Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Vill det sig illa till kan vi tvingas ersätta 6/9 forwards från våra tre förstalinor till kommande säsong.
Lehtonen - Behålls knappast.
Sallinen - Verkar redan vara mentalt i ett annat lag
Thorsen - Flyttar
Alvarez - MIF
Anderson Flyttar
Sörensen NHL/KHL
Det skulle innebär att vi står kvar med Brodin, Ljungh och Vejdemo.
Lägg därtill att det är troligt att Högström och Englund lämnar samt att Armalis kan göra samma sak. ( Dock hoppas jag de båda sistnämnda är mogna nog att stanna en säsong till. )
Och Fällström kan vi med säkerhet räkna bort också med tanke på dennes alla skadeproblem annars hade man väl kunnat tänka sig en lina med Brodin - Ljungh - Fällström
Thorsen - Flyttar
Alvarez - MIF
Anderson Flyttar
Sörensen NHL/KHL
Lägg därtill att det är troligt att Högström och Englund lämnar samt att Armalis kan göra samma sak. ( Dock hoppas jag de båda sistnämnda är mogna nog att stanna en säsong till. )
Och Fällström kan vi med säkerhet räkna bort också med tanke på dennes alla skadeproblem annars hade man väl kunnat tänka sig en lina med Brodin - Ljungh - Fällström
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tror fortfarande inte du förstår vad jag menar, folk måste inse att det på ett ungefär är samma sak att jobba med något annat som att vara hockeyproffs. Att man då säger en sak ena stunden betyder inte att man benhårt håller fast vid det ett år senare. Har du aldrig uttalat dig om något som du kanske ändrat åsikt om lite längre fram? Jag gör det mest hela tiden. Förutsättningar ändras. Man själv kanske kommer till insikt. Någon kanske genom att säga något sår ett frö som växer och till slut ändrar din uppfattning.Harold Camping skrev:Jag skriver ju att jag är det? Otroligt glad att han valde att komma hem och spela med oss i år. Läs vad jag skriver.-daniel- skrev:Jag tror folk får försöka bortse från kommentarer som spelare säger i intervjuer, det är oftast väldigt för stunden och något du kan stå bakom där & då. Exempelvis "Jag vill avsluta min karriär här!" - skriver på för annan klubb X månader senare.Harold Camping skrev:Men snälla. När du säger att du ska vara med och föra tillbaka ett lag till toppen så är det väl självklart att den vägen inte är spikrak. Dessa saker som du räknar upp är ju ständigt återkommande i alla lag.-daniel- skrev:Men egentligen vad är konstigt? Han kanske känner att halva laget lämnar och att han inte riktigt orkar med en sunksäsong med harvande i ett bottenlöst träsk? Han kanske tycker att klubben agerat felaktigt på något sätt? Kanske inte var så roligt att spela inför järnkaminerna som han mindes? Finns ju massvis med tänkbara scenarios, och istället för att gnälla tycker jag vi skall vara oerhört tacksamma att Patrick valde att ta en säsong i DIF - när han är som bäst är han ju uppenbarligen alldeles för bra för den här ligan.
Att andra spelare lämnar och att det inte var lika kul att spela inför järnkaminerna som för 10 år sedan är ju saker man måste ta sig igenom om man vill nå tillbaka till toppen. Till och med en eventuellt lite sämre säsong året efter är ju en del av en sådan resa. Annars är man ju inte beredd att göra det man säger.
Självklart tycker jag också att det var grymt kul att Thoresen spelat ett år med oss men det bli väldigt fel när man kommer "hem" efter x antal år utomlands och ska "föra tillbaka" DIF till toppen, får en central roll i hela lagbygget och lämnar efter 1 år.
Var istället glad för det Thoresen gjort för DIF den här säsongen.
Menar bara att det är beklämmande för oss att han lämnar och att det rimmar väldigt illa med de visioner man har. Sen är det inte vilken spelare som helst som uttalar sig, det är en högklassig spelare med förflutet här som flyttar tillbaka med sin familj efter 10 år utomlands och säger sig vara beredd att hjälpa DIF tillbaka till toppen.
Men jag förstår, det är ju helt otänkbart att överhuvudtaget kritisera en sådan spelare som Thoresen på något vis.
För att klargöra en sista gång så det inte misstolkas:
Är otroligt glad att han spelade här i år. En attraktion i hela SHL och våran bästa spelare på flera år.
Jag tycker bara sportfans rent allmänt är så oerhört bajsnödiga och strikta i sin syn. Var istället glad för det som är just nu och inse att en spelare som Thoresen förgyllde en säsong här. Blir det en fortsättning så vore det grymt, blir det inte det så tackar vi för bidraget och går vidare med våra liv.
