Står ju faktiskt såhär också "Överväger du att flytta med familjen hem?
– Njae, jag känner att jag inte är klar med min utlandskarriär. Men det finns en möjlighet att jag stannar i Djurgården också."
Om han lämnar DIF, vart går han ist? Förutom till Norge alltså.
Derbyt i foffboll betyder ju inte ens en flugskit i jämförelse med att Thore drar... har han verkligen brytit sitt kontrakt är det ju så jävla nattsvart att jag inte vet vart jag ska ta vägen... herrejävlar vilken rövspark.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Känns konstigt endå. Skulle Thoresen verkligen gå tillbaka till KHL när hans familj flyttar hem? Osannolikt. Antigen flyttar han med eller så blir det DIF en säsong till.
ciirree skrev:Känns konstigt endå. Skulle Thoresen verkligen gå tillbaka till KHL när hans familj flyttar hem? Osannolikt. Antigen flyttar han med eller så blir det DIF en säsong till.
Är väl mer sannolikt att han går till KHL och tjänar tiodubbla det han gör nu om han ändå inte ska bo med sin familj?
ciirree skrev:Känns konstigt endå. Skulle Thoresen verkligen gå tillbaka till KHL när hans familj flyttar hem? Osannolikt. Antigen flyttar han med eller så blir det DIF en säsong till.
Är väl mer sannolikt att han går till KHL och tjänar tiodubbla det han gör nu om han ändå inte ska bo med sin familj?
Precis, får en känsla att de gav Sthlm ett försök men att familjen inte tyckte det var bra nog utan drar "hem".. och då kan han ju precis lika gärna lira i KHL för pengarnas skull (dvs om han inte väljer att följa familjen).
Sallinen bort oxo då enligt Expressen och även Matt plus ev. Sörensen.... förbereder vi oss för HA igen eller vad är det på gång? Dock om det är så att dessa lirare tvekar oom sin framtid så kan jag förstå att laget spelat dåligt senaste tiden, lär ju inte vara helt stabilt bakom kulisserna... svårt att mobilisera en stenhård slutspels-känsla när "alla" bra spelare är på väg ut. :/
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Tycker att hockeyn blivit så trist, då det näst intill enbart handlar om att ha mest stålar för att ha bra lag, saknar 80 90 talet då spelare spelade för sina föreningar till stor del. Skulle vilja säga att dom flesta spelare är som hor*r behagar den som pröjsar mest. Det har blivit så pass höga löner att pengarna styr och inte hjärtat för spelet och laget. Trist utveckling iallafall. Och oavsett vilka som lämnar så handlar det bara om hur stor plura jocke har för att ersätta med nya legoknektar som eventuellt kan lyfta Djurgården ur mörkret som just nu lägger sig över nästa års trupp
ken1968 skrev:Tycker att hockeyn blivit så trist, då det näst intill enbart handlar om att ha mest stålar för att ha bra lag, saknar 80 90 talet då spelare spelade för sina föreningar till stor del. Skulle vilja säga att dom flesta spelare är som hor*r behagar den som pröjsar mest. Det har blivit så pass höga löner att pengarna styr och inte hjärtat för spelet. Trist utveckling iallafall. Och oavsett vilka som lämnar så handlar det bara om hur stor plura jocke har för att ersätta med nya legoknektar som eventuellt kan lyfta Djurgården ur mörkret som just nu lägger sig över nästa års trupp
Känner likadant. Det är ju omöjligt att satsa långsiktigt då det finns både NHL/KHL/NLA klausuler också så kontrakten gäller ju i princip bara att dom inte går till ett SHL lag. Vi skulle behöva få tillbaka lite hjärta till idrotten men dom tiderna är nog förbi. Alternativt måste vi se till att vi kan matcha iallafall Schweiz lönemässigt, men jag har svårt hur det ska gå med deras låga marginalskatter.
Har svårt att se hur vi inte kommer ha ett betydligt sämre lag på pappret nästa år. Krävs ett monsterjobb från Jocke för att väga upp för alla förlorade nyckelspelare.
Det positiva är väl att han får börja ganska tidigt.
Det är en storskandal om inte Anderson får förlängt. Sallinen har gjort en del poäng i år men det känns inte riktigt som att han har blommat ut. Men förlusten av Thoresen är nog det värsta som kan hända just nu när man håller på att etablera sig i den högra halvan av tabellen. Och sen i intervjun med Thoresen så verkar han inte så jättenöjd med laget.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Klart som sjutton att Thore drartill KHL. Han gjorde ett mellanår i DIF i samband med sin operation. Han vill ju spela på topp så länge han har möjlighet o dit kommer inte DIF att nå tyvärr