Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av MarcusDaze »

mb81 skrev:Falk får förlängt med två år.
Helt rätt. Jag gillar Falks spel och attityd på isen. Tror att han kommer att fortsätta utvecklas och bli bättre och bättre.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

MarcusDaze skrev:
Helt rätt. Jag gillar Falks spel och attityd på isen. Tror att han kommer att fortsätta utvecklas och bli bättre och bättre.
Ja i ett tredje backpar passar han bra. Hoppas han har betalt därefter också. Jag tror ändå det.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

mb81 skrev:
MarcusDaze skrev:
Ja i ett tredje backpar passar han bra. Hoppas han har betalt därefter också. Jag tror ändå det.
Kan inte tänka mig något annat angående lönen. Men spelmässigt kan han även avlasta ett andra backpar.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Märkligt att förlänga med Falk.

Tycker att hans utvecklingskurva går mer och mer åt det sämre hållet. Ingen vidare puckhantering och är ofta en stor säkerhetsrisk. Hade hellre sett en junior ta den platsen.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Harold Camping skrev:Märkligt att förlänga med Falk.

Tycker att hans utvecklingskurva går mer och mer åt det sämre hållet. Ingen vidare puckhantering och är ofta en stor säkerhetsrisk. Hade hellre sett en junior ta den platsen.
Håller med. Dock fortfarande ung och har kanske en nivå kvar i sig. Måste sluta försöka tackla i varje läge. Han är bättre när han ligger tätt på motståndarna och är allmänt jobbig.

Mer besviken på coachningen av Falk än på Falk. Att Säcken ofta spelar honom över 20 min per match är väldigt konstigt.
Född till sportchef.
mb81

Inlägg av mb81 »

android skrev:
Harold Camping skrev:Märkligt att förlänga med Falk.

Håller med. Dock fortfarande ung och har kanske en nivå kvar i sig. Måste sluta försöka tackla i varje läge. Han är bättre när han ligger tätt på motståndarna och är allmänt jobbig.

Mer besviken på coachningen av Falk än på Falk. Att Säcken ofta spelar honom över 20 min per match är väldigt konstigt.
Ja han har spelat på tok för mycket. Men i ett tredje backpar ser jag inget fel att ha honom. Men man kanske kunde avvakta förlängningen lite. Tror tyvärr det här betyder att Holm inte förlänger.
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Om jag inte missminner mig helt, vilket jag mycket väl kan tänkas göra, så var väl just Falk den som fick mångas röster i spelarnas sommarenkäter när det kom till potentiella genombrott.

Säger väl inte särskilt mycket egentligen, men visst har grabben potential.

Enig i åsikterna om hans nuvarande utvecklingskurva dock, hoppas han kan vända på steken.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Det var inför förra säsongen och då hade ju medspelarna rätt. Han gjorde ju en fantastisk säsong efter sina förutsättningar 2014/15.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Henke95 skrev:Förresten, vad sluddrar Ros om på twitter?

"Thoresen spelar inte i DIF i höst, möjligtvis efter nyår. Han har lovat familjen det."
Massa pengar på banken. Tror att familjen säkert inte vill ha Patrick ute och flängande och särskilt inte om de nu byggt ny kåk och skall flytta in hemma.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

Praetori skrev:
Henke95 skrev:Förresten, vad sluddrar Ros om på twitter?

"Thoresen spelar inte i DIF i höst, möjligtvis efter nyår. Han har lovat familjen det."
Massa pengar på banken. Tror att familjen säkert inte vill ha Patrick ute och flängande och särskilt inte om de nu byggt ny kåk och skall flytta in hemma.
Ja kan ju va en lösning att han får kratta lite löv på hösten & komma på att han LÄNGTAR till grabbarna & hockeyn efter Jul :D

Ang Falk Tyvärr dåligt av Jockeboy & Co
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Helt rätt att förlänga med Falk, en av få backar som kan spela rejält och ordentligt. Idealisk billig back för ett tredjepar.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Kall-El skrev:Helt rätt att förlänga med Falk, en av få backar som kan spela rejält och ordentligt. Idealisk billig back för ett tredjepar.
Vad är ordentligt?
Född till sportchef.
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Kall-El skrev:Helt rätt att förlänga med Falk, en av få backar som kan spela rejält och ordentligt. Idealisk billig back för ett tredjepar.
Rejält och ordentligt var det ja.

Falk är tillsammans med Press förmodligen de 2 som slår bort mest passningar i hela laget. Han har även grava problem att förflytta spelet ut ur egen zon under pressade situationer. Han skulle kunna ha ett otroligt bra närkampsspel om han använde kroppen på rätt sätt. För inställning och bra fysik har han.

Problemet är ju att han tacklar på allt så fort han har läge istället för att ligga rätt och använda sig av ett bättre man mot man utan att gå bort sig.

Jag ska vara riktigt kritisk och tycker inte att han klarar av att spela det enkla spel han ska göra.
Men så länge man kan brotta framför mål så är man ju rejäl och ordentlig, hade redan glömt det.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

I mitten av säsongen hade jag varit överlycklig över förlängningen av Falk. Nu känns det varken bra eller dåligt.

Med det sagt så känner jag att med rätt coachning tror jag han kan bli en klippa i defensiven på lång sikt.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

- Inte fågeln Falk, utan ..
Bild
Låst