Djurgårn skrev:Jag tycker vi saknar en riktigt bra målskytt och därför skulle jag i dagsläget välja Ekman före Hagos...
Vi saknar också en riktigt bra center så varför inte ta båda Spelar ingen roll vem utav dom som eventuellt skulle komma till oss eftersom att båda skulle tillföra massor! Ekman skulle göra många fina poäng medans Hagos skulle se till att andra gjorde fler poäng.
Men hellst skulle jag vilja se en spelskicklig back så som läget är nu!
odburt skrev:Jag kan tycka att det skriks lite väl mycket över värvningar, det är ju så pass mycket mer än bara meriter som avgör hur en säsong kommer att gå.
Prio ett är att ta sig själv i kragen och se till att vi har ett snitt över 8000 i år. Djurgårdsandan är den viktigaste ingrediensen när säsongen är igång och vi har inte råd med några 2-5 mot Malmö med 3500 pers i Globen i år, jag vill inte höra vad tränarna säger i båset i år oavsett match.
Nyckeln till SM-slutspelet med dagens trupp är ett bra hemmafacit och det är något vi fans har stor del i!
I och för sig är det en värvningstråd men den känns aningen överhettad, milt sagt..
Hemma var vi redan förra säsong rätt skarpa. Det var väl snarast bortaspelet som var svagt. Prio ett är för övrigt att styrelsen ser till att Säcken har ett vettigt material att jobba med. ( Vilket de inte lyckats med i år heller. ) Prio 2 är att se till att få ordning på PP-spelet och Prio tre är att få bort de totala hjärnsläpp laget verkar råka ut för i mer eller mindre varje match...
Håller med dig men min önskan vore att vi vore ändå snäppet vassare hemma vilket bara måste räcka till slutspel. I ett slutspel skulle JK satsa till 110% och bära fram laget, hemma som borta.
Jag såg en del bortamatcher förra året och jag tyckte problemet var att vi hade ett uttalat bortaspel, ett defensivt upplägg som inte alls funkade för oss. Bättre att försöka mangla i alla matcher från start tycker jag.
Ni som vill ha Hagos måste skämta.
Om vi behöver en förstärkning så är det poängmässigt och inte en kille som anses som tempofattig och klev av isen efter 27 mållösa matcher.
Föga smickrande rekord.
Bortaspelet måste helt klart förbättras avsevärt nästa säsong. Å andra sidan var MoDo marginellt bättre än DIF på bortaplan förra säsongen med 27 poäng mot 23 och då hade man dessutom en bortamatch mer än Djurgården. Faktum är ju också att DIF blev bättre ju längre säsongen led. Självklart är det ju den totala tabellen som i slutändan räknas, att dela upp serien i "de senaste 13 matcherna" eller "räknar man bort DIF:s resultat i november, december och januari så hade vi blivit svenska mästare" håller inte riktigt. Men jag är ändå inte särskillt orolig - tycker truppen ser något bättre ut än förra säsongen och kan de yngre spelarna göra mer än ett poäng var samt att "Bengan" visar att förra säsongen inte bara var en flytsäsong á la Pelle Prestberg 97/98 så har vi ett bättre lag än Luleå och Skellefteå. Moras tur kan inte hålla i sig hur länge som helst och man har dessutom en orutinerad tränare i båset. SSK har värvat bra men det befintliga laget som gick upp skrämmer i alla fall inte mig.
Ekman vore en kanon förstärkning. Men varför inte slänga in en färgklick som Oduya. Tålde inte riktigt att han gick till Frölunda, men när han spela i Djurgår’n va han hjälte. Glömmer aldrig när han täppte till truten på Ledin.
Ta och kolla in ”Free agent list” på NHL så finns det ett antal duktiga spelare som inte har kontrakt. (ännu)