-
Då skriver jag det en gång till i förhoppning att det går fram. Är otroligt glad att han förgyllde våran säsong 15/16. Ett rent nöje att se honom från omgång 7-8 fram tills idag.-daniel- skrev:Tror fortfarande inte du förstår vad jag menar, folk måste inse att det på ett ungefär är samma sak att jobba med något annat som att vara hockeyproffs. Att man då säger en sak ena stunden betyder inte att man benhårt håller fast vid det ett år senare. Har du aldrig uttalat dig om något som du kanske ändrat åsikt om lite längre fram? Jag gör det mest hela tiden. Förutsättningar ändras. Man själv kanske kommer till insikt. Någon kanske genom att säga något sår ett frö som växer och till slut ändrar din uppfattning.Harold Camping skrev:Jag skriver ju att jag är det? Otroligt glad att han valde att komma hem och spela med oss i år. Läs vad jag skriver.-daniel- skrev:Jag tror folk får försöka bortse från kommentarer som spelare säger i intervjuer, det är oftast väldigt för stunden och något du kan stå bakom där & då. Exempelvis "Jag vill avsluta min karriär här!" - skriver på för annan klubb X månader senare.Harold Camping skrev:Men snälla. När du säger att du ska vara med och föra tillbaka ett lag till toppen så är det väl självklart att den vägen inte är spikrak. Dessa saker som du räknar upp är ju ständigt återkommande i alla lag.-daniel- skrev:Men egentligen vad är konstigt? Han kanske känner att halva laget lämnar och att han inte riktigt orkar med en sunksäsong med harvande i ett bottenlöst träsk? Han kanske tycker att klubben agerat felaktigt på något sätt? Kanske inte var så roligt att spela inför järnkaminerna som han mindes? Finns ju massvis med tänkbara scenarios, och istället för att gnälla tycker jag vi skall vara oerhört tacksamma att Patrick valde att ta en säsong i DIF - när han är som bäst är han ju uppenbarligen alldeles för bra för den här ligan.
Att andra spelare lämnar och att det inte var lika kul att spela inför järnkaminerna som för 10 år sedan är ju saker man måste ta sig igenom om man vill nå tillbaka till toppen. Till och med en eventuellt lite sämre säsong året efter är ju en del av en sådan resa. Annars är man ju inte beredd att göra det man säger.
Självklart tycker jag också att det var grymt kul att Thoresen spelat ett år med oss men det bli väldigt fel när man kommer "hem" efter x antal år utomlands och ska "föra tillbaka" DIF till toppen, får en central roll i hela lagbygget och lämnar efter 1 år.
Var istället glad för det Thoresen gjort för DIF den här säsongen.
Menar bara att det är beklämmande för oss att han lämnar och att det rimmar väldigt illa med de visioner man har. Sen är det inte vilken spelare som helst som uttalar sig, det är en högklassig spelare med förflutet här som flyttar tillbaka med sin familj efter 10 år utomlands och säger sig vara beredd att hjälpa DIF tillbaka till toppen.
Men jag förstår, det är ju helt otänkbart att överhuvudtaget kritisera en sådan spelare som Thoresen på något vis.
För att klargöra en sista gång så det inte misstolkas:
Är otroligt glad att han spelade här i år. En attraktion i hela SHL och våran bästa spelare på flera år.
Jag tycker bara sportfans rent allmänt är så oerhört bajsnödiga och strikta i sin syn. Var istället glad för det som är just nu och inse att en spelare som Thoresen förgyllde en säsong här. Blir det en fortsättning så vore det grymt, blir det inte det så tackar vi för bidraget och går vidare med våra liv.
Du har helt rätt i att förutsättningar förändras och att man inte kan hålla benhårt på vissa uttalanden.
Dock så borde han ha varit väldigt medveten om att Djurgårdens resa tillbaka till toppen av ishockeyn i Sverige inte är spikrak och att förutsättningar ändras hela tiden. Sen är ju han den perfekta spelaren att leda oss på den resan med sitt bagage och register. Då tycker jag bara att han som 32 år, stjärnspelare med 10 år i NHL/NLA/KHL kanske borde ha tänkt på det lite tidigare när man kommer tillbaka och gör dessa uttalanden.
Det är såklart väldigt lätt för mig att sitta och skriva här men det går inte att komma ifrån att det rimmar väldigt illa. Så fungerar det idag och jag tycker bara att det är väldigt synd. Det är min åsikt och jag kommer fortsätta tycka det även om jag vet att allt kan komma att ändras av olika orsaker.
Och då har jag dessutom valt att förtränga att Ljungh som varit vår bästa center och antagligen näst bästa spelare totalt sett över hela säsongen mycket väl kan ha KHL out i sitt kontrakt t ex.
- -daniel-
Avdelning: Men jag är inte bitter!Harold Camping skrev:
Då skriver jag det en gång till i förhoppning att det går fram. Är otroligt glad att han förgyllde våran säsong 15/16. Ett rent nöje att se honom från omgång 7-8 fram tills idag.
Du har helt rätt i att förutsättningar förändras och att man inte kan hålla benhårt på vissa uttalanden.
