Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frågetråden

Inlägg av Praetori »

Benjamin L. Willard skrev:Seriöst, cmoreplay är en sådan fruktansvärt dålig streamingtjänst! Någon som vet när rättigheterna till SHL går ut, är det nästa år eller har de förlängt?
Tycker cmore har funkat klockrent. Har problem med chrome på en laptop men annars funkar det finfint med bra kvalitet på bild och ljud både på TV, telefon, platta, dator osv.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Tobbe350

Inlägg av Tobbe350 »

android skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Seriöst, cmoreplay är en sådan fruktansvärt dålig streamingtjänst! Någon som vet när rättigheterna till SHL går ut, är det nästa år eller har de förlängt?
Har funkat strålande från TV4play. Testade från Cmoreplay igår, ruggigt dåligt. Ni som läser mail, hur länge till kommer man kunna köra från tv4play?
Fram till 7 april,
7/4-2014
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

android skrev:
Har funkat strålande från TV4play. Testade från Cmoreplay igår, ruggigt dåligt. Ni som läser mail, hur länge till kommer man kunna köra från tv4play?
Jag har även haft problem med tv4play men det funkar bättre en cmoreplay i alla fall. Tror man kan se via tv4 till April någon gång sedan är det bara cmore som gäller. Cmore ligger väldigt långt efter sina konkurrenter och de går ju även med miljardförlust. Enda positiva just nu är Granqvist och grabbarna men även dom kan ju försvinna.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Inte för att det bidrar med något men de enda videotjänsterna som funkar riktigt klockrent är youtube, netflix och amazon video. Alla andra framstår som amatörer.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Davidsson

Inlägg av Davidsson »

Vad är det som inte fungerar för er i cmoreplay? Kör över iPad/iPhone och jag är jättenöjd.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Davidsson skrev:Vad är det som inte fungerar för er i cmoreplay? Kör över iPad/iPhone och jag är jättenöjd.

Kör jag via google laggar det massa. Chromecast laggar också massa. Men via mozilla funkar bra utav nån konstig anledning.
Kör man via yuppienallen med chromecast funkar det utan större problem förutom att det ligger efter massa i tid så ingen idé att hänga på forumet samtidigt.
Användarvisningsbild
Davidsson

Inlägg av Davidsson »

mb81 skrev:
Davidsson skrev:Vad är det som inte fungerar för er i cmoreplay? Kör över iPad/iPhone och jag är jättenöjd.

Kör jag via google laggar det massa. Chromecast laggar också massa. Men via mozilla funkar bra utav nån konstig anledning.
Kör man via yuppienallen med chromecast funkar det utan större problem förutom att det ligger efter massa i tid så ingen idé att hänga på forumet samtidigt.
Ok, har aldrig testat cmoreplay på tv då jag har cmore sport via IP-TV. 200 spänn i månaden. Då ingår play, fast bara sporten.

Puckey

Inlägg av Puckey »

mb81 skrev:

Tredje gången den här säsongen Cmore påstår att jag använt för många enheter och vägrar släppa in mig (fyra tillåtna, äger endast tre och har absolut inte försökt använda fem). Att betala 300kr i månaden med såna jävla plumpar i protokollet är bara inte okej - någon annan som har haft den problematiken?
Användarvisningsbild
JackHeart

Inlägg av JackHeart »

Puckey skrev:
mb81 skrev:

Tredje gången den här säsongen Cmore påstår att jag använt för många enheter och vägrar släppa in mig (fyra tillåtna, äger endast tre och har absolut inte försökt använda fem). Att betala 300kr i månaden med såna jävla plumpar i protokollet är bara inte okej - någon annan som har haft den problematiken?
Mitt största problem med Cmore är att man bara får en samtidiga ström, trots att jag betalar för tvillingkort (två boxar) så kan jag bara se på en sak i taget. Både jag och min fru är flitiga användare så det blir krockar ibland. På Viasat får man fem samtidiga visningar utan tvilling abb.
Max enheter problemet får jag hela tiden, då jag använder datorn, mobilen, plattan och så även min fru. Men ett snabbt samtal till kundtjänst fixar den biffen.
Kvaliteten har jag dock inget att klaga på, flyter fint på Cmoreplay.
Puckey

Inlägg av Puckey »

JackHeart skrev:
Puckey skrev:
mb81 skrev:

Mitt största problem med Cmore är att man bara får en samtidiga ström, trots att jag betalar för tvillingkort (två boxar) så kan jag bara se på en sak i taget. Både jag och min fru är flitiga användare så det blir krockar ibland. På Viasat får man fem samtidiga visningar utan tvilling abb.
Max enheter problemet får jag hela tiden, då jag använder datorn, mobilen, plattan och så även min fru. Men ett snabbt samtal till kundtjänst fixar den biffen.
Kvaliteten har jag dock inget att klaga på, flyter fint på Cmoreplay.
Kundtjänst verkar alltid vara så pass överbelastad att de till och med stänger kön under matchdagar. "På grund av extremt hög belastning kan vi inte ta emot ditt samtal". Har de hört talas om konceptet telefonkö (nej, jag är inte alls bitter över att ha missat säsongens näst sista grundseriematch)?
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Varför är det senare matchstart i play in-matcherna?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Edin skrev:Varför är det senare matchstart i play in-matcherna?
Förmodligen för att passa TV12s tablå.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

För att hålla barn och pensionärer hemma plus att man ska hinna ett par öl till innan matchstart. Slutspel nu.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

android skrev:
För att hålla barn och pensionärer hemma plus att man ska hinna ett par öl till innan matchstart. Slutspel nu.
Sonen ska med. Så det lyckades inte.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

I november 2015 höjdes terrorhotet mot Sverige och SÄPO höjde säkerhetsnivån till en 4 på en 5-gradig skala. Djurgården gick samtidigt ut och sa att man på grund av det förhöjda terrorhotet så skulle man börja med visitering i entréerna. Fine.

Nu har SÄPO dragit ner hotet till en 3:a, alltså samma nivå som vi hade innan höjningen. Men vi har fortfarande visitering kring matcherna.

-Det är irriterande att stå några minuter i svinkall vinterkyla i väntan på att bli visiterad
-Vi har aldrig någonsin haft problem med t.ex. bengaler på ishockeymatcher (hör hur korkat det låter att poängtera detta...)
-Vi har generellt inga problem överhuvudtaget med någonting som kan stävjas med hjälp av visitation

Är det inte dags att gå tillbaka till som det var förut? Jag ser inte riktigt poängen med att reta upp folk vid entréerna, dessutom kan vi spara på personalkostnader...
Skriv svar