SHL 2015-16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
gaspo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2015-16

Inlägg av gaspo »

Snacka om att ge bort två viktiga poäng ikväll. Chans att göra 2-0/3-0/4-0 med det sjuka övertag vi hade i första och i halva andra. Hank missar ju dom mest solklara lägena som finns. Nä detta var VERKLIGEN två jävligt viktiga poäng vi missar. Luleå har jag redan räknat som avgjord.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Nog för att många spelare inte direkt gör sitt yttersta när de är klara för en annan klubb långt innan säsongen är över - men vad fan har hänt med Sallinen? Han gör verkligen ingenting rätt nuförtiden.

Börjar fundera på om det inte är bättre att peta honom och låta Ljungh ta över 2:a.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

gaspo skrev:Snacka om att ge bort två viktiga poäng ikväll. Chans att göra 2-0/3-0/4-0 med det sjuka övertag vi hade i första och i halva andra. Hank missar ju dom mest solklara lägena som finns. Nä detta var VERKLIGEN två jävligt viktiga poäng vi missar. Luleå har jag redan räknat som avgjord.
Se inte matchen på lördag då.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Vi som får säsongskortsmailet har alltså fått frågan om vi föredrar Hovet eller Globen i slutspelet.

1. Hovet och Globen
2. Hovet
3. Globen
Avskaffa tre mot tre.
Mash

Inlägg av Mash »

Mattias_87 skrev:Vi som får säsongskortsmailet har alltså fått frågan om vi föredrar Hovet eller Globen i slutspelet.

1. Hovet och Globen
2. Hovet
3. Globen
Jag svarade Globen. Slutspel i Globen är oslagbart, och med Tifoverksamheten på sin väg tillbaka kan det bli ett bra slutspel.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Oh well, var det någon match som Rögle skulle kunna sno poäng i det här dubbelmötet så var det idag. Men icke.

Tror vi har större chans att komma före Färjestad och sno 6:e platsen än Växjö om jag ska vara ärlig.

Inlägg av #10 »

Vikas skrev:Oh well, var det någon match som Rögle skulle kunna sno poäng i det här dubbelmötet så var det idag. Men icke.

Tror vi har större chans att komma före Färjestad och sno 6:e platsen än Växjö om jag ska vara ärlig.
Rögle gjorde det jäkligt bra, hade lika gärna kunna vara omvända siffror.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Mash skrev:
Mattias_87 skrev:Vi som får säsongskortsmailet har alltså fått frågan om vi föredrar Hovet eller Globen i slutspelet.

1. Hovet och Globen
2. Hovet
3. Globen
Jag svarade Globen. Slutspel i Globen är oslagbart, och med Tifoverksamheten på sin väg tillbaka kan det bli ett bra slutspel.
Jag svarade båda. Både Hovet och Globen har sin charm.
Avskaffa tre mot tre.
Donkels

Inlägg av Donkels »

#10 skrev:
Vikas skrev:Oh well, var det någon match som Rögle skulle kunna sno poäng i det här dubbelmötet så var det idag. Men icke.

Rögle gjorde det jäkligt bra, hade lika gärna kunna vara omvända siffror.
Med lite tur och med lite medflyt med domsluten kunde dom ha vunnit domarna värdelösa som vanligt men i spelet var Lakers bättre och speciellt svårt hade ärkesopan Bibic Sr det
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Wikegård påtalar att domarna (i ligan) har haft det svårt/tuff i några veckor nu.

Jag undrar ju om de bränner ut sig? Är de för få som dömer? Orkar de inte med trycket?

Rögle höll hyfsat jämna steg med Laget Som Inte Känns Som Ett Riktigt Lag men fick pisk. Så är det.

Jag hoppas att domarna har en av sina bättre dagar imorgon.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Ni som vill att slutspelet skall förläggas till Globen. Tror ni på fullaste allvar att det blir slutsålt i match 1 eller 2 i bäst av sju i en eventuell kvartsfinalserie? TIFO har det väl inte heller lovats och om så sker blir väl dessa oftast väldigt bra även inne på Hovet. Det jag med bestämdhet vet är att en icke fullsatt Glob är rutten som arena.

Jag tror då inte det och föredrar helt klart lapp på luckan på Hovet så det uppstår "tryck" efter biljetter jämfört med att kanske ett 1000-tal extra säljs i Globen. Dessutom är jag inte ens säker på att vi säljer ut kvartsfinaler på Hovet, om det inte gäller en avgörande match.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Hahaha... Okej, du tror alltså inte att vi fyller Hovet i vårt första slutspel på 5 år. Stabilt.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Klart som fan vi säljer ut varenda slutspelsspelsmatch.
Expert.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Axel_K skrev:Hahaha... Okej, du tror alltså inte att vi fyller Hovet i vårt första slutspel på 5 år. Stabilt.

Vad snackar du om nu? Jag tror att du har missuppfattat något. Finns väl ingen som har påstått att inte Hovet skulle bli utsålt?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

daaviid skrev:
Axel_K skrev:Hahaha... Okej, du tror alltså inte att vi fyller Hovet i vårt första slutspel på 5 år. Stabilt.

Vad snackar du om nu? Jag tror att du har missuppfattat något. Finns väl ingen som har påstått att inte Hovet skulle bli utsålt?
Kall-El skrev " Dessutom är jag inte ens säker på att vi säljer ut kvartsfinaler på Hovet, om det inte gäller en avgörande match."

Jag skulle bli mycket förvånad om vi inte skulle fylla Globen varenda match.
Expert.
Låst