Vet du något om statusen på Hage?ALLTID DIF skrev:ELLER HUR !!!!!!Staten skrev:Fy fan.pulverapa skrev:
Staffan Kronwall - Lokomotiv Jaroslavl. Kontrakt 16/17. 25p på 60 matcher. Kapten i Lokomotiv, gör det riktigt bra. Mycket omtyckt av fansen, har deklarerat att han stannar i KHL minst en säsong till. Trivs bra i Ryssland, sjunger med i nationalsången.
OM Man tar det i tanke & Även Ante S Rysslans Cash kåthet FY FAN
Min OCH fler därtill är av UPPFATTNING Gamla DIF spelare har som dom kan hålla sej i RYSLAND & DÖ DÄR !
Kolla Möller Lindström & Jimmie + Omark s Varma uttalanden om FULEÅ det är LOYALITET
Thore har det !!!! ETT STORT HJÄRTA !
Tycker vi ska SKITA i tänket gamla STHLM are Finns bara Skitstövlar tydligen !
PS MOT SHL GULD med IMPORTER SKÅNINGAR NORRLÄNNINGAR FINNAR & NORRMÄN VÄSTERÅSARE MM
FUCK GAMMLA Stockholmare !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
PS Cellin värkar vara Äkta lös kontrakt OCH skit i andra STHLM are/ Finns ingen känsla hos dom tydligen
Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Född till sportchef.
Är det här satir?ALLTID DIF skrev:ELLER HUR !!!!!!Staten skrev:Fy fan.pulverapa skrev:
Staffan Kronwall - Lokomotiv Jaroslavl. Kontrakt 16/17. 25p på 60 matcher. Kapten i Lokomotiv, gör det riktigt bra. Mycket omtyckt av fansen, har deklarerat att han stannar i KHL minst en säsong till. Trivs bra i Ryssland, sjunger med i nationalsången.
Min OCH fler därtill är av UPPFATTNING Gamla DIF spelare har som dom kan hålla sej i RYSLAND & DÖ DÄR !
Kolla Möller Lindström & Jimmie + Omark s Varma uttalanden om FULEÅ det är LOYALITET
PS MOT SHL GULD med IMPORTER SKÅNINGAR NORRLÄNNINGAR FINNAR & NORRMÄN VÄSTERÅSARE MM
FUCK GAMMLA Stockholmare !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
PS Cellin värkar vara Äkta lös kontrakt OCH skit i andra STHLM are/ Finns ingen känsla hos dom tydligen
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Tobyaxelsson
- Medlem: Ja, vanlig medlem
+1android skrev:Vet du något om statusen på Hage?ALLTID DIF skrev:ELLER HUR !!!!!!Staten skrev:Fy fan.pulverapa skrev:
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
För det är Djurgården som får mig att le!
-
Vet att någon har nämt Brodecki som önskat nyförvärv för en eventuell nystart i karriären. Han ska dock vara helt klar för Växjö, kontrakt 2 år.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Efter matchen igår är det ännu mer tydligt att vi behöver förbättra defensiven - vi tappar ju markeringar hela tiden. Gärna blanda redan nu unga, lovande och offensiva backar med lite äldre backar som spelar lugnt och enkelt. Vad är på väg in i defensiven?
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Det är snarare spelsystemet det är fel på. Inga fel på befintliga backars potential men det tvingas spela ett spel som de inte alltid kan hantera (än, med tanke på erfarenheten). Falk, Norell, Holm, Press, AOM, Englund, Högström och Hultström. Totalt en snittålder på 22 bast så det finns hur mycket utvecklingspotential som helst. Känner egentligen inte att man vill byta ut någon av dem om det inte dyker upp någon bättre och billigare, beroende på hur man nu tänkt sig att spela nästa säsong.sunne skrev:Efter matchen igår är det ännu mer tydligt att vi behöver förbättra defensiven - vi tappar ju markeringar hela tiden. Gärna blanda redan nu unga, lovande och offensiva backar med lite äldre backar som spelar lugnt och enkelt. Vad är på väg in i defensiven?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Tror snarare det är Säcken som går tillbaka till fjolårets spelsystem för att försvara ledningen vilket den här truppen inte trivs med eller är byggd för.Praetori skrev:Det är snarare spelsystemet det är fel på. Inga fel på befintliga backars potential men det tvingas spela ett spel som de inte alltid kan hantera (än, med tanke på erfarenheten). Falk, Norell, Holm, Press, AOM, Englund, Högström och Hultström. Totalt en snittålder på 22 bast så det finns hur mycket utvecklingspotential som helst. Känner egentligen inte att man vill byta ut någon av dem om det inte dyker upp någon bättre och billigare, beroende på hur man nu tänkt sig att spela nästa säsong.sunne skrev:Efter matchen igår är det ännu mer tydligt att vi behöver förbättra defensiven - vi tappar ju markeringar hela tiden. Gärna blanda redan nu unga, lovande och offensiva backar med lite äldre backar som spelar lugnt och enkelt. Vad är på väg in i defensiven?
