SHL Omgång 52: Djurgårdens IF - Färjestad 8/3 2016
Re: SHL Omgång 52: Djurgårdens IF - Färjestad 8/3 2016
Dagen D(IF).
Minns när man stod där på Hovet inför sista matchen mot Västerås i kvalserien, då kändes det också rätt kört.
Nu är det ju inte alls lika viktigt som då, men låt historien upprepa sig.
Minns när man stod där på Hovet inför sista matchen mot Västerås i kvalserien, då kändes det också rätt kört.
Nu är det ju inte alls lika viktigt som då, men låt historien upprepa sig.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Hoppas på en trepoängare och bra spel. Vill vi möta Luleå i kvartsfinal?
Avskaffa tre mot tre.
Personligen hoppas jag på LHC, jag tror det är ett likvärdigt motstånd men det skulle vara mindre genant att åka ut mot dom än Luleå.Mattias_87 skrev:Hoppas på en trepoängare och bra spel. Vill vi möta Luleå i kvartsfinal?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
FBKs målvakter har varit galna i fem mot fem senaste fem matcherna. Pogge tre matcher 97,4%. Haugen två matcher 98,18%. Kan jämföras med våra. Tellan en match 92,31 Armalis fyra matcher 91,23%. Då vårat PP har varit sådär senaste tiden kan det bli tight med mål. Borde väl kanske komma en motreaktion då deras siffror för säsongen ligger på 93% resp 91%. Det hade passat bra idag.
Född till sportchef.
- Lucky Luke
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Har ni vägarna förbi Hovet men ingen biljett så har jag 8 biljetter kvar på övre långsida som jag hemskt gärna skänker bort. Jag finns på Greken från kl 17.00 fram till matchstart.
Lucky Luke
Lucky Luke
Davidsson den yngre är med i truppen ikväll. Kul! Hoppas han kan få några byten iaf.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
När jag tänker på det. När Hardy valde Brynäs i kvartsfinalen inför slutspelet 09/10 så sa alla att det var helt fel val då Brynäs hade 4-1 i matcher på oss och Hardy svarade att det som har varit inte betyder någonting och det kan han ha rätt i och vi vann sedan med 4-1 i matcher.
Nu tar vi kvartsfinalsplatsen och spöar Luleå.
Nu tar vi kvartsfinalsplatsen och spöar Luleå.
Avskaffa tre mot tre.
frågan är väl vem som saknas då.. om inte westlund står över ikvällmb81 skrev:Davidsson den yngre är med i truppen ikväll. Kul! Hoppas han kan få några byten iaf.
- SirDIFalot
- MarcusDaze
Likvärdig talang som Connor, äter han mycket på McDonalds eller ett dåligt smeknamn?SirDIFalot skrev:Marcus "MacDavid" Davidsson.
Kan man hoppas på att vi vaskar om rejält i kedjorna? Typ Alvarez-Ljungh-Sörensen i andrakedjan?
Om jag ser firma Lehtonen-Sallinen första andrakedjan igen så får jag spel.
Om jag ser firma Lehtonen-Sallinen första andrakedjan igen så får jag spel.
Sjukt otaggad inför denna match som man borde vara helt crazy pumped för... hoppas inte spelarna känner detsamma men risken föreligger nog så. Måste erkänna att alla spekulationer/rykten i media har dödat min hockeysäsong en hel del... antagligen stämmer det mesta av ryktena också.
Ja, sen är jag förkyld som fan och ungen vägrar sova på nätterna.... kanske påverkar min inställning.
DIF - FBK, 1-4 (soppan gör hattrick på oss, Sallinen gör sitt sista mål i klubben).
/Deppröven
Ja, sen är jag förkyld som fan och ungen vägrar sova på nätterna.... kanske påverkar min inställning.
DIF - FBK, 1-4 (soppan gör hattrick på oss, Sallinen gör sitt sista mål i klubben).
/Deppröven
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-
Jämföra känslan före den här matchen med matchen innan Frölunda hemma för två veckor sedan... Oj vilket brutalt uppvaknande.
Kommer komma ihåg denna säsong som de två minuter vi spelade av Frölundas offensiv i deras egen zon. Den sista ljusglimten om nu inte ett ordentligt mirakel sker. Oddsen känns större att kamma hem miljoner på triss än att vi avslutar bra.
Kommer komma ihåg denna säsong som de två minuter vi spelade av Frölundas offensiv i deras egen zon. Den sista ljusglimten om nu inte ett ordentligt mirakel sker. Oddsen känns större att kamma hem miljoner på triss än att vi avslutar bra.
25/4-2025
vi gör om i alla femmor utan första enligt aftonbladet.. Sallinen ej med
- diftobbe89