Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Therocket1 skrev: Ska dessutom tilläggas att i .SE så var det Järlefält som uttalade sig och i Aftonbladet var det Engström som uttalade sig.
Det gör mig orolig - känns som om det är lite rörigt i klubben...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Hagos, hade faktiskt varit bra för DIF. Hade nog blivit många år här skulle jag tro, han har ju framtiden för sig!
Kojak

Inlägg av Kojak »

OK, jag gillar att se smådetaljer och tolka dom för mig själv. Så här är min tolkning:

Tommy Engström säger i Aftonbladet att de inte har pratat om Hagos. i .SE säger Järlefält att Hagos att han är en spelare på önskelistan. Så bara för att en spelare är på önskelistan så har man väl nödvändigtvis inte diskuterat honom? Kanske nämnt honom, men inte diskuterat, därav att han är på önskelistan...

Jag vet, långsökt som fasiken men varför inte?

Ha en trevlig helg!
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Micke Nylander skrev:OK, jag gillar att se smådetaljer och tolka dom för mig själv. Så här är min tolkning:

Tommy Engström säger i Aftonbladet att de inte har pratat om Hagos. i .SE säger Järlefält att Hagos att han är en spelare på önskelistan. Så bara för att en spelare är på önskelistan så har man väl nödvändigtvis inte diskuterat honom? Kanske nämnt honom, men inte diskuterat, därav att han är på önskelistan...

Jag vet, långsökt som fasiken men varför inte?

Ha en trevlig helg!
Du har säkert helt rätt.
Men om han finns på "önskelistan" så är det katastrof om han inte diskuterats något.
Erik Kloth

Inlägg av Erik Kloth »

Klart vi ska försöka få hit Yared Hagos! 23 år ( rätt ålder) och potential att leda vår förstakedja. Gedigen tvåvägscenter!
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Det hade nog vart en perfekt generationsväxling, ut med Falk som gjort alltför mycket för oss redan och in med Yared som skulle fylla upp tomrummet efter redan nämnda Falk. Synd bara att det fortfarande är 1(?) år kvar på Falks kontrakt...
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Pepp91 skrev:Det hade nog vart en perfekt generationsväxling, ut med Falk som gjort alltför mycket för oss redan och in med Yared som skulle fylla upp tomrummet efter redan nämnda Falk. Synd bara att det fortfarande är 1(?) år kvar på Falks kontrakt...

Synd??? förklara dig lite?

Tycker det är synd att man inte kommer se han så länge till... Må han vara gammal men han kommer aldrig ge upp för det.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

När vi snackar laget så oroar jag mig fortfarande klart mest för målvaktsidan. Larsson är egentligen helt oprövad. Gjorde en del matcher i fjol, men varvade bra matcher med dåliga. Oroande att han dessutom ofta var sjuk eller skadad.

Bakom Larsson har vi två juniorer utan någon som helst rutin från seniorhockey.

Kan mycket väl så att vi tvingas panikvärva en målvakt under säsongen. Jag anser att det borde värvas en redan nu. Ett mer etablerat komplement till Larsson som kan utmana om förstespaden. Synd att SSK tog Bjurling. Han hade passat perfekt.
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

stolpskott skrev:
Pepp91 skrev:Det hade nog vart en perfekt generationsväxling, ut med Falk som gjort alltför mycket för oss redan och in med Yared som skulle fylla upp tomrummet efter redan nämnda Falk. Synd bara att det fortfarande är 1(?) år kvar på Falks kontrakt...

Tycker det är synd att man inte kommer se han så länge till... Må han vara gammal men han kommer aldrig ge upp för det.
Ok så här då, nu har de flesta lagen värvat klart och många av storklubbarna är inte ute efter en center som Hagos. Nu skulle vi ha haft en ärlig chans att få en duktig ung center till oss som dessutom är från Stockholms området. Det är synd att vi får den här chansen i år redan, om det blev lite klarare?
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Pepp91 skrev:
stolpskott skrev:

Ok så här då, nu har de flesta lagen värvat klart och många av storklubbarna är inte ute efter en center som Hagos. Nu skulle vi ha haft en ärlig chans att få en duktig ung center till oss som dessutom är från Stockholms området. Det är synd att vi får den här chansen i år redan, om det blev lite klarare?
Uppfattat! Det är precis som du säger.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Yared Hagos är ingen spelare som vi kan bygga laget runt på sikt. De andra klubbarna kommer locka med mer pengar förr eller senare.
Om han sedan är så "fantastisk" som vissa säger så lär han ändå inte stanna i Elitserien speciellt länge. Han lär pröva på NHL igen, eller så spelar han i något lag i Europa för att få mer pengar på kontot.
Erik Kloth

Inlägg av Erik Kloth »

Pratade med vanligtvis initierat folk under gårdagen och enligt uppgift är Hagos överens med HV 71. HV kommer alltså ha följande centrar att tillgå kommande säsong:

Johan Davidsson
Jukka Voutilainen
Han Hrdina
Jari Kapilla
Yared Hagos
Andreas Falk

Frölunda:

Nordqvist
Johnsson
Pluss

FBK:

Jönsson
Wallin
Pirnes
Mattsson

En stark centeruppsättning är nödvändigt för att vara ett topplag.
Vi har Per Bäcker som förstecenter...
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Erik Kloth skrev:Pratade med vanligtvis initierat folk under gårdagen och enligt uppgift är Hagos överens med HV 71. HV kommer alltså ha följande centrar att tillgå kommande säsong:

Johan Davidsson
Jukka Voutilainen
Han Hrdina
Jari Kapilla
Yared Hagos
Andreas Falk

Frölunda:

Nordqvist
Johnsson
Pluss

FBK:

Jönsson
Wallin
Pirnes
Mattsson

Byt bort Mattsson mot Martin och Mathias Johansson så blir det rätt. :)
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Erik Kloth skrev:Pratade med vanligtvis initierat folk under gårdagen och enligt uppgift är Hagos överens med HV 71. HV kommer alltså ha följande centrar att tillgå kommande säsong:

Johan Davidsson
Jukka Voutilainen
Han Hrdina
Jari Kapilla
Yared Hagos
Andreas Falk

Frölunda:

Nordqvist
Johnsson
Pluss

FBK:

Jönsson
Wallin
Pirnes
Mattsson

Vi har Ottosson, som garanterat kommer höja sig denna säsong. En Otto i högform håller minst lika hög klass som alla namn du nämner där.
Sjunger avgå Johnny...
Kojak

Inlägg av Kojak »

Ni glömmer också alla att Nichlas Falk är, och kommer vara tills han lägger av, den bästa och viktigaste tekaren i detta land! Viktigt som fan att ha honom!
Skriv svar