Om nu Thoresen väljer att lämna (gud förbjud) så kan jag ändå inte vara sur på honom med tanke på hans familj. Killen tackade ändå nej till ca 24 millar för att komma hem och spela i alla fall en säsong i DIF. Så oavsett om han går tillbaka till KHL för att tjäna ytterligare 25 millar är det bara att lyfta på hatten och tacka för i år! Han har ju bidragit hyfsat måste man ju ändå säga!
Men med det sagt, hoppas VERKLIGEN att han kommer på bättre tankar och stannar
Om Thoresen bestämmer sig för att lämna och vi antagligen också tappar Sallinen och Sörensen och kanske även Anderson måste inte frågan ställas om vi skall fortsätta med det spelsätt som Tjomme infört inför denna säsong. Ett spelsätt som kräver individuellt skickliga spelare. Skulle vi tappa spelarna ovan och en hel del tyder ju på detta måste vi få in massor av kvalité och hög sådan dessutom.
Vare sig Thoresen eller Sallinen lär väl heller ge oss några pengar vilket inte gör saken bättre.
Lägg därtill en stor risk att vi kan tappa också Englund, även om jag hoppas han är mogen nog att stanna en säsong till.
Kort sagt tror jag att vi måste ha en enklare spelidé till nästa säsong om inte måste Jocke trolla med knäna eller också kommer det spelmässigt att gå riktigt illa.
Herrejösses vad spelare som kan lämna oss efter säsongen!! Och DIF som har talat om att vi är i en fas att bygga en stomme att gå på. Oj oj oj vi kommer få det tufft precis som i fotbollen. Vi bara harvar.
Patrick Thoresen bryter alltså med Djurgården. Samtidigt sitter man och hyllar han här inne för sina otroliga insatser denna säsong. Våran bästa spelare utan tvekan, där måste jag hålla med.
Däremot tycker jag att det är ovärdigt att lämna oss nu för en annan klubb i utlandet.
När han står och predikar över hur viktigt det är med hans familj och hur han vill hjälpa Djurgården tillbaka till toppen.
För mig och min familj är det en dröm. Vi älskar Stockholm sedan jag spelade i Djurgården för åtta år sedan. Jag känner att Djurgården gav mig chansen för tio år sedan, att de ville satsa på mig. Nu känner jag att jag vill ge något tillbaka till Djurgården och vill hjälpa klubben att bli vad den en gång var - ett lag i toppen av SHL, säger Patrick Thoresen till hemsidan.
Dessa rader blir ju bara luft. Att spela med oss 1 år hjälper knappast till med detta så mycket mer än att han får vinna poängligan och återigen visa sitt personliga värde. Sen att vi har utvecklat vårat egna spel under denna tid kommer ju spela mindre roll när alla huvudrollsinnehavare lämnar för andra uppdrag. Vissa förstår man, andra inte som sagt.
Men jösses, finns väl inget beslut fattat om vart Thoresen skall spela nästa säsong? Han kanske flyttar med sin familj hem?
Man får vara glad att han förgyllde en säsong här, men kan ju enkelt konstatera att Jocke & co får det ruskigt svettigt att bygga en trupp som kan spela det spel man numer vill spela. Avundas inte den karln jobbet i vår.
Harold Camping skrev:Patrick Thoresen bryter alltså med Djurgården. Samtidigt sitter man och hyllar han här inne för sina otroliga insatser denna säsong. Våran bästa spelare utan tvekan, där måste jag hålla med.
Däremot tycker jag att det är ovärdigt att lämna oss nu för en annan klubb i utlandet.
När han står och predikar över hur viktigt det är med hans familj och hur han vill hjälpa Djurgården tillbaka till toppen.
