Erik Kloth skrev:Ekonomin är under all kritik och snart är vi nere i Allsvenskan. Det är tragiskt att se hur ledningen missköt ALLT och att vi nu får nöja oss med att slippa kvalserien och att vara jättenöjda om vi går till slutspel säger allt.
Måste hålla med om att Mats Sundin är en jävla svikare. En ynka säsong i DIF hade inneburit så mycket för DIF både sportsligt och ekonomiskt. Att inte kunna betala tillbaka till klubben genom ett års spel är bedrövligt!
Det hade kunnat vara skillnaden mellan allsvenskan och SM-guld på sikt!
Uselt agerande, Mats! Du är en jävla svikare! Se o lär utav Kenny Jönsson! Killen hade platsat i vilket NHL-lag som helst men avslutar karriären med ett par år i allsvenska Rögle! Det är HJÄRTA!
Är du medveten om att Sundin knappt har spelat i en och en halv säsong i DIF? Vad har han att betala tillbaka för? Att jämföra med Kenny Jönsson som gick tillbaka till sin moderklubb där han sammanlagt har spelat i sex säsonger är lite skumt. Ser du skillnad kanske?
Du har hittat info på hemsidan. BRA!
Fast,
Du glömmer att han fostrats sen barnsben i klubben.
Kenny ja om du menar honom , Mats har ju fostrats i Sollentuna HC.
Allt Djurgården har gjort är egentligen att värva en supertalang som gick som 1:a i draften -89 (innan han spelade i DIF).
Jag minns att jag i våras frågade hur det var ställt med ekonomin i DIF:s hockeysektion och fick till svar att det blev ett nollresultat.
Fyra månader senare växte det till 4,5 miljoner kronor, hur fasen gick detta till?
Nu pratas det om att värva Nils Ekman när man istället borde satsa på billigare alternativ och inte bara det, hur ordnar man upp det med sin elitlicens?
DIF har ett enormt upptagningområde, man huserar i Sveriges huvudstad, en miljonstad där Sveriges maktcentrum ligger och där Sveriges storföretag huserar så hur kommer det sig att man inte kan lyckas knyta till sig en storsponsor såsom fotbollen gjort?
Den ännu större frågan är dock hur de lyckades snickra ihop en budget som gick back 4,5 miljoner kronor, det är nästan vansinne och jag tycker att styrelsen ska bytas ut!
slagskott skrev:Jag minns att jag i våras frågade hur det var ställt med ekonomin i DIF:s hockeysektion och fick till svar att det blev ett nollresultat.
Fyra månader senare växte det till 4,5 miljoner kronor, hur fasen gick detta till?
Nu pratas det om att värva Nils Ekman när man istället borde satsa på billigare alternativ och inte bara det, hur ordnar man upp det med sin elitlicens?
DIF har ett enormt upptagningområde, man huserar i Sveriges huvudstad, en miljonstad där Sveriges maktcentrum ligger och där Sveriges storföretag huserar så hur kommer det sig att man inte kan lyckas knyta till sig en storsponsor såsom fotbollen gjort?
Den ännu större frågan är dock hur de lyckades snickra ihop en budget som gick back 4,5 miljoner kronor, det är nästan vansinne och jag tycker att styrelsen ska bytas ut!
Den sportsliga verksamheten har hållit sig inom ramen för budget. Huvudorsaken till det negativa resultatet är att marknadsbolaget, Djurgården Hockey AB, inte kunnat leverera överenskommen licensavgift.
Marknadsbolaget brottas med problem i form av för små marginaler på sin försäljning. Bolaget har under verksamhetsåret ökat sin omsättning från 20,3 mkr till 24,8 mkr, men har trots detta, beroende på en hög kostnadsnivå för externa produkter och tjänster, för låga marginaler från sin försäljning vilket leder till en för låg resultatnivå i bolaget. Detta medför i sin tur att bolaget under en följd av år inte kunnat leverera de licensavgifter som förväntats.
Vad fint de har lindat in anledningen till att de backat ekonomiskt...
