SHL 2015-16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Praetori »

Vi har ju allt i egen hand iom att vi har kaffe som sista match hemma. Vinner vi mot Luleå med ett eller fler mål och slår kaffe under ordinarie så ligger vi ju lika poäng och så länge de inte öser in mål mot Brynäs så finns ju alla möjligheter. Torskar de mot BIF så behöver vi ju inte ens vinna mot Lule så länge vi kan hålla siffrorna nere. Förutsatt då att vi slår kaffe i sista.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Mattias_87 skrev:
mb81 skrev:Vilka vill man helst ha i play-in? HV, Örebro eller Brynäs?
Bra fråga. Jag ser ändå HV som att ha mest potential när det väl gäller. Men vi har haft svårt för Örebro. Så jag säger Brynäs.
Man får räkna in att Tedenby är avstängd hela play-in.

Men jag säger också Brynäs. Vill absolut inte möta Örebro, vi verkar ha något mentalt glapp när det gäller att slå det laget.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Brynäs känns spontant som bästa alternativ. Ett lag som inte är super och torde dessutom dra bra med folk. De andra två lagen känns betydligt jobbigare.
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Jag hoppas Örebro går om Hv71. Är fullkomligt livrädd för Örebro. Hv71 är ett klart bättre lag, men vi kan inte slå Örebro. Kommer inte kunna sova på en vecka om vi torskar mot Örebro. Förlorar hellre mot Hv71 i så fall.

Hv71 har dessutom Christensen skadad, Brithen är precis tillbaka från långtidsskada samt att Tedenby missar match ett och två. Jag har svårt att se oss torska mot Hv71 bäst av tre.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

DIF har allt i sina egna händer, upp till bevis nu, mot SM-Guld!
Bild
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Tar helst Örebro ändå, tror de är det sämsta laget och när det väl gäller så förväntar jag mig att vi slår dem.

Sen blir vi uppätna av Frölunda direkt. 4-1 i matcher om vi presterar bra. Kul.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Tar vi två trepoängare nu så finns det en liten chans att vi blir fyra ändå, hamnar på samma poäng som både FBK och Luleå, men passerar de båda på målskillnad, samtidigt som Växjö torskar mot Frölunda i morgon men vinner mot Luleå i sista omgången. Det handlar om 4 matcher som måste gå vår väg.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Jag tror att om vi lyckas med bedriften att spöa både LHF och FBK, två lag vi haft riktigt svårt att möta och ta 6 p då är vi riktigt mentalt starka och kan få en riktig boost inför slutspelet men torskar vi istället på mållinjen när målet hela tiden varit topp 6 så är det jäkligt tungt att gå in i en play-in nästan oavsett lag vi möter....
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Brynäs har nu tagit 3 poäng på 8(!) matcher efter uppehållet... Maken till svag form får man leta efter...
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Sugen på att se matchen på tisdag mot FBK men saknar biljett?

Jag har fått ett antal biljetter över, närmare bestämt 13 st från min sponsorpott som jag skänker bort.

Intresserad? Hör i så fall av dig med ett PM till mig. Först till kvarn…..

Lucky Luke
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Asplöven skulle alltså med dom nya arenakraven behöva fler platser i Arena Polarica än vad det bor människor i Haparanda.

Jomen det låter väldigt vettigt.
BigJ

Inlägg av BigJ »

minalman skrev:
mb81 skrev:
minalman skrev:Tänk att alla lag vi slåss mot har hittat toppformen nu. Vi tappade formen när sack-the-sack blev allmänt känt.
Det stämmer inte. Vi har tagit 14 poäng på 8 matcher sen det hände. Klart högre snitt än matcherna innan han fick beskedet. Inte för det har haft nån påverkan men dumt att gnälla på nåt som inte stämmer.
Nån dj-a skit är det i systemet i vilket fall. Jag är oändligt besviken på vår insats de fyra senaste matcherna. Struntar fullständigt i vad som hänt innan dess.
Du har dock säkert rätt i att sparken av Säcken kan påverka laget negativt, spelarna vet att ledningen inte tror på Säcken och därmed att vi inte ska ha en chans i år så det kan ju gnaga lite långt bak i skallen i täta matcher som står och väger.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

Rocky3000 skrev:DIF har allt i sina egna händer, upp till bevis nu, mot SM-Guld!
+1
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Tror ni att Helbers siffror stämmer?

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... smakeriet/

Bild
Avskaffa tre mot tre.
Mash