SHL 2015-16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Vikas

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Vikas »

Kan någon förklara för mig hur Musse fick ett tränarjobb?

En kille som har noll, och då menar jag NOLL erfarenhet som tränare. Har vi verkligen inte högre ambitioner än så?

Och nu förlänger vi med 2 år till efter att han visat prov på det sämsta PP:et vi skådat på jag vet inte hur många år?
Användarvisningsbild
TheForsa
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av TheForsa »

Jag säger det återigen det är vårat usla PP som avgör även om vi ligger 8:a eller nåt i statistiken kan inte folk bara förstå det? Någon annan med lite idéer får styra upp det Musse sköter inte sitt jobb där enkelt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Vikas skrev:Kan någon förklara för mig hur Musse fick ett tränarjobb?

En kille som har noll, och då menar jag NOLL erfarenhet som tränare. Har vi verkligen inte högre ambitioner än så?

Och nu förlänger vi med 2 år till efter att han visat prov på det sämsta PP:et vi skådat på jag vet inte hur många år?
Hur tröttsam börjar inte Musse-kritiken bli? *facepalm*
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

Nu behöver vi gå rent för att klara topp-6. Blir tufft. Mot våra två mardrömsmotståndare.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

SirDIFalot skrev:

Är väl snarare vår oförmåga att hålla oss på isen, mest 2 minutare i hela serien. Konstigt att det är så jäkla tyst om det. Är knappas vårt PP och Musse som ställer till det för oss.
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

Benjamin L. Willard skrev:
SirDIFalot skrev:

Är väl snarare vår oförmåga att hålla oss på isen, mest 2 minutare i hela serien. Konstigt att det är så jäkla tyst om det. Är knappas vårt PP och Musse som ställer till det för oss.
Skulle säga att det är båda faktorerna i dagens match som avgör. Ett svårt boxplay att spela mot seriens bästa powerplay. 5mot5 var vi dominerande från period 2 o framåt tills alla våra PP lägen där det låser sig mentalt och vi går ner i tempo slarvar med passningar, folk glider runt gör det bekvämt för sig istället för att skjuta och ha mer folk på mål.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Om det finns någon stor plan med allt detta så är det sannolikt att vi tänker sopa banan med Luleå och Färjestad två sista omgångarna och mer behövs inte.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

minalman skrev:Om det finns någon stor plan med allt detta så är det sannolikt att vi tänker sopa banan med Luleå och Färjestad två sista omgångarna och mer behövs inte.
Tro det eller ej, vi kan fortfarande bli 3a :lol:
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

minalman skrev:Om det finns någon stor plan med allt detta så är det sannolikt att vi tänker sopa banan med Luleå och Färjestad två sista omgångarna och mer behövs inte.
Vill vara positiv och håller på den idén, grejar vi det så blir det fint.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ja, alltså ett Play in mot Örebro skulle verkligen inte kännas som en belöning efter en i stora drag väl utförd säsong.
Jag tror på allvar att vi ryker då, och då skulle slutbetyget bli så mycket sämre än förtjänat.

Neej, hoppet står först och främst till BIF, att dom snor iaf en av matcherna mot fbk, helst med några måls marginal.
Då tar vi det hemma på Hovet, i en direkt avgörande "För-slutspelsmatch" mot FBK
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mash

Inlägg av Mash »

Jag tror fan FBK kammar noll mot Brynäs och det blir en direkt avgörande match på tisdag där målskillnaden kommer avgöra
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Brynäs är tyvärr sensationellt usla utan Rödin och Salmela. De har väl sämra poängskörd än KHK senaste 10 omgångarna.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Vikas skrev:Brynäs är tyvärr sensationellt usla utan Rödin och Salmela. De har väl sämra poängskörd än KHK senaste 10 omgångarna.
Vi har andra bäst i serien över de 10 senaste omgångarna (före SAIK-matchen) så statistik är till för att jinxas.
25/4-2025
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Pamparna: Borde inte ha den i SHL (ang att stoppa Tingsryds eventuella avancemang pga ekonomiska/arenaskäl

Vore väldigt uppskattat om DIF kunde uttala sig officiellt om detta.
Det som just nu sker i svensk ishockey är riktigt jävla vidrigt.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Frågan är vad som händer med KHK om dom håller sig kvar men inte uppfyller kraven? Dom fick ju dispens men verkar inte ha gjort något åt det. Samma för alla. Sen vad som är rätt låter jag vara osagt.
Avskaffa tre mot tre.
Låst