SHL Omgång 48: Djurgårdens IF - luleå 27/2 2016
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL Omgång 48: Djurgårdens IF - luleå 27/2 2016
Stenhårda träningspass med PP i egen zon. Är det vad som behövs? Tror inte det gjorts någon gång, men det här lagets kompetensluckor upphör aldrig att förvåna.
Skickat från min D6503 via Tapatalk
Skickat från min D6503 via Tapatalk
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Det roliga är att man redan vet att vi kommer stå där efter sista omgången med 1 poäng från slutspelsplats.
Den här matchen kommer minnas lika länge som Modo-matchen under nedflyttningsåret.
Den här matchen kommer minnas lika länge som Modo-matchen under nedflyttningsåret.
Man mår väl inte direkt prima nu på morgonen, kanonmatch 5 mot 5, resten behöver vi inte nämna...
Både och. Visst dominerar vi i långa stunder 5v5 men skärpan finns inte där i avsluten och skotten är för få utifrån med för lite gubbar som krigar om andrapuckarna så det blir aldrig överraskande.android skrev:Menar du en dålig match i PP eller generellt?Praetori skrev:Vi är inte på topp ikväll men tar ytterligare poäng. Detta är en svacka men hellre nu än i slutspel.Vikas skrev:För övrigt var det stor slutspelskaraktär på den här matchen, och den är därför en smygtitt på hur vi kommer agera i play-in.
Är vi så här sensationellt svaga i PP och andra kritista lägen så kommer det bli en kort säsong.
Alla gubbar vet att de gjorde en dålig match och det kommer bara att bli bättre.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Precis som vi själva hankade oss fram förra året mot bättre motstånd genom att styra ut så har Luleå ett grundmurat försvarsspel att falla tillbaka på och vi är lite för bekväma för att offra tänder för ytterligare ett krigarmål vilket märktes i förhållandevis får utvisningar för Luleå (sett till spelövertaget).
Brodin har rätt arbetsinsats igår. Övriga försöker väggspela sig igenom.
Sen är PP rent utsagt meningslöst dåligt men det är sedan gammalt. Vi hankade oss tidigare fram på smutta passningar från Thoresen, Sallinen och backskott från Hultström men det kan inte i längden ersätta ett fundamentalt trasigt PP.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Tycker inte man kan skriva dålig match, nä nog var det nog din besvikelse som fick dig att skriva det.Praetori skrev:Både och. Visst dominerar vi i långa stunder 5v5 men skärpan finns inte där i avsluten och skotten är för få utifrån med för lite gubbar som krigar om andrapuckarna så det blir aldrig överraskande.android skrev:Menar du en dålig match i PP eller generellt?Praetori skrev:Vi är inte på topp ikväll men tar ytterligare poäng. Detta är en svacka men hellre nu än i slutspel.Vikas skrev:För övrigt var det stor slutspelskaraktär på den här matchen, och den är därför en smygtitt på hur vi kommer agera i play-in.
Är vi så här sensationellt svaga i PP och andra kritista lägen så kommer det bli en kort säsong.
Alla gubbar vet att de gjorde en dålig match och det kommer bara att bli bättre.
Precis som vi själva hankade oss fram förra året mot bättre motstånd genom att styra ut så har Luleå ett grundmurat försvarsspel att falla tillbaka på och vi är lite för bekväma för att offra tänder för ytterligare ett krigarmål vilket märktes i förhållandevis får utvisningar för Luleå (sett till spelövertaget).
Sen är PP rent utsagt meningslöst dåligt men det är sedan gammalt. Vi hankade oss tidigare fram på smutta passningar från Thoresen, Sallinen och backskott från Hultström men det kan inte i längden ersätta ett fundamentalt trasigt PP.
Gårdagens match är en lektion i hur sport och tävling kan vara. När ett lag/tävlande styr tävlingen men har studs ut istället för studs in och där det som måste fungera klickar. Power Play. Där hade vi chansen. Det var nära men ändå långt ifrån.
Det laget jag inte nämner vid namn kvitterar med största möjliga tur på ett sätt som rent logiskt inte är möjligt och sen blir det som det blir.
Finnen ger Matt en tvåa för interference i OT och det känns jävligt kantigt. Visst kör Matt på en renryttare men att ta det för avsiktligt är en hårfin bedömning som man nog helst ger fan i att göra på O tycker jag.
Sallinen gör mig bekymrad. Alibispelar han eller är han skadad? Hur som helst duger det inte att bära vår sköld och lira som han gör just nu.
Straffläggningen. Mantas tar ingen av straffarna, yes, sant. Ingen av våra straffläggare sätter sina chanser. Det är svårt att vinna då.
Summa trots torsk: Jag gillar sättet vi spelar hockeyn på. Det som ska till är målen.
MoDOH på tisdag. All in på den!
Det laget jag inte nämner vid namn kvitterar med största möjliga tur på ett sätt som rent logiskt inte är möjligt och sen blir det som det blir.
Finnen ger Matt en tvåa för interference i OT och det känns jävligt kantigt. Visst kör Matt på en renryttare men att ta det för avsiktligt är en hårfin bedömning som man nog helst ger fan i att göra på O tycker jag.
Sallinen gör mig bekymrad. Alibispelar han eller är han skadad? Hur som helst duger det inte att bära vår sköld och lira som han gör just nu.
Straffläggningen. Mantas tar ingen av straffarna, yes, sant. Ingen av våra straffläggare sätter sina chanser. Det är svårt att vinna då.
Summa trots torsk: Jag gillar sättet vi spelar hockeyn på. Det som ska till är målen.
