SHL Omgång 48: Djurgårdens IF - luleå 27/2 2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5797
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SHL Omgång 48: Djurgårdens IF - luleå 27/2 2016

Inlägg av Vikas »

För övrigt var det stor slutspelskaraktär på den här matchen, och den är därför en smygtitt på hur vi kommer agera i play-in.

Är vi så här sensationellt svaga i PP och andra kritista lägen så kommer det bli en kort säsong.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

SHL Omgång 48: Djurgårdens IF - luleå 27/2 2016

Inlägg av minalman »

Vikas skrev:
Är vi så här sensationellt svaga i PP och andra kritiska lägen så kommer det bli en kort säsong.
Lika skönt. När vi är så in i h-e instabila/ojämna/ineffektiva är det inte roligt, mest som en slags tortyr. Som rysk roulette.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8169
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 48: Djurgårdens IF - luleå 27/2 2016

Inlägg av Mattias_87 »

Det var längesedan jag var så jävla besviken. Fyfan alltså. Först ville jag gråta och ju mer jag tänker på det blir jag förbannad.

:evil: :evil: :evil: :evil:
Avskaffa tre mot tre.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: SHL Omgång 48: Djurgårdens IF - luleå 27/2 2016

Inlägg av Puckey »

Det enda som hjälper en kväll som den här är att titta på Arnefjord.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8169
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 48: Djurgårdens IF - luleå 27/2 2016

Inlägg av Mattias_87 »

Fan jag tar den här sporten på för stort allvar. Jag är helt knäckt. Kommer inte att kunna sova.
Avskaffa tre mot tre.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 48: Djurgårdens IF - luleå 27/2 2016

Inlägg av förevigtdjurgården »

Örebroarn skrev:
minalman skrev:Vad tänkte han #8? Det var ju en aktiv sparkrörelse med skridskon när han styrde in den i egen kasse. De måste skratta gott åt oss i Örebro som tog över den klanten.
Äh innan dess var Lehtonen riktigt bra och skapade mycket. Om du vill hitta en syndabock borde väl hultström ligga närmast till hands med sitt pucktapp i egen zon, i pp och med 1,5 min kvar av matchen.
Hultström hade marginalerna på fel sida. Kolla reprisen, får ett hugg över klubban samtidigt som han ska föra den runt buren så pucken hoppar ifrån honom, tar i buren, slår ner i sarghörnet där Luleåspelaren kommer loss och sen kastas pucken in på chans framför mål, tar på två par grillor och in.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Praetori
Inlägg: 13879
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 48: Djurgårdens IF - luleå 27/2 2016

Inlägg av Praetori »

Vikas skrev:För övrigt var det stor slutspelskaraktär på den här matchen, och den är därför en smygtitt på hur vi kommer agera i play-in.

Är vi så här sensationellt svaga i PP och andra kritista lägen så kommer det bli en kort säsong.
Vi är inte på topp ikväll men tar ytterligare poäng. Detta är en svacka men hellre nu än i slutspel.
Alla gubbar vet att de gjorde en dålig match och det kommer bara att bli bättre.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13879
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 48: Djurgårdens IF - luleå 27/2 2016

Inlägg av Praetori »

minalman skrev:Vad tänkte han #8? Det var ju en aktiv sparkrörelse med skridskon när han styrde in den i egen kasse. De måste skratta gott åt oss i Örebro som tog över den klanten.
Lehtonen såg ju verkligen plågad ut där. Att han inte fick in straffen var ju grädden på moset.

Men det är inte där det går åt helvete utan det finns alla jävla möjligheter att avgöra matchen både fem och sex gånger innan dess.

Sallinens ramträff är ju matchen i ett nötskal. Vi är helt enkelt inte på topp men vi spelar totalt ut och tar i alla fall poäng mot ett lag som gått som tåget på senaste och vilka har en uttalad satsning att vara med och slåss om guldet i år. Vi är bättre i mångt och mycket men har inte skärpan.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 48: Djurgårdens IF - luleå 27/2 2016

Inlägg av android »

Praetori skrev:
Vikas skrev:För övrigt var det stor slutspelskaraktär på den här matchen, och den är därför en smygtitt på hur vi kommer agera i play-in.

Är vi så här sensationellt svaga i PP och andra kritista lägen så kommer det bli en kort säsong.
Vi är inte på topp ikväll men tar ytterligare poäng. Detta är en svacka men hellre nu än i slutspel.
Alla gubbar vet att de gjorde en dålig match och det kommer bara att bli bättre.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Menar du en dålig match i PP eller generellt?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 679
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 48: Djurgårdens IF - luleå 27/2 2016

Inlägg av Rudi »

Så jäkla tröstlöst. Där satt man i sin stol och gnuggade händerna. Hur är det här ens möjligt? Det är ju bara att spela av skiten...

Kan man inte kasta in Tellan på straffarna? Såna upptåg sysslade Tjeckien med i någon VM-turnering, vill jag minnas. Mantas har ju varit grym den här säsongen men han har ju uppenbara problem här.
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2249
Blev medlem: 2011-03-10

Re: SHL Omgång 48: Djurgårdens IF - luleå 27/2 2016

Inlägg av Glory1 »

Frustrerande. Mantas är grym, men inte på straffar :lol:
Blev inte ens nervös under straffläggningen utan man visste ju hur det skulle gå
#10
Inlägg: 13704
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL Omgång 48: Djurgårdens IF - luleå 27/2 2016

Inlägg av #10 »

Tog musen och kastade den i väggen, fy fan vad jävligt man mår, nu kan jag inte stänga datahelvetet och deras jävla målvakt är mitt i rutan
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: SHL Omgång 48: Djurgårdens IF - luleå 27/2 2016

Inlägg av Mash »

Denna förlust var den värsta händelsen sen degraderingen till HA. Fy fan vad piss man mår. Känns på riktigt som vi förlorat allt, och lite till. Det var enkla 3 poäng väl under match - Deras mål var ju för fan inte ett skott på mål!! Största rånet i SHL 15/16.

För övrigt en bra genomförd match, bortsett från alla PPn. I ett eventuellt slutspel lär vi ryka på vår ineffektivitet.

Tackar domarduon för en objektiv syn på matchen idag, det var trots allt inte så illa som jag tänkte att det skulle vara.

Värre med detta Luleå och deras eviga förlängande av spelet och byten vid icing. Smutsigt är det - Önskar er samma öde som Leksand. Åt helvete med hela laget, och börja med Osten som kan ta sitt stora feta ego och bli överkörd av sin egen skoter körd av sin 100e syster. Jaros ska inte spela förrän nästa säsong, vidrig tackling.

Slutsats: Luleå kan dra åt helvete
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: SHL Omgång 48: Djurgårdens IF - luleå 27/2 2016

Inlägg av Mash »

Denna förlust var den värsta händelsen sen degraderingen till HA. Fy fan vad piss man mår. Känns på riktigt som vi förlorat allt, och lite till. Det var enkla 3 poäng väl under match - Deras mål var ju för fan inte ett skott på mål!! Största rånet i SHL 15/16.

För övrigt en bra genomförd match, bortsett från alla PPn. I ett eventuellt slutspel lär vi ryka på vår ineffektivitet.

Tackar domarduon för en objektiv syn på matchen idag, det var trots allt inte så illa som jag tänkte att det skulle vara.

Värre med detta Luleå och deras eviga förlängande av spelet och byten vid icing. Smutsigt är det - Önskar er samma öde som Leksand. Åt helvete med hela laget, och börja med Osten som kan ta sitt stora feta ego och bli överkörd av sin egen skoter körd av sin 100e syster. Jaros ska inte spela förrän nästa säsong, vidrig tackling.

Slutsats: Luleå kan dra åt helvete
Túrin Turambar
Inlägg: 595
Blev medlem: 2012-05-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 48: Djurgårdens IF - luleå 27/2 2016

Inlägg av Túrin Turambar »

Usch, jag tar det här på alldeles för stort allvar. Jag skrek mig hes när kvitteringen kom och har fortfarande inte skakat av mig ilskan och besvikelsen.

Visst, vi skulle ha gjort fler mål och dödat matchen. Visst, Lulåe kunde lika gärna ha gjort mål tidigare på något av sina fina lägen i tredje perioden. MEN, att inte kunna stänga en match när det är 2.20 kvar och man har power play 2 av dem - det är helt enkelt outsägligt dåligt. Vi behövde ju inte ens anfalla, utan bara se till att Luleå inte kom nära.
Skriv svar