Förra årets spelsystem spelade vi rätt bra på i början av säsongen och det gick alldeles utmärkt. Det här är något annat. Möjligen glider vissa spelare mentalt tillbaka när vi har ledning och då kuggar det ju inte i men jag vågar påstå att det fanns noll tendenser från våra offensiva gubbar igår att göra det där gedigna hemjobbet som kännetecknade förra säsongen.Benjamin L. Willard skrev:Tror snarare det är Säcken som går tillbaka till fjolårets spelsystem för att försvara ledningen vilket den här truppen inte trivs med eller är byggd för.
ONT så verkar Starkbaum vara på väg bort från Brynäs. Tycker personligen det är en målvakt man skall titta på om Mantas och/eller Tellan försvinner av någon anledning. Självklart skall Linus upp i ett sådant läge men det skulle inte vara fel att titta på Starkbaum. Hellre det än ryktade Reideborn.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Kan du sluta skriva som en rabiat treåring, herregud skärp dig.ALLTID DIF skrev:ELLER HUR !!!!!!Staten skrev:Fy fan.pulverapa skrev:
-
Förlägningen av Falk känns tvetydig. Tyckte han gjorde en mycket bra säsong förra året men har tagit ett kliv bakåt i år. Missar ofta i markeringsspelet( som igår) och inte stabil i spelet med puck. Saknar även tuffheten/aggressiviteten från förra året. Förhoppningsvis är detta en mellansäsong och att han studsar tillbaka!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Skönt med ny tränare nästa säsong, synd bara att vi inte får tre nya! Känns som det är risk att vi både tappar Hultström och Högström, Högström är väl typ redan klar för KHL och Hultström lär lätt kunna va aktuell för NHL!
-
Guter har signat 3 år med khk
http://www.hockeysverige.se/2016/03/11/ ... um=twitter
Senast redigerad av Benjamin L. Willard den 2016-03-11 13:15:39, redigerad totalt 1 gånger.
Känns som det blev dyrt för Karlskrona. Men de ska hänga kvar också.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Puh, visserligen har jag varken trott på Frölunda eller DIF för Guter.Benjamin L. Willard skrev:Guter har signat 3 år med khk
Men man vet aldrig, ingen rök utan eld.
Btw
Hultström till NHL som någon skrev.

Men helt klart behöver vi en till två skickliga backar som stärker upp.
Drar Högström skulle vi behöva någon till.
I grunden saknas Fernholms ersättare sedan länge. Ska vi sedan bli ett topplag nästa år (?) så krävs förstärkningar. Blir spännande att se sportchefernas lösning på nya Djurgården.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
BOMBOM BOUCHARD skrev: Puh, visserligen har jag varken trott på Frölunda eller DIF för Guter.
Men man vet aldrig, ingen rök utan eld.
Btw
Hultström till NHL som någon skrev.![]()
Men helt klart behöver vi en till två skickliga backar som stärker upp.
Drar Högström skulle vi behöva någon till.
I grunden saknas Fernholms ersättare sedan länge. Ska vi sedan bli ett topplag nästa år (?) så krävs förstärkningar. Blir spännande att se sportchefernas lösning på nya Djurgården.
Det kommer bli väldigt tufft. Har vi någonsin haft ett såhär stort spelartapp förut? Visst, det är alltid mycket jobb under en silly, men i år är det fan löjligt dåligt utgångsläge för våran del.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer