SHL Omgång 50: Saik - Djurgårdens IF 3/3 2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Axel_K
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 50: Saik - Djurgårdens IF 3/3 2016

Inlägg av Axel_K »

Magnutz skrev:Under "andra säsongen hemma" är det inte många lag som växer och blir starkare och tar mark på de etablerade lagen. Det andra året brukar vara tufft. Vi har krigat in över 80 poäng och har häng på direkt-plats till slutspelet. Det är jag jävligt stolt över.

Vi har gjort ett mycket bra jobb denna säsongen och än är den inte slut!
Saken är att vi är DIF, vi är inte bajen eller rövle. När vi börjar känna lukten av guld så vill vi ta det där jävla guldet igen, vi är inte nöjda med något mindre.
Det har ingen betydelse om vi så skulle ställa upp J18 och hålla oss kvar, vi spelar inte för att det är kul att vara med, vi spelar för att vinna guldet. Tyvärr så ser det inte ut som att vissa spelare från det östra grannlandet känner så...
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Vikegård sätter press: 5-7-10 matchers svstängning för Urbom
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev:
Magnutz skrev:Under "andra säsongen hemma" är det inte många lag som växer och blir starkare och tar mark på de etablerade lagen. Det andra året brukar vara tufft. Vi har krigat in över 80 poäng och har häng på direkt-plats till slutspelet. Det är jag jävligt stolt över.

typ så
Exakt. Alla tidigare stats har pekat på play-in plats så att vi ligger lite över och torskar mot seriens överlägset starkaste lag på i princip teknikaliteter och riktigt mögligt PP är inte något att hänga läpp över. Vi är verkligen med och utmanar i matchen och hade vi hängt bara en eller ett par PP-chanser så hade SAIK varit nere i brygga med tanke på hur bra rull vi hade bitvis. Att vi torskar med 3-0 är surt som fan men det är inte på grund av något annat än att vi totalt misslyckas i PP och krymper ihop i BP.

Det som är värt att oroa sig över är just att vårat PP är så fantastiskt otroligt brutalt jävla uselt. Det totalsänker laget och knäcker moralen hos individerna.
Laget som sådant har en otroligt bra moral men det märks att det är många som inte är riktigt bekväma på individnivå. Det märks i PP och det märks på straffläggning.

Jag tror dock att det blir nytändning och att allt gammalt är glömt till slutspel eller play-in.
Senast redigerad av Praetori den 2016-03-03 21:28:09, redigerad totalt 2 gång.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
rikkard

Inlägg av rikkard »

Tyvärr har vi bara en offensiv kraft (första kedjan). Sörenson (åker och surar som en tonåring) Sallinen (cirkulerar och hoppas slippa puck) Lehtonen (stel som en fågelkrämma) är dåliga, som vanligt. Backarna cirkulerar åt fel håll. Tellqvist får första målet att se ut som en offensiv prestation. Fan vad uselt.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jag tycker inte laget ser ut att vara mentalt förberedda för att vi är i slutet av säsongen och att allt ska avgöras nu. Ni vet som när man är på semester och inte kan njuta sista dagarna för man går och tänker på hemresan och att jobbet börjar igen på måndag.
Känns som att ingen vill kriga för det är ändå ingen idé. Det är ju ändå slut snart. Om vi inte grejar topp 6 så är det ju ändå godkänt. Om vi grejar oss vidare från play in så åker vi ju ändå ut i kvarten. Om vi grejar kvarten så åker vi ju ändå ut i semin, så what's the point? Grejar vi semin är vi ju ändå rökta i finalen. Så varför kriga nu?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Axel_K skrev:

Saken är att vi är DIF, vi är inte bajen eller rövle. När vi börjar känna lukten av guld så vill vi ta det där jävla guldet igen, vi är inte nöjda med något mindre.
Det har ingen betydelse om vi så skulle ställa upp J18 och hålla oss kvar, vi spelar inte för att det är kul att vara med, vi spelar för att vinna guldet. Tyvärr så ser det inte ut som att vissa spelare från det östra grannlandet känner så...
Klart som fan vi går för guldet. Det är självklart, och alla som är Djurgårdare hatar att förlora. Att köra som vi gör och ha flertalet av lagen bakom oss efter 50 omgångar är fan riktigt bra. Inte BÄST men jävligt bra.

Att hänga läpp över är vårt power play som inte fungerar samt domarnivån som inte når upp i nivå.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Axel_K skrev:

Fullt medhåll med sista quote.

Dessutom är det fullständigt omöjligt att med sund inställning till säsongen granska den innan den ens är färdigspelad. Med distans kan man konstatera att vi gör en bra säsong. Under brinnande säsong är det ett fiasko att med 5-6 matcher kvar och en slutspelsplats göra sådana fullständiga plattmatcher i resultatväg.

Allting går emot oss.

Det är inte läge att vara nöjd eller konstruktiv nu. Här ska sörjas, vi ska vara förbannade och knyta nävarna. Inget jävla gulligull för att vi "presterat bättre" än vi borde ha gjort. Usch.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Jag tar väl med mig det här för så mycket annat gör mig inte munter nuförtiden.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16

Inlägg av #10 »

B.I.B.A skrev:
#10 skrev:
B.I.B.A skrev:
#10 skrev:
Vikas skrev:Jaha, Örebro i playin då.

