SHL Åttondelsfinal 1: Djurgårdens IF - Brynäs IF 10/3 2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Cirith Ungol

Re: SHL Åttondelsfinal 1: Djurgårdens IF - Brynäs IF 10/3 20

Inlägg av Cirith Ungol »

Praetori skrev:
minalman skrev:Jag var inne på herrarnas under A10 inför första, andra och femte perioden, men satt kvar på min plats innan tredje och fjärde. Jag har kommit på hur jag kan framkalla mål!
Problemet var ju att målframkallningen även skedde för brynäs. Du får skippa toapausen när vi leder framöver.

Själv har jag kommit fram till att vi vinner i runt 50-60% av matcherna när jag är på plats men drygt 70% när jag inte är det. Jag vet inte vad det betyder men någon häxdoktor är jag då rakt inte. Det enda som verkar ha någon effekt är att ha snusen på fel sida, då blir det inga mål framåt. Iofs har vi vunnit varenda gång som jag tar med ungarna (och det är en riktigt lång och faktiskt perfekt svit). Men dessa 19:30 föreställningar funkar inget vidare för sånt.
Själv händer det rätt ofta att när jag missar någon period (som idag, kom hem inför andra) så faller vi ihop som ett korthus och tappar ledningar när jag sätter igång matchen. Tror jag behöver bannlysa mig själv från att se hockey, eller i alla fall våra matcher. Borde kansk anställas på heltid som gnagetjinxare eller något.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

mb81 skrev:Varför stängde baren halvvägs in i matchen?
Hatar axs att tjäna stålar?
Tror de alltid stänger inför tredje för att få ut folket till läktaren.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Donkels

Inlägg av Donkels »

Det är sådana matcher man åldras 10 år viktigt att ta första set och sätta press på Brynäs
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Första åttondelsmatch vi någonsin vunnit, eller hur?
Användarvisningsbild
Cirith Ungol

Inlägg av Cirith Ungol »

minalman skrev:Första åttondelsmatch vi någonsin vunnit, eller hur?
Skönt att bryta den sviten.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Fyfan vad denna match tog på psyket. Och då var det ändå en åttondelsfinal. Tänk hur en sjunde avgörande SM-final hade varit. Jag hade börjat kräkas.
Avskaffa tre mot tre.
Berra

Inlägg av Berra »

minalman skrev:Jag var inne på herrarnas under A10 inför första, andra och femte perioden, men satt kvar på min plats innan tredje och fjärde. Jag har kommit på hur jag kan framkalla mål!
Du kan gärna få låna mitt dass på lördag.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Cirith Ungol skrev:
minalman skrev:Första åttondelsmatch vi någonsin vunnit, eller hur?
Skönt att bryta den sviten.
Vänta nu. Har det gått så långt att vi till och med lyckats bryta en svit mot oss själva?
Sallinens självmål kunde ju varit hämtat från Final Destination men det blev alltså en antijinx på den för vår svit. Sen stod myntet/snurran och spann som i Inception med ramträffar och spelare som slår hål i luften innan vi gick och vann.

Eller räknas det inte eftersom det var kryss vid full tid?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Kom precis på att mitt jinxspel på kryss gick hem också! Jag blev inte väldigt rik men det blev en lyckad kväll till slut. God natt!
Mash

Inlägg av Mash »

SÅ JÄVLA UNDERBART!

JK och resterande som förstod vad det var för sång som föddes får gärna skriva. "Djurgår'n.... fan vad nice...." är det jag uppfattade - Kan någon klargöra sångtexten? Det var ett grymt gung!

Aldrig mer detta drama. Avgör bara - Ska det vara så jävla svårt?!

Brodin en riktig järnkamin - Största misstaget att släppa honom, och en utav de bästa värvningarna i år (han kom från Brynäs, hah!)

Skönt att se att vi har en målvakt med orken att stå i detta (Starkbaum var väl inte speciellt dålig heller).

Kort och gott så tycker jag vi gör Brynäs bra, onödigt att släppa in dom i matchen när vi tog tag i taktpinnen DIREKT från start. Samma resa mot Rögle vid det negativa kvalet, 16 sekunder 1-0, och sen blev det katastrof (ledsen att ta upp den mardrömmen, för det var väl bara en dålig dröm?).

1-0 i matcher, Gävle på lördag - Krossa Brynäs, för en gångsskull!
mb81

Inlägg av mb81 »

Högström var grym i förlängningen!!!
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Mash skrev:SÅ JÄVLA UNDERBART!

JK och resterande som förstod vad det var för sång som föddes får gärna skriva. "Djurgår'n.... fan vad nice...." är det jag uppfattade - Kan någon klargöra sångtexten? Det var ett grymt gung!

Aldrig mer detta drama. Avgör bara - Ska det vara så jävla svårt?!

Brodin en riktig järnkamin - Största misstaget att släppa honom, och en utav de bästa värvningarna i år (han kom från Brynäs, hah!)

Skönt att se att vi har en målvakt med orken att stå i detta (Starkbaum var väl inte speciellt dålig heller).

Kort och gott så tycker jag vi gör Brynäs bra, onödigt att släppa in dom i matchen när vi tog tag i taktpinnen DIREKT från start. Samma resa mot Rögle vid det negativa kvalet, 16 sekunder 1-0, och sen blev det katastrof (ledsen att ta upp den mardrömmen, för det var väl bara en dålig dröm?).

1-0 i matcher, Gävle på lördag - Krossa Brynäs, för en gångsskull!
Åh åh Djurgårn by night
Det är så spännande jag kan inte hålla mig
Åh åh Djurgårn by night
Det är så jävla nice
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Enkelt.

Brodin. Det är en fin kille.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Oförstående över den inbördes rankningen mellan keepers just nu.

Tellan har varit iskall, och då menar jag verkligen IS-jävla-KALL sedan nackincidenten där. Ett flertal svaga ingripanden i alla matcher därefter, senast FBK där han helt och hållet bjöd på 2-2 eller 3-2 eller vad fan det än var där en puck i lägre fart än min oskridskoförmögne gammelfarfar hade glidit i på något jävla sätt blir en retur som ger öppen kasse.

Samma idag, flertalet gånger sitter man och undrar vad i helvete karln håller på med. Ge Mantas chansen? Kan ju inte bli sämre iallafall...............

Å andra sidan vill jag lyfta Lundberg. Fan vad han växt under året! Föredömligt arbete inför spiken i kistan-baljan när han håller undan två brunsåsare samtidigt och levererar puck till Brodin som porrar in den framför kassen. Grymt.

Också kul att se dominansen vi visade på i fjärde perioden. Efter vårt PP där var det i princip godnatt Brynäs och nog fan borde vi ha nätat.

Men men. Kör ut dem jävlarna på Måndag så vi får slippa the ångest iallafall temporärt.
25/4-2025
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Vad gör egentligen Starkbaum på sista?
Hade Tellan suttit så på rumpan tror jag vi hade haft en storm på forumet som vi inte sett sen Mackan annonserades.

Med några timmars distans så anser jag att det är vi som gör att Brynäs får kontakt. Kan inte se någon annan anledning än att vi slutar med pressen vilket gör att dom får andrum.
Sen var vi otroligt svaga i försvaret för inte hade Brynäs direkt något kreativt eller snabbt anfallsspel.

Fortsätt med pressen och gå rejälare på kropp i försvaret så nollar vi dom imorgon.
Skriv svar