För mig och min familj är det en dröm. Vi älskar Stockholm sedan jag spelade i Djurgården för åtta år sedan. Jag känner att Djurgården gav mig chansen för tio år sedan, att de ville satsa på mig. Nu känner jag att jag vill ge något tillbaka till Djurgården och vill hjälpa klubben att bli vad den en gång var - ett lag i toppen av SHL, säger Patrick Thoresen till hemsidan.
Dessa rader blir ju bara luft. Att spela med oss 1 år hjälper knappast till med detta så mycket mer än att han får vinna poängligan och återigen visa sitt personliga värde. Sen att vi har utvecklat vårat egna spel under denna tid kommer ju spela mindre roll när alla huvudrollsinnehavare lämnar för andra uppdrag. Vissa förstår man, andra inte som sagt.
tackade ändå nej till ca 24 millär För att spela i DIF
Vad yrar du om ?
Annars får vi väl hoppas att Possler blir en beast nästa år (om det vekligen är klart att vi får honom) för ska vi ersätta alla dem som drar så kommer vi få ett helvete nästa år :/
-daniel- skrev:Men jösses, finns väl inget beslut fattat om vart Thoresen skall spela nästa säsong? Han kanske flyttar med sin familj hem?
Man får vara glad att han förgyllde en säsong här, men kan ju enkelt konstatera att Jocke & co får det ruskigt svettigt att bygga en trupp som kan spela det spel man numer vill spela. Avundas inte den karln jobbet i vår.
Finns inget beslut på det nej, men han ska lämna DIF och säger sig inte vara klar med sin utlandskarriär. Finns väl ungefär 1 slutsats man kan dra av det?
Sen att han tackar nej till 24 miljoner för en säsong för otroligt stort. Han är dock inte billig för oss bara för det. Man satsar stora pengar på honom och hoppas förmodligen på att få han honom här 2-3 år så man kan fortsätta bygga laget kring honom. En mer meriterad och skickligare spelare går ju inte att hitta för oss. Våran process med att utveckla laget och spelsystemet kommer få otroliga smällar av dessa sortens spelartapp. Konstaterar att det är otroligt tråkigt att han lämnar och att han inte verkar vara så intresserad av att spela med oss som man kanske trodde.
Oavsett om det inte är helt klart än var Thoresen spelar så är det konstigt när man "Vill föra Djurgården tillbaka till toppen" sen lämnar (troligtvis) efter en säsong. Kan jag tycka iaf.
Jag hoppas verkligen att han stannar dock.
Men egentligen vad är konstigt? Han kanske känner att halva laget lämnar och att han inte riktigt orkar med en sunksäsong med harvande i ett bottenlöst träsk? Han kanske tycker att klubben agerat felaktigt på något sätt? Kanske inte var så roligt att spela inför järnkaminerna som han mindes? Finns ju massvis med tänkbara scenarios, och istället för att gnälla tycker jag vi skall vara oerhört tacksamma att Patrick valde att ta en säsong i DIF - när han är som bäst är han ju uppenbarligen alldeles för bra för den här ligan.
ciirree skrev:Oavsett om det inte är helt klart än var Thoresen spelar så är det konstigt när man "Vill föra Djurgården tillbaka till toppen" sen lämnar (troligtvis) efter en säsong. Kan jag tycka iaf.
Jag hoppas verkligen att han stannar dock.
Känner likadant. Han hade kunnat hålla igen lite i sina uttalanden då. Har ju låtit som att han velat vara hos oss mer än en säsong.
Men det är ju mest min egna besvikelse som gör att jag känner så. Thore ska ha cred för att han kom till oss och lyfte laget till en högre nivå.
Upp till Tjomme och Jocke att fortsätta bygga framtidens DIF.
Just nu känns det tungt men mycket kan hända.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-daniel- skrev:Men egentligen vad är konstigt? Han kanske känner att halva laget lämnar och att han inte riktigt orkar med en sunksäsong med harvande i ett bottenlöst träsk? Han kanske tycker att klubben agerat felaktigt på något sätt? Kanske inte var så roligt att spela inför järnkaminerna som han mindes? Finns ju massvis med tänkbara scenarios, och istället för att gnälla tycker jag vi skall vara oerhört tacksamma att Patrick valde att ta en säsong i DIF - när han är som bäst är han ju uppenbarligen alldeles för bra för den här ligan.
