SHL 2015-16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Caveman »

Mattias_87 skrev:Vi som får säsongskortsmailet har alltså fått frågan om vi föredrar Hovet eller Globen i slutspelet.

1. Hovet och Globen
2. Hovet
3. Globen
För mig finns BARA Hovet! (Globen känns som en bortamatch)
daaviid

Inlägg av daaviid »

SirDIFalot skrev:
daaviid skrev:
Axel_K skrev:Hahaha... Okej, du tror alltså inte att vi fyller Hovet i vårt första slutspel på 5 år. Stabilt.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Vad snackar du om nu? Jag tror att du har missuppfattat något. Finns väl ingen som har påstått att inte Hovet skulle bli utsålt?
Kall-El skrev " Dessutom är jag inte ens säker på att vi säljer ut kvartsfinaler på Hovet, om det inte gäller en avgörande match."

Jag skulle bli mycket förvånad om vi inte skulle fylla Globen varenda match.
Ah, jag läste lite slarvigt på slutet där. Jag tror inte heller att det blir några som helst problem att sälja ut varken Hovet eller Globen. Det var åratal sedan sist som det spelades slutspelshockey, det kommer bli tryck vart än matchen läggs.

Axel_K: Nu när jag läste lite bättre så håller jag med dig helt och hållet.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Ni tror alltså att en match 2 i en serie av bäst av sju mot t ex Luleå skulle sälja ut Globen? Glöm då inte heller bort att det vankas ytterligare en match mot samma lag 3-4 dagar senare på hemmais igen.

Vis av tidigare erfarenheter brukar inte slutspelsmatcher sälja ut tokenkelt, i alla fall inte tidiga matcher i en bäst av sju serie. Jag skulle personligen inte gör förrän match 4 i alla fall.

Jag skulle bli glatt överraskade om vi sålde ut Hovet till den matchen.

Kommer dessutom inte ett slutspel att krocka med tidiga fotbollsmatcher vilket antagligen tvingar en hel del folk att välja vad man skall satsa på. Visst en avgörande slutspelsmatch hade säkert haft förtur, men jag tvivlar på att en match två i en kvarts- eller semifinal skulle locka mer än t ex en match i Allsvenskan. Inte minst om den matchen skulle vara t ex en bortapremiär. Kan det dessutom bli så att slutspelsmatcher krockar med hemmaderbyt mot Bajen i serien ( Vilket jag inte vet om det gör. ) så kommer säkert också det att påverka publiktillströmningen.
mb81

Inlägg av mb81 »

Krockar med fotbollen kan det bli dessa datum:

Söndag 3 april: ÖSK-DIF och Lag4-Lag1 i andra semin. Vi isf hemma. Premiär i allsvenskan kan nog göra att det blir svårt att fylla globen iaf.

Torsdag 7 april: DIF-FFF och Lag Lag4-Lag1 i fjärde semin. Vi hemma isf. Här är den roligaste krocken. Fotbollen börjar 19 och hockeyn 19.30. Har det hänt nån gång tidigare att vi har spelat fotboll och hockey samtidigt bara typ 300 meter från varandra?

Söndag 10 april: Gefle-DIF och Lag2-Lag 3 i en eventuell femte semi. Här spelar vi isf förmodligen borta och då blir det inte krockar i de två tidigare matcherna.

Tisdag 19 April: DIF-Vraken och final tre förmodligen på bortaplan om inget lag sämre än oss i tabellen skrällt tillsammans. Då skulle det vara en helt sjuk situation. Derby och hockeyfinal samtidigt. Det är väl iofs en chans på miljonen.

Söndag 24 April: MFF-DIF och en eventuell femte final på bortaplan(liten chans på hemmaplan om samma scenario som 19 april)

