Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Caveman »

"- Jättekul att Alexander fortsätter sin utveckling med oss i Djurgården ytterligare två år framöver. Han har etablerat sig som en stabil defensiv back i SHL. Men vi ser också utvecklingsområden och potential i hans spel med puck, säger Djurgårdens strategiska sportchef Joakim Eriksson".
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

Patrick Thoresen bekräftar för norska TV2 att Storhamar är högaktuellt enligt honom själv till nästa säsong.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

TheForsa skrev:Patrick Thoresen bekräftar för norska TV2 att Storhamar är högaktuellt enligt honom själv till nästa säsong.
Samtidigt säger han att han förmodligen inte kommer att vara där en hel säsong, utan kanske inleder där. En sådan deal får väl vi skratta oss lyckliga för, om vi får Thore efter någon månad. Men han kan ju välja och vraka på vad som helst i Europa.
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

Lär väl ha att göra en del med om han kan komma hit på artistkontrakt eller inte...

Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
It's the hope that kills you.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Alltså jag förstår inte denna sörja kring Thoresen. Om vi bara går efter de senaste ryktena och spekulationerna nu:
Han kommer hit för att hjälpa Djurgården tillbaka till toppen. Men lämnar sedan efter en(!) säsong. Ryktet säger då att Thore flyttar hem till Norge och spelar för Storhamar (kanske bara för att inleda där) - och han bekräftar. Samtidigt har han sagt att han vet att han har något år kvar i Europa?
All respekt för att Thoresen kom hit och för den ledargestalt han är, men.. ? Inget illa menat, men om(!!) allt detta stämmer så tycker jag att det är tramsfasoner.

EDIT: .. såvidare det inte finns andra skäl till flytt som vi inte hört än.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

ciirree skrev:Alltså jag förstår inte denna sörja kring Thoresen. Om vi bara går efter de senaste ryktena och spekulationerna nu:
Han kommer hit för att hjälpa Djurgården tillbaka till toppen. Men lämnar sedan efter en(!) säsong. Ryktet säger då att Thore flyttar hem till Norge och spelar för Storhamar (kanske bara för att inleda där) - och han bekräftar. Samtidigt har han sagt att han vet att han har något år kvar i Europa?
All respekt för att Thoresen kom hit och för den ledargestalt han är, men.. ? Inget illa menat, men om(!!) allt detta stämmer så tycker jag att det är tramsfasoner.

Bild
Bild
Praetori

Inlägg av Praetori »

ciirree skrev:Alltså jag förstår inte denna sörja kring Thoresen. Om vi bara går efter de senaste ryktena och spekulationerna nu:

Ur en familjesituation så har jag full förståelse. Frugan hans vet ju att han inte lirar i Djurgården för pengarna. De går 22-23 millar eller mer i back på att han ens spelar här så det är ren välgörenhetshockey. Väg detta mot att familjen skaffat nytt hus och skall flytta hem till Norge. Någonstans måste man dra gränsen mellan jobb och fritid och det är inte direkt så att grabben inte förtjänar det.

Om han däremot velar och sedan drar och spelar i Schweiz eller dylikt så kan jag tycka att det är motiverat att gnälla men inte innan dess.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

Schweizerostland måste väl ändå ligga bra till för Thoresen? Korta goa resor med bra pröjs kan man väl knappast säga nej till när karriären ska gå in i slutfasen.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Ohddan skrev:Schweizerostland måste väl ändå ligga bra till för Thoresen? Korta goa resor med bra pröjs kan man väl knappast säga nej till när karriären ska gå in i slutfasen.
Skulle bli förvånad om han lirar någon annanstans än hemma i Norge. Sen är det tveksamt om han skulle vara nyttig om han kom tillbaka på artistkontrakt efter en höst med norsk nivå på hockeyn.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

Praetori skrev:
Ohddan skrev:Schweizerostland måste väl ändå ligga bra till för Thoresen? Korta goa resor med bra pröjs kan man väl knappast säga nej till när karriären ska gå in i slutfasen.
Skulle bli förvånad om han lirar någon annanstans än hemma i Norge. Sen är det tveksamt om han skulle vara nyttig om han kom tillbaka på artistkontrakt efter en höst med norsk nivå på hockeyn.
Ja, så är det väl. En säsong utan familjen i den åldern ligger väl inte i topp på önskelistan.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Om ryktena stämmer nu om vilka som ska ut ser det alltså ut så här i våra tre kedjor.

X - X - Brodin

X - X - X

X - Ljung - Vejdemo

Lär inte bli mycket semester för Jocke och co efter denna säsong. Skulle inte förvåna mig om Ljung och Vejdemo skickas upp till 2a kedjan och man förlänger med Hage och Lundberg som tilltänkta ersättare i 3an. Är inget jag hoppas på och känns en aningen bekvämt också men tycker Djurgården kan ha för stor tilltro på spelare ibland, hoppas detta inte är fallet med Jocke.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Benjamin L. Willard skrev:Om ryktena stämmer nu om vilka som ska ut ser det alltså ut så här i våra tre kedjor.

X - X - Brodin

X - X - X

X - Ljung - Vejdemo

Lär inte bli mycket semester för Jocke och co efter denna säsong. Skulle inte förvåna mig om Ljung och Vejdemo skickas upp till 2a kedjan och man förlänger med Hage och Lundberg som tilltänkta ersättare i 3an. Är inget jag hoppas på och känns en aningen bekvämt också men tycker Djurgården kan ha för stor tilltro på spelare ibland, hoppas detta inte är fallet med Jocke.
Å andra sidan är väl Peppe, Linus Johansson och Possler mer eller mindre klara. Dessa tre går in topp-9. Då är det tre spelare kvar för topp-9. Skulle förvåna mig om det inte är minst en forward till mer eller mindre klar. Svårt läge då de tre som är kvar ska vara spets vilket alltid är affärer som är svåra att stänga.

Sen lär det väl vara 1-2 spetsbackar som ska in också.
Född till sportchef.
South_Exil

Inlägg av South_Exil »

android skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Om ryktena stämmer nu om vilka som ska ut ser det alltså ut så här i våra tre kedjor.

X - X - Brodin

X - X - X

X - Ljung - Vejdemo

Å andra sidan är väl Peppe, Linus Johansson och Possler mer eller mindre klara. Dessa tre går in topp-9. Då är det tre spelare kvar för topp-9. Skulle förvåna mig om det inte är minst en forward till mer eller mindre klar. Svårt läge då de tre som är kvar ska vara spets vilket alltid är affärer som är svåra att stänga.

Har jag missat något eller är Sörensen officiellt förlorad?
Han har väl kontrakt och bör listas i ovan formationer till dess att annat kommuniceras?
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

South_Exil skrev:
android skrev:

X - X - Brodin

X - X - X

X - Ljung - Vejdemo

Har jag missat något eller är Sörensen officiellt förlorad?
Han har väl kontrakt och bör listas i ovan formationer till dess att annat kommuniceras?
Det är inte officiellt, nej. Men han är förlorad. Han kommer att skriva kontrakt med en NHL-klubb.
mb81

Inlägg av mb81 »

Pengar lär finnas att ersätta iaf. Anderson, Thoresen, Sören och Sallinen är förmodligen de bäst betalda i laget. Frågan är om spelarna finns. Norman kommer säkert om han blir kvar I Sverige men det känns väl inte så troligt.
Guter eller Figren kanske istället för Fällström/Lehtonen?
Orkar Åberg vara kvar i AHL långt från att spela i NHL? Borde ha stor chans där.

Tror på Jocke och att han.är långt fram i lagbygget redan nu.
Låst