Men snälla. När du säger att du ska vara med och föra tillbaka ett lag till toppen så är det väl självklart att den vägen inte är spikrak. Dessa saker som du räknar upp är ju ständigt återkommande i alla lag.
Att andra spelare lämnar och att det inte var lika kul att spela inför järnkaminerna som för 10 år sedan är ju saker man måste ta sig igenom om man vill nå tillbaka till toppen. Till och med en eventuellt lite sämre säsong året efter är ju en del av en sådan resa. Annars är man ju inte beredd att göra det man säger.
Självklart tycker jag också att det var grymt kul att Thoresen spelat ett år med oss men det bli väldigt fel när man kommer "hem" efter x antal år utomlands och ska "föra tillbaka" DIF till toppen, får en central roll i hela lagbygget och lämnar efter 1 år.
-daniel- skrev:Men egentligen vad är konstigt? Han kanske känner att halva laget lämnar och att han inte riktigt orkar med en sunksäsong med harvande i ett bottenlöst träsk? Han kanske tycker att klubben agerat felaktigt på något sätt? Kanske inte var så roligt att spela inför järnkaminerna som han mindes? Finns ju massvis med tänkbara scenarios, och istället för att gnälla tycker jag vi skall vara oerhört tacksamma att Patrick valde att ta en säsong i DIF - när han är som bäst är han ju uppenbarligen alldeles för bra för den här ligan.
Men snälla. När du säger att du ska vara med och föra tillbaka ett lag till toppen så är det väl självklart att den vägen inte är spikrak. Dessa saker som du räknar upp är ju ständigt återkommande i alla lag.
Att andra spelare lämnar och att det inte var lika kul att spela inför järnkaminerna som för 10 år sedan är ju saker man måste ta sig igenom om man vill nå tillbaka till toppen. Till och med en eventuellt lite sämre säsong året efter är ju en del av en sådan resa. Annars är man ju inte beredd att göra det man säger.
Självklart tycker jag också att det var grymt kul att Thoresen spelat ett år med oss men det bli väldigt fel när man kommer "hem" efter x antal år utomlands och ska "föra tillbaka" DIF till toppen, får en central roll i hela lagbygget och lämnar efter 1 år.
Jag tror folk får försöka bortse från kommentarer som spelare säger i intervjuer, det är oftast väldigt för stunden och något du kan stå bakom där & då. Exempelvis "Jag vill avsluta min karriär här!" - skriver på för annan klubb X månader senare.
Var istället glad för det Thoresen gjort för DIF den här säsongen.
Jag tror folk får försöka bortse från kommentarer som spelare säger i intervjuer, det är oftast väldigt för stunden och något du kan stå bakom där & då. Exempelvis "Jag vill avsluta min karriär här!" - skriver på för annan klubb X månader senare.
Var istället glad för det Thoresen gjort för DIF den här säsongen.
Jag skriver ju att jag är det? Otroligt glad att han valde att komma hem och spela med oss i år. Läs vad jag skriver.
Menar bara att det är beklämmande för oss att han lämnar och att det rimmar väldigt illa med de visioner man har. Sen är det inte vilken spelare som helst som uttalar sig, det är en högklassig spelare med förflutet här som flyttar tillbaka med sin familj efter 10 år utomlands och säger sig vara beredd att hjälpa DIF tillbaka till toppen.
Men jag förstår, det är ju helt otänkbart att överhuvudtaget kritisera en sådan spelare som Thoresen på något vis.
För att klargöra en sista gång så det inte misstolkas:
Är otroligt glad att han spelade här i år. En attraktion i hela SHL och våran bästa spelare på flera år.