MoDOH på tisdag. All in på den!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Inte ett dugg besviken. Satt i 30 gradig värme och smuttade på öl som kostar några få kronor litern och slogs om streaming utrymmet med ungarna och melodifestivalen. Det enda jag stör mig på är att folk tycker vi gör en bra match när vi är så uddlösa framför mål och PP inte ens håller div1 klass.#10 skrev:Tycker inte man kan skriva dålig match, nä nog var det nog din besvikelse som fick dig att skriva det.Praetori skrev:Både och. Visst dominerar vi i långa stunder 5v5 men skärpan finns inte där i avsluten och skotten är för få utifrån med för lite gubbar som krigar om andrapuckarna så det blir aldrig överraskande.android skrev:Menar du en dålig match i PP eller generellt?Praetori skrev:Vi är inte på topp ikväll men tar ytterligare poäng. Detta är en svacka men hellre nu än i slutspel.Vikas skrev:För övrigt var det stor slutspelskaraktär på den här matchen, och den är därför en smygtitt på hur vi kommer agera i play-in.
SHL är en ruggigt bra liga och då räcker det inte med att ha mycket puck och snurra i hörnen. Luleås spelare var väl medvetna om detta, gillade läget och fick in en chanspuck.
Väl till straffar har vi inte en suck.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- ALLTID DIF
Säcken måste börja bli SENIL
förstår han inte att Mantas är absolut sämre än samtliga junisår i hela Norden på Straffar !
VARFÖR I HELVETTE BYTTE HAN INTE UT MÅLVAKTEN TILL STRAFFARNA ????
Ps
annars är Mantas GRYMM !!!!!
förstår han inte att Mantas är absolut sämre än samtliga junisår i hela Norden på Straffar !
VARFÖR I HELVETTE BYTTE HAN INTE UT MÅLVAKTEN TILL STRAFFARNA ????
Ps
annars är Mantas GRYMM !!!!!
Av samma anledning som han slänger in fjärdekedjan efter att motståndarna är tröttkörda och slår icing.ALLTID DIF skrev:Säcken måste börja bli SENIL förstår han inte att Mantas är absolut sämre än samtliga junisår i hela Norden spå Straffar VARFÖR I HELVETTE BYTTE HAN INTE UT MÅLVAKTEN TILL STRAFFARNA ????
Ingen vet anledningen.
Skönt med sol och värme!Praetori skrev:Inte ett dugg besviken. Satt i 30 gradig värme och smuttade på öl som kostar några få kronor litern och slogs om streaming utrymmet med ungarna och melodifestivalen. Det enda jag stör mig på är att folk tycker vi gör en bra match när vi är så uddlösa framför mål och PP inte ens håller div1 klass.#10 skrev:Tycker inte man kan skriva dålig match, nä nog var det nog din besvikelse som fick dig att skriva det.Praetori skrev:Både och. Visst dominerar vi i långa stunder 5v5 men skärpan finns inte där i avsluten och skotten är för få utifrån med för lite gubbar som krigar om andrapuckarna så det blir aldrig överraskande.android skrev:Menar du en dålig match i PP eller generellt?Praetori skrev: Vi är inte på topp ikväll men tar ytterligare poäng. Detta är en svacka men hellre nu än i slutspel.
SHL är en ruggigt bra liga och då räcker det inte med att ha mycket puck och snurra i hörnen. Luleås spelare var väl medvetna om detta, gillade läget och fick in en chanspuck.
Väl till straffar har vi inte en suck.
Luleå såg inte speciellt nöjda ut. Dom gillade inte läget. Lassinantti står på huvudet hela matchen.
Jag håller dock med dig om att resultatet inte är bra, men skillnad på resultat och prestation.
Född till sportchef.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ska man vara ärlig, så här efteråt när man har litet distans, så kan vi bättre. Och det är ju bra.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Lee Harvey Oswald
Äsch då, på försäsongen hade jag med glädje tagit emot en säkrad Play in plats.Vikas skrev:Det roliga är att man redan vet att vi kommer stå där efter sista omgången med 1 poäng från slutspelsplats.
Tycker vi presterar ganska väl efter materialet/förmåga.
Känns konstigt att jämföra med degraderings-årets känslostorm.
Då var vi förhandsfavoriter, med ett på pappret iaf topp 5-lag, onödigt bra backar minns jag.
Personligen kommer jag störa mig lite på poängtappen mot khk och örebro, det är klart tydligare poäng-give-aways än att torska mot luleå efter straffar
Men varken Växjö eller fbk kommer gå rent resten, så vi spelar väl klart alla omgångar innan vi summerar.
Radera FoppaTofflorna på tisdag, det är ett krav!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Så där ja - andra inlägget på kort tid där jag håller med dig. Är det månne så att du blivit optimist på gamla dar?Lee Harvey Oswald skrev:Äsch då, på försäsongen hade jag med glädje tagit emot en säkrad Play in plats.Vikas skrev:Det roliga är att man redan vet att vi kommer stå där efter sista omgången med 1 poäng från slutspelsplats.
Tycker vi presterar ganska väl efter materialet/förmåga.
Känns konstigt att jämföra med degraderings-årets känslostorm.
Då var vi förhandsfavoriter, med ett på pappret iaf topp 5-lag, onödigt bra backar minns jag.
Personligen kommer jag störa mig lite på poängtappen mot khk och örebro, det är klart tydligare poäng-give-aways än att torska mot luleå efter straffar
Men varken Växjö eller fbk kommer gå rent resten, så vi spelar väl klart alla omgångar innan vi summerar.
Radera FoppaTofflorna på tisdag, det är ett krav!
Till matchen igår så fanns det ändå mycket positivt att ta med sig till slutspelet hävdar att det var en kombo av slarv och oflyt som ledde till att Luleå kvitterade det hade varit betydligt värre om vi spelat med den empati som fotbollslaget visade upp idag.
Krossa Modoröv!!