Dock så borde han ha varit väldigt medveten om att Djurgårdens resa tillbaka till toppen av ishockeyn i Sverige inte är spikrak och att förutsättningar ändras hela tiden. Sen är ju han den perfekta spelaren att leda oss på den resan med sitt bagage och register. Då tycker jag bara att han som 32 år, stjärnspelare med 10 år i NHL/NLA/KHL kanske borde ha tänkt på det lite tidigare när man kommer tillbaka och gör dessa uttalanden.
Det är såklart väldigt lätt för mig att sitta och skriva här men det går inte att komma ifrån att det rimmar väldigt illa. Så fungerar det idag och jag tycker bara att det är väldigt synd. Det är min åsikt och jag kommer fortsätta tycka det även om jag vet att allt kan komma att ändras av olika orsaker.

-
Tänkte precis lägga till precis som du själv gjorde att Ljungh alldeles säkert kan ha en KHL Out.Kall-El skrev:Vill det sig illa till kan vi tvingas ersätta 6/9 forwards från våra tre förstalinor till kommande säsong.
Thorsen - Flyttar
Alvarez - MIF
Anderson Flyttar
Sörensen NHL/KHL
Plus att jag hörde det ryktas någonstans att Montreal ville att Vejdemo skulle åka över och spela AHL...
Så vill det sig extremt illa så står vi där med Brodin från topp 9...
Det är väl kanske att vara överdrivet negativ men som grädde på moset så har vi ju Högström som redan känns förlorad, Englund som jag skulle tro kommer att spela AHL/NHL redan nästa säsong. Norell och AOM som man inte riktigt vet hur det ser ut.
För att då börja kolla på vad som kan komma in.
Dessa tre ligger väl sannolikheten rätt högt på.
Patrik Lundh
Linus Johansson
Gustav Possler
Sen har vi John Norman som jag inte riktigt vet vad man kan räkna med... Sannolikheten för att han kommer till DIF känns svår att sia om...
Personligen så tror jag att vi kommer att få se en ny Import från KHL och sen även Tom Wandell. Jag har inga som helst belägg för det men tror att det kommer att bli så.
Nu skall kanske det läggas till att jag tror inte vi kommer tappa alla de spelarna, men helt klart en majoritet av dem.
Hoppas innerligt att Vejdemo, Englund och Armalis har så smarta agenter att de väljer minst en säsong till i DIF.
Skulle förvåna mig mycket om AOM inte spelar minst en säsong till här.
Norell skulle väl inte kännas som någon jätteförlust om han prövade på AHL.
Hoppas innerligt att Vejdemo, Englund och Armalis har så smarta agenter att de väljer minst en säsong till i DIF.
Skulle förvåna mig mycket om AOM inte spelar minst en säsong till här.
Norell skulle väl inte kännas som någon jätteförlust om han prövade på AHL.
-
Jag håller med dig där Kall-El.
Att alla de ska lämna känns väldigt osannolikt mera det att risken finns.
Och den stora frågan är ju vad i hela världen vi ska ersätta dem med?
Att alla de ska lämna känns väldigt osannolikt mera det att risken finns.
Och den stora frågan är ju vad i hela världen vi ska ersätta dem med?
Ta en toy alla!
Jag bettar fortfarande på Bergfors som en av våra spetsvärvningar, han hade väl tankar på SHL redan innan senaste kontraktet och ser säkert sthlm som ett alternativ.
- ALLTID DIF
Såg att Både Möller & Lindström LÄNGTADE till Skellefteå
Vad e felet med Sthlm !!!!!!!
Jag tror mycket väl att Jocke gör ärliga försök på Bergfors, Erik Christiansen i HV och Greg Scott i Brynäs. Det är dom namnen vi behöver jaga oss till för att göra rimliga ersättningar av de troliga tappen vi har nästa säsong.
Möller har kontrakt med Saik. Vad ska han säga?ALLTID DIF skrev:Såg att Både Möller & Lindström LÄNGTADE till Skellefteå
Född till sportchef.
- Jim Morrison
Trist att tappa Thoresen såklart. Men är inte så orolig för lagbygget eller riktningen vi är på väg mot. Patrick är väl den enda som är 'oersättlig'. Eller tja, man skulle väl i teorin kunna ersätta hans poängproduktion.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Oersättlig är väl kanske lite stora ord för de andra än Thoresen.Jim Morrison skrev:Trist att tappa Thoresen såklart. Men är inte så orolig för lagbygget eller riktningen vi är på väg mot. Patrick är väl den enda som är 'oersättlig'. Eller tja, man skulle väl i teorin kunna ersätta hans poängproduktion.
Dock är tapp på Anderson, Sörensen, Sallinen (även om han tappat på slutet) och Högström otroligt tunga tapp. OM det sen blir Englund och Alvarez också så blir det bara ännu större glapp i totalen...