Otroligt.
DIF är den enda föreningen i Sverige, som har lag representerat i högsta serien i respektive hockey och fotboll. Det måste gå att hitta stordriftsfördelar baserat på detta. Ett förslag skulle kunna vara att leta gemensamma sponsorer och att tillsammans hitta ett mer proffesionellt
arbetssätt för öka sponsorintäkterna.
Det bör också vara möjligt att kunna sänka kostnaderna genom att se över de respektive organisationerna, och leta efter personal som kan jobba både inom DIF Hockey eller DIF Fotboll. (ex. fystränare, administrativ personal, marknadspersonal).
Fritiof skrev:DIF är den enda föreningen i Sverige, som har lag representerat i högsta serien i respektive hockey och fotboll. Det måste gå att hitta stordriftsfördelar baserat på detta. Ett förslag skulle kunna vara att leta gemensamma sponsorer och att tillsammans hitta ett mer proffesionellt
arbetssätt för öka sponsorintäkterna.
Det bör också vara möjligt att kunna sänka kostnaderna genom att se över de respektive organisationerna, och leta efter personal som kan jobba både inom DIF Hockey eller DIF Fotboll. (ex. fystränare, administrativ personal, marknadspersonal).
Ja att få exponering sommar som vinter är ju bara vi som kan erbjuda!
Har precis konstaterat att hemsidan har fått en reklamsnurra längst upp i bilden. Hoppas att detta genererar lite sköna intäkter, och att det kan vara en öppning till ett större sponsorskap.
Fritiof skrev:Har precis konstaterat att hemsidan har fått en reklamsnurra längst upp i bilden. Hoppas att detta genererar lite sköna intäkter, och att det kan vara en öppning till ett större sponsorskap.
Saxat från DIF Bloggen:
Trettonde arenan
I Hockeyligans regi öppnar den här veckan den trettonde arenan med de tolv elitserieklubbarna. Syftet är att kunna erbjuda ett utrymme för annonsering på samtliga elitserielags hemsidor. Därmed blir det även utseendemässiga förändringar på difhockey.se med två reklamutrymmen. För vår del har ändringen gått relativt smärtfritt, medan andra klubbar får kämpa lite mer med ombyggnationer av sina sidor.
Fritiof skrev:Har precis konstaterat att hemsidan har fått en reklamsnurra längst upp i bilden. Hoppas att detta genererar lite sköna intäkter, och att det kan vara en öppning till ett större sponsorskap.
Nåt säger mig att det inte är DIF som lagt in den.. 1. Dels för att den inte är särskilt snyggt inlagd. Vit bakgrund t ex. 2. Den länkas till tradedoubler. Vilket är nåt privatpersoner brukar använda för att tjäna pengar på deras hemsidor. Känns oseriöst.
Men jag kan ha fel. OM jag har det så kan dom väl integrera den lita snyggare i övriga hemsidan. Som det är nu så är det jättefult och ser väldigt billigt och oproffesionellt ut.
isolerad skrev:Men jag kan ha fel. OM jag har det så kan dom väl integrera den lita snyggare i övriga hemsidan. Som det är nu så är det jättefult och ser väldigt billigt och oproffesionellt ut.
isolerad skrev:Men jag kan ha fel. OM jag har det så kan dom väl integrera den lita snyggare i övriga hemsidan. Som det är nu så är det jättefult och ser väldigt billigt och oproffesionellt ut.
Kolla runt på andra lags sidor, alla har det så.
Inte alla, men en del hade visst sådan reklam. Men, de andra lagen har iaf integrerat den lite snyggare. En blå bakgrund är väl inte för mycket begärt? Nu är den vit.
Kolla runt på andra lags sidor, alla har det så.
Inte alla, men en del hade visst sådan reklam. Men, de andra lagen har iaf integrerat den lite snyggare. En blå bakgrund är väl inte för mycket begärt? Nu är den vit.
Alla ska ha det. Ingår i Hockeyligans koncept 13:e arenan. Central försäljning av reklamplats. Bättre integration kommer ska ni se.