De populäraste tävlingsidrotterna 2004 Antal %
1. Fotboll 651 950 9%
2. Golf 272 983 4%
3. Friidrott 268 583 4%
4. Innebandy 251 733 4%
5. Skytte 224 333 3%
6. Handboll 217 583 3%
7. Gymnastik 212 583 3%
8. Ishockey 191 567 3%
9. Kampsporter 170 433 2%
10. Ridning 156 233 2%
11. Skidor-längd 137 650 2%
12. Simning 126 667 2%
13. Cykel 124 900 2%
14. Bandy 122 517 2%
15. Motorcykel 104 417 1%
hur kan svensk hockey göra för att hockey ska gå upp i den här "tabellen" ?
Hur ska hockeyn växa?
-
- Kontakt:
Hur ska hockeyn växa?
jag är en kille på 13 år lirar i bålstas p-93 utanför sthlm. vi lirar i upplandserien.
-
- Kontakt:
billigare?
de skulle väll inte gå med billigare utrustnig? affärerna måste också tjäna pengar.
jag är en kille på 13 år lirar i bålstas p-93 utanför sthlm. vi lirar i upplandserien.
Re: billigare?
Det är ju främst tillverkarna som får sänka priserna isf. Men det är knappast troligt.bålsta-hockey-p93 skrev:de skulle väll inte gå med billigare utrustnig? affärerna måste också tjäna pengar.
Re: billigare?
För de yngsta tycker jag att man borde använda en del av NHL-pengarna till att bygga upp ett lager med låneutrustning ute hos klubbarna för att minska den ekonomiska tröskeln att börja spela. Det är orimligt för många föräldrar att hålla med utrustning som bara används något år innan ungarna vuxit ur den. Då vore det bättre att kunna hyra en utrustningstrunk till en billig penning. För att lagen ska prioritera den sortens utgifter tror jag att det måste finansieras från ett centralt håll via förbundet.isolerad skrev:Det är ju främst tillverkarna som får sänka priserna isf. Men det är knappast troligt.bålsta-hockey-p93 skrev:de skulle väll inte gå med billigare utrustnig? affärerna måste också tjäna pengar.
Sen måste det sättas mer tryck på politikerna att fixa fram isytor.
Tyvärr får jag känslan att ungarna är mer bortskämda idag och är rätt ointresserade om inte allt blir bekvämt serverat. Det verkar som många dras till typ innebandy hellre än att ge sig ut och och skotta fram lite is att leka på.
Ett stort problem idag är att man liksom i många andra sporter skiter i bredden när ungdommarna kommer upp i en viss ålder. Om du tex älskar att spela hockey men inte är så bra måste du änndå ha möjlighet att få spela.
Jag vet ej riktigt hur det är inom hockeyn men inom fotbollen är det ofta så att man kanske har 2 lag i 2 olika serier och hyar många spelare. Men när det är match låter man de bästa spelarna spela även i bredd laget, trots att detta är otilåtet. Vilket gör att de spelare som egentligen inte skulle fått spela spelar istället för de andra som inte får spela någonting alls.
Det känns också så att man måste börja med hockeyn redan i tidig ålder, vill man börja spela när man är typ 13 blir det svårt. Inga klubbar tar emot sånna spelare. En idé skulle kunna vara att starta nybörjar serier eller något i den stilen.
Jag vet ej riktigt hur det är inom hockeyn men inom fotbollen är det ofta så att man kanske har 2 lag i 2 olika serier och hyar många spelare. Men när det är match låter man de bästa spelarna spela även i bredd laget, trots att detta är otilåtet. Vilket gör att de spelare som egentligen inte skulle fått spela spelar istället för de andra som inte får spela någonting alls.
Det känns också så att man måste börja med hockeyn redan i tidig ålder, vill man börja spela när man är typ 13 blir det svårt. Inga klubbar tar emot sånna spelare. En idé skulle kunna vara att starta nybörjar serier eller något i den stilen.