätt patetiskt. Ikväll var det hundrade fallet. Nivån måste snarast upp rejält eller varumärket SHL kommer börja tappa anseende.
Thoresen kommer utvilad till avgörande match iaf!
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Lidingö DIF skrev:En hårt spelad slutspelsmatch fullständigt förstörd av en direkt anskrämligt usel domarinsats. Att gnälla på domarna är i 99 fall av 100 rätt patetiskt. Ikväll var det hundrade fallet. Nivån måste snarast upp rejält eller varumärket SHL kommer börja tappa anseende.
Exakt, tycker att domarna varit sådär den här säsongen men inte direkt avgörande som de var idag. Att visa ut Englund när han visar känslor efter slashingen är rent horribelt.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Ja ni, det här var ju ingen munter historia. Jag tycker vi gick in i matchen med en riktigt dålig inställning, brynäs var det klart bättre laget. Några riktigt usla domslut gjorde ju inte situationen bättre samt en för dagen ganska medioker målvakt var dessvärre spiken i kistan.

Jag tycker laget har stor potential och det som funkat mindre bra PP och BP har varit klart bättre på slutet, dock ej BP idag men det ser jag mer som att laget tar motgångar på fel sätt.

Felaktiga domslut har tyvärr blivit vanligt men laget måste, i det läge vi är nu, klara att köra på trots uppenbara feldomslut, det gjorde vi inte idag fullt ut även om vi hämtade upp oss efter den första chocken. Problemet är att då stod det redan 0-3...

Kommer grabbarnas psyke räcka till på måndag? Tyvärr känns det som att brynäs har övertaget nu.
skinza

Inlägg av skinza »

Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Den här bortamatchen är såvitt jag kan minnas den sämsta bortamatchen jag någonsin varit på. Matchen åsido, hemskt att torska på det sättet vi gör, men den samlingen av tomtar i bortaklacken... Jag har aldrig varit med om något värre. Skämdes från sekunden jag satte min fot på läktaren tills jag lämnade den.

Jag vet inte vem det var som ansåg sig vara lämplig att stå på räcket 80% av matchen. Det enda jag vet är att han förstörde i princip varenda ramsa och skämde ut både sig själv och hela klacken. Har aldrig sett på maken till en större mupp. Från första till sista sekund lekte han Fonz på räcket och stod och gormade till allt och alla. Han sjöng fel i vissa ramsor, hade en total avsaknad av taktkänsla, och startade fel ramsor vid fel tillfälle... HELA TIDEN.
Vid ett tillfälle, i början av andra perioden, klev någon annan fram för att dra igång klacken. Började hyfsat när han uppmanade alla att hålla uppe händerna. So far, so good.... tills bonden började sjunga "vi älskar Djurgår'n - javisst". Just när man trodde att det inte kunde bli värre.

Nej, detta är en dag att glömma. Nya tag på måndag.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

skinza skrev:Köp biljett!
http://www.difhockey.se/biljetter
Allt under fullsatt är fiasko.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Finns nu bara en order till ALLA.Var redo, HOVET, 19.30.på måndag. Är det inte fullsatt så är vi fasen inte värdiga att kalla oss Djurgårdare :evil: . Har en frustration att bearbeta i form av att ljag tvingats lyssna på dessa jävla klappor o trummor inne på Gavlerinken. Dessutom en domarinsats som är sååå svag så alla kraftuttryck jag kan i mitt huvud är inte tillräckliga att sammanfatta domarnas uselhet ikväll :evil: .
Vill nu se DIF gasa i tre perioder o lämna dessa snyftande Westerholmare kvar på isen snyftande o inlindade i sina rosa snuttefiltar. Käääääämpa nu DIF :!: :!: :!:o VINN..
skinza

Inlägg av skinza »

#10 skrev:
skinza skrev:Köp biljett!
http://www.difhockey.se/biljetter
Allt under fullsatt är fiasko.
Vi ska visa att vi är DIF!
Förväntar mig en stämning a la Kvalserien!
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Det Robin Press gjorde är oförlåtligt.

Daniel Brodin vilken järnkamin han är!

Nu när Patrick Thoresen ska drar vidare så vill jag se Daniel Brodin som vår nye kapten till nästa säsong!

Bild
Bild
kaminor

Inlägg av kaminor »

Rocky3000 skrev:Det Robin Press gjorde är oförlåtligt.
Vad snackar du om?
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Bort med alla jävla tomtar och alla som står som frågetecken till på Måndag så det kan koka.

Annars blir det en mummelfestival som vanligt.
25/4-2025
Mash

Inlägg av Mash »

Jag har inte sett en enda matchsituation, bara läst forumet och sett slutresultat (chockad för övrigt). Aftonblaskan ger domarduon ett plus, och ni mina vänner verkar tycka att det är generöst.

Kan en vettig själ klargöra om matchen avgjordes pga domarduona aktioner, eller DIFs ineffektivitet. Eller kanske en mix av båda.

Om matchen var skit, o allt runt omkring den lika så, desto större anledning att fylla Hovet på måndag. Sista minnet från 15/16 kan inte sluta med domarkatastrof o förlust i Hävle. Fyll Hovet och sjung för Djurgår'n!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Mash skrev:Jag har inte sett en enda matchsituation, bara läst forumet och sett slutresultat (chockad för övrigt). Aftonblaskan ger domarduon ett plus, och ni mina vänner verkar tycka att det är generöst.

Kan en vettig själ klargöra om matchen avgjordes pga domarduona aktioner, eller DIFs ineffektivitet. Eller kanske en mix av båda.

Om matchen var skit, o allt runt omkring den lika så, desto större anledning att fylla Hovet på måndag. Sista minnet från 15/16 kan inte sluta med domarkatastrof o förlust i Hävle. Fyll Hovet och sjung för Djurgår'n!
Skulle säga en kombination av båda.

Vi är verkligen usla i matchens inledning och BIF är klart bättre.

Sedan börjar domaren med sina missar som gör det mer eller mindre omöjligt för oss att komma ikapp. När det väl sedan står 3-2 till BIF och vi trycker på ja då hittar domarparet en utvisning på Press för tripping när han faktiskt tar pucken först.

Hade domarna följt regelboken så borde vi nog haft en 16-18 minuter mer i PP-spel på oss att ta ikapp underläget. Domarna gav oss helt enkelt inte chansen att komma ikapp.

Och då har jag inte ens räknat med det faktum att Westerholm borde fått utvisning för sitt agerande i samband med att Thoresen fick sin femma. Att samma kärring Westerholm går ut och säger att det Thorsen gjorde var fult får det att kräkas i munnen på mig. Killen skiter då helt i att nämna de två höga klubbor han delar ut i ansiktet på Thoresen sekunderna tidigare.
Donkels

Inlägg av Donkels »

1) Domarna får 5 överstrukna bajskorvar i betyg av mig
2) Mantas hade en sämre dag(nerverna?) så Tellan bör stå på måndag
3) Brunsås är ett sämre vars enda chans är att få oss ur balans
4) Extra bonus om någon tacklar sönder Westerholmarna då dom är extra äckliga och dessutom viktiga för Brunsås offensiv övriga spelare är mest bara äckliga
Skriv svar