Vi har inte en suck mot det jävla skitlaget.
Gå och lägg dig under den jävla sten du kommit upp ifrån, större jävla forumförstörare och pessimist får man leta efter.
Den som är positiv efter hur det sett ut senaste matcherna, och att absolut alla resultat gick emot oss idag, är en dåre.
Vi ligger 2a i formtabellen sista 10 matcherna innan denna, vad fan ska man förvänta sig, ni har ju jävlar ingen verklighetsuppfattning överhuvudtaget.
1. Lugna dig.
2. - Vi lyckades nästan förlora mot Modo sist
- Vi höll på att slå Luleå men gjorde självmål i sista minuten trots powerplay och förlorade istället.
- Innan dess förlorade vi mot Örebro. Igen.
- Vi förlorade idag igen, tredje gången på sista fyra matcherna och fick inga andra resultat med oss.

Ser många anledningar att vara mycket besviken just nu. Play-in och sedan blir vi, om vi lyckas slå Örebro, slaktade av Frölunda.
Besviken?? Klart som fan vi ska vara besvikna, men vissa behandlar DIF som om det vore nån jävla disktrasa man slänger i slasken när den är lite skitig, vi spelar jämt över 3 perioder borta mot överlägsna seriesegrarna och skit slängs över denna förening, det gillar inte jag iaf.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

minalman skrev:Jag tycker inte laget ser ut att vara mentalt förberedda för att vi är i slutet av säsongen och att allt ska avgöras nu. Ni vet som när man är på semester och inte kan njuta sista dagarna för man går och tänker på hemresan och att jobbet börjar igen på måndag.
Känns som att ingen vill kriga för det är ändå ingen idé. Det är ju ändå slut snart. Om vi inte grejar topp 6 så är det ju ändå godkänt. Om vi grejar oss vidare från play in så åker vi ju ändå ut i kvarten. Om vi grejar kvarten så åker vi ju ändå ut i semin, så what's the point? Grejar vi semin är vi ju ändå rökta i finalen. Så varför kriga nu?
+1

Så ser det ut.
Verkar som bensinen är slut.
Exempelvis så spelade Modo ut oss förra matchen.

Formkurvan pekar nedåt. Sedan får formtabellen över de senaste 13,5 matcherna säga vad f-n den vill.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

#10 skrev: Besviken?? Klart som fan vi ska vara besvikna, men vissa behandlar DIF som om det vore nån jävla disktrasa man slänger i slasken när den är lite skitig, vi spelar jämt över 3 perioder borta mot överlägsna seriesegrarna och skit slängs över denna förening, det gillar inte jag iaf.
Tror ingen slänger skit över FÖRENINGEN. Snarare besvikelse på grund av att det borde finnas mer vilja att hämta ur LAGET när det gäller så mycket.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Stängde av TVn med 7 minuter kvar, för att sedan se att det blir matchstraff och spel 6 mot 3. Slår på TVn igen i hopp om en sensationell upphämtning. Givetvis slarvas det å det grövsta oavsett hur många fler spelare vi har på isen, och baklängesmålet och sämre målskillnad var ett faktum. Som pricken över i:et lyckas jag i samband med det slå sönder min fjärrkontroll till digitalboxen. 200 kr till Comhem, som om inte kvällen vore dålig nog.

Nej, matchen mot Luleå gör jag nog bäst i att skippa. Finns bara ett tänkbart scenario, och det är förlust samtidigt som fakers och kaffe rycker till 5 respektive 6 poäng före oss i tabellen och torsk med 2-0 i play-out mot Örebro väntar efter det. Blir säkert 3-0 i baken mot Bajen som tröst dagen efter.

Jag kan verkligen inte släppa hur vi lyckas slarva bort sjätteplatsen. Det är skrämmande hur uselt det är. Först mot Luleå, nästan mot Modo, och nu det här. Säcken står och sover i båset, och coachar som om det vore välgörenhetsmatcher vi spelar. Ingen fingertoppskänsla för fem öre.
Sen borde varenda spelare som spelar powerplay få löneavdrag för hur jävla pissusla samtliga är i spelformen. Det rör sig om heltidsproffs som tjänar enorma summor pengar, men trots det kan dom inte slå en pass på bladet. Speluppfattningen ska vi inte ens tala om. Tycker synd om Thoresen som spelar med ett gäng sopor vars speluppfattning är på samma nivå som hos en 6-åring. Pinsamt är vad det är. Jag är så galet trött på alla felbeslut speciellt Sörensen tar, i varenda jävla powerplay. Bänka honom i spelformen och sätt in Emil Lundberg istället.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Axel_K skrev:

Jag är långt ifrån nöjd. Det är sjukt viktigt att kunna skilja på stolt och nöjd.

Jag är stolt över den resa vår förening gjort de senaste åren och över säsongen vi gjort så här långt. Däremot är jag inte nöjd med det. Jag vill ha mer.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.

Inlägg av #10 »

minalman skrev:
#10 skrev: Besviken?? Klart som fan vi ska vara besvikna, men vissa behandlar DIF som om det vore nån jävla disktrasa man slänger i slasken när den är lite skitig, vi spelar jämt över 3 perioder borta mot överlägsna seriesegrarna och skit slängs över denna förening, det gillar inte jag iaf.
Tror ingen slänger skit över FÖRENINGEN. Snarare besvikelse på grund av att det borde finnas mer vilja att hämta ur LAGET när det gäller så mycket.
Jo men vi möter inte Leksands flickor 16 på hovet inför 8094, jag är minst lika besviken som alla andra.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

När gjorde vi senast ett PP-mål?

Avdelning sämst när det gäller.
25/4-2025
Skriv svar