SHL 2015-16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
gaspo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2015-16

Inlägg av gaspo »

Nära att vi tappa denna match med. Det e pinsamt att vi har så jävla svårt o stänga matcher. Vi blir tyvärr 7:a o det blir play in.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Tror vi behöver 4p till för topp 6
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

gaspo skrev:Nära att vi tappa denna match med. Det e pinsamt att vi har så jävla svårt o stänga matcher. Vi blir tyvärr 7:a o det blir play in.
Inte kval då?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Puckey

Inlägg av Puckey »

gaspo skrev:Nära att vi tappa denna match med. Det e pinsamt att vi har så jävla svårt o stänga matcher. Vi blir tyvärr 7:a o det blir play in.
Möjlig konsekvens av att Säcken har direktiv att fortsätta gå för nästa mål istället för att försvara ledning? Det såg iofs inte strålande ut på den punkten ifjol heller, men att känna sig tvungna att fortsätta ligga på offensiven när målen börjar trilla in bakåt är nog jävligt krävande mentalt, framförallt när man har tappat ett par ledningar redan.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Nycklarna till vår framgång ligger i vårt power play och i att Sallinen börjar kötta. Han är ju BRA och om han kan börja kriga så är vi ett bättre lag direkt!

Saik kan gå på halvfart och låta spelare som har skavanker ta ledigt. Nu vet jag inte hur de resonerar men troligtvis tänker de att det är bäst att vinna och ta med sig den känslan till slutspelet. Tror inte att de kommer ge bort matchen, vi kommer att få slåss rejält för att ta den.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.

Inlägg av #10 »

Magnutz skrev:Nycklarna till vår framgång ligger i vårt power play och i att Sallinen börjar kötta. Han är ju BRA och om han kan börja kriga så är vi ett bättre lag direkt!

Saik kan gå på halvfart och låta spelare som har skavanker ta ledigt. Nu vet jag inte hur de resonerar men troligtvis tänker de att det är bäst att vinna och ta med sig den känslan till slutspelet. Tror inte att de kommer ge bort matchen, vi kommer att få slåss rejält för att ta den.
Tror det kan finnas rävspel med i bilden som gynnar oss, saik ser nog att vi blir topp 6, tror inte dom vill möta oss i en kvart eftersom vi vunnit 2/3 mot dom, kokande hovet är dom nog inte heller så sugna på, men jag kan ha fel.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

#10 skrev:
Magnutz skrev:Nycklarna till vår framgång ligger i vårt power play och i att Sallinen börjar kötta. Han är ju BRA och om han kan börja kriga så är vi ett bättre lag direkt!

Tror det kan finnas rävspel med i bilden som gynnar oss, saik ser nog att vi blir topp 6, tror inte dom vill möta oss i en kvart eftersom vi vunnit 2/3 mot dom, kokande hovet är dom nog inte heller så sugna på, men jag kan ha fel.
Sånt där spekulerar alltid supportrar kring men har sällan någon förankring i verkligheten. SAIK vill vinna. Punkt. De skiter fullkomligt i DIF.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

-daniel- skrev:Sånt där spekulerar alltid supportrar kring men har sällan någon förankring i verkligheten. SAIK vill vinna. Punkt. De skiter fullkomligt i DIF.
Det har du rätt i, däremot kommer dom inte kunna ställa ut skridskorna för så mycket mer talang/skicklighet än oss har dom inte.

Sen om våra pojkar vaknat på fel sida så vet vi att SAIK inte ens behöver ställa ut skridskorna.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

Skärp dej Har frugan varit otrogen eller har du mens ?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

ALLTID DIF skrev:

Ser inget motsatsförhållande där

Annars, vi har klart större chans till poäng mot saik än mot luleå.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev:
ALLTID DIF skrev:

Säger inte emot. 5% chans till vinst mot Luleå? 20% mot Saik?
Ska jag bedöma lagets chanser utifrån gårdagens insats kan vi dela båda värdena med 5.

Känslan av att slås ut av HV i playinn kommer ta ett tag att smälta......
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
ALLTID DIF skrev:

Säger inte emot. 5% chans till vinst mot Luleå? 20% mot Saik?
Ska jag bedöma lagets chanser utifrån gårdagens insats kan vi dela båda värdena med 5.

Känslan av att slås ut av HV i playinn kommer ta ett tag att smälta......
Samtidigt har vi 10 matcher i rad med poäng i. Det säger något om att vi åtminstone varit svårslagna. Hittills, skall tilläggas. :wink:
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Det finns ingen morgondag. Slutet är nära. Sanna mina ord.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Vågar man hoppas på en Rögleskräll?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

minalman skrev:Det finns ingen morgondag. Slutet är nära. Sanna mina ord.
"Slutet är nära är illusion skapat av egots vibrationer. Du avslutar existens i egots fängelse på jorden", som Barbara Santana på twitter skulle sagt.

Det skulle också kunna vara en remix av Bra vibrationer med Kikki Danielsson, hög på falukorv.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Låst