Är ändå extremt få krockar och framförallt måste vi gå rätt långt för att det ska bli krockar. Tycker mest det är kul faktiskt. Men skulle älska att köra en dubbel-DIF den 19 april hur det nu skulle gå att lösa om det hände.
Senast redigerad av mb81 den 2016-02-27 14:24:28, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Alltså spelar fotbollen på en annan ort samma dag så kan det ju självklart bli svårt. Om nu inte det går att lösa.
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:Alltså spelar fotbollen på en annan ort samma dag så kan det ju självklart bli svårt. Om nu inte det går att lösa.
Hur lätt flyttar fotbollen på sina matcher med kort varsel? För hockeyn känns svårare med så tajt schema?
Tänker framförallt på då vi skulle få hemma i båda fallen och framförallt på hemmapremiären som ändå känns realistisk att det ska vara hockey samtidigt.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Inte bara det att matcher kan krocka rent tidsmässigt. Inte säkert att alla har tid att gå på allt även om det spelas på olika dagar och att man då tvingas prioritera.
mb81

Inlägg av mb81 »

Kall-El skrev:Inte bara det att matcher kan krocka rent tidsmässigt. Inte säkert att alla har tid att gå på allt även om det spelas på olika dagar och att man då tvingas prioritera.
Tror inte hemmamatcher drabbas iaf. Just till slutspelet masar sig alla. Hovet kommer vara slutsålt alla matcher och globen de matcher vi väljer att ha där.

Det kommer ju tex vara utsålt idag varför skulle det inte vara det under slutspelet då?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

mb81 skrev:
Kall-El skrev:Inte bara det att matcher kan krocka rent tidsmässigt. Inte säkert att alla har tid att gå på allt även om det spelas på olika dagar och att man då tvingas prioritera.
Tror inte hemmamatcher drabbas iaf. Just till slutspelet masar sig alla. Hovet kommer vara slutsålt alla matcher och globen de matcher vi väljer att ha där.

Det kommer ju tex vara utsålt idag varför skulle det inte vara det under slutspelet då?
Jag baserar enbart mina tankar på hur det sett ut förut. Man har till och med förvånats över at så många stolar gapat tomma. Sedan får vi väl se hur det blir nu, men jag skulle bli glatt överraskad och förvånad om vi sålde sluta alla våra slutspelsmatcher.

Har till och med för mig att tidiga slutspelsmatcher ibland lockat mindre publik än serielunken gör i snitt. Sedan skall det ju också sägas att det hänger en del på vilket lag man får möta också i slutspelet.
mb81

Inlägg av mb81 »

Kall-El skrev:
mb81 skrev:

Jag baserar enbart mina tankar på hur det sett ut förut. Man har till och med förvånats över at så många stolar gapat tomma. Sedan får vi väl se hur det blir nu, men jag skulle bli glatt överraskad och förvånad om vi sålde sluta alla våra slutspelsmatcher.

Har till och med för mig att tidiga slutspelsmatcher ibland lockat mindre publik än serielunken gör i snitt. Sedan skall det ju också sägas att det hänger en del på vilket lag man får möta också i slutspelet.
Slutsålt i alla matcher senaste slutspelet vi spelade. Det innan var det det också det förutom första semin och en semi i globen som "bara" drog 13000.
Det är väl mest ute i landet där de först kommer till avgörande matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Hovet skulle vi ju sälja ut alla matcher är jag övertygad om. Sen såklart att vi skulle sälja mer/snabbare mot Färjestad än Växjö.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Hej då slutspel.

Vi visar så jävla tydligt att vi varken vill eller ska ha något där att göra.

Fyfan vad besviken jag är.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Vikas skrev:Hej då slutspel.

Vi visar så jävla tydligt att vi varken vill eller ska ha något där att göra.

Fyfan vad besviken jag är.
Vi ligger sexa.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Fy fan detta måste varit shl's mest innefektiva matcher i år? DIF hade alla förutsättningar att vinna. PP sista minutrarna då släpper man in ett mål i boxplay? Dominerar stundtals gör inga riktiga avslut. Ha ha ha fy fan vad alla spelare ska skämmas efter denna match. Ännu en match vi skänker bort. Men denna måste hela Sverige skratta åt. Sedan va fan byter vi inte in Tellqvist vid straffar. Armalis kan inte mota en enda straff. Jätteduktig förövrigt men USEL på straffar. Sen en sista sak hur FAN kunde vi förlänga med Musse? Han har hand om PP o vi har det mest pinsamma PP i historien.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Det är i omgång 51 och 52 som det helt avgörs. Vi har troligen allt i egna händer med tanke på att vi har Fuleå och Kaffe samtidigt som Växjö har Fisk och Fuleå.
Låst