SHL 2015-16
Re: SHL 2015-16
Snacka om att ge bort två viktiga poäng ikväll. Chans att göra 2-0/3-0/4-0 med det sjuka övertag vi hade i första och i halva andra. Hank missar ju dom mest solklara lägena som finns. Nä detta var VERKLIGEN två jävligt viktiga poäng vi missar. Luleå har jag redan räknat som avgjord.
Nog för att många spelare inte direkt gör sitt yttersta när de är klara för en annan klubb långt innan säsongen är över - men vad fan har hänt med Sallinen? Han gör verkligen ingenting rätt nuförtiden.
Börjar fundera på om det inte är bättre att peta honom och låta Ljungh ta över 2:a.
Börjar fundera på om det inte är bättre att peta honom och låta Ljungh ta över 2:a.
Se inte matchen på lördag då.gaspo skrev:Snacka om att ge bort två viktiga poäng ikväll. Chans att göra 2-0/3-0/4-0 med det sjuka övertag vi hade i första och i halva andra. Hank missar ju dom mest solklara lägena som finns. Nä detta var VERKLIGEN två jävligt viktiga poäng vi missar. Luleå har jag redan räknat som avgjord.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Vi som får säsongskortsmailet har alltså fått frågan om vi föredrar Hovet eller Globen i slutspelet.
1. Hovet och Globen
2. Hovet
3. Globen
1. Hovet och Globen
2. Hovet
3. Globen
Avskaffa tre mot tre.
Jag svarade Globen. Slutspel i Globen är oslagbart, och med Tifoverksamheten på sin väg tillbaka kan det bli ett bra slutspel.Mattias_87 skrev:Vi som får säsongskortsmailet har alltså fått frågan om vi föredrar Hovet eller Globen i slutspelet.
1. Hovet och Globen
2. Hovet
3. Globen
Oh well, var det någon match som Rögle skulle kunna sno poäng i det här dubbelmötet så var det idag. Men icke.
Tror vi har större chans att komma före Färjestad och sno 6:e platsen än Växjö om jag ska vara ärlig.
Tror vi har större chans att komma före Färjestad och sno 6:e platsen än Växjö om jag ska vara ärlig.
Rögle gjorde det jäkligt bra, hade lika gärna kunna vara omvända siffror.Vikas skrev:Oh well, var det någon match som Rögle skulle kunna sno poäng i det här dubbelmötet så var det idag. Men icke.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag svarade båda. Både Hovet och Globen har sin charm.Mash skrev:Jag svarade Globen. Slutspel i Globen är oslagbart, och med Tifoverksamheten på sin väg tillbaka kan det bli ett bra slutspel.Mattias_87 skrev:Vi som får säsongskortsmailet har alltså fått frågan om vi föredrar Hovet eller Globen i slutspelet.
1. Hovet och Globen
2. Hovet
3. Globen
Avskaffa tre mot tre.
Med lite tur och med lite medflyt med domsluten kunde dom ha vunnit domarna värdelösa som vanligt men i spelet var Lakers bättre och speciellt svårt hade ärkesopan Bibic Sr det#10 skrev:Rögle gjorde det jäkligt bra, hade lika gärna kunna vara omvända siffror.Vikas skrev:Oh well, var det någon match som Rögle skulle kunna sno poäng i det här dubbelmötet så var det idag. Men icke.
Wikegård påtalar att domarna (i ligan) har haft det svårt/tuff i några veckor nu.
Jag undrar ju om de bränner ut sig? Är de för få som dömer? Orkar de inte med trycket?
Rögle höll hyfsat jämna steg med Laget Som Inte Känns Som Ett Riktigt Lag men fick pisk. Så är det.
Jag hoppas att domarna har en av sina bättre dagar imorgon.
Jag undrar ju om de bränner ut sig? Är de för få som dömer? Orkar de inte med trycket?
Rögle höll hyfsat jämna steg med Laget Som Inte Känns Som Ett Riktigt Lag men fick pisk. Så är det.
Jag hoppas att domarna har en av sina bättre dagar imorgon.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Ni som vill att slutspelet skall förläggas till Globen. Tror ni på fullaste allvar att det blir slutsålt i match 1 eller 2 i bäst av sju i en eventuell kvartsfinalserie? TIFO har det väl inte heller lovats och om så sker blir väl dessa oftast väldigt bra även inne på Hovet. Det jag med bestämdhet vet är att en icke fullsatt Glob är rutten som arena.
Jag tror då inte det och föredrar helt klart lapp på luckan på Hovet så det uppstår "tryck" efter biljetter jämfört med att kanske ett 1000-tal extra säljs i Globen. Dessutom är jag inte ens säker på att vi säljer ut kvartsfinaler på Hovet, om det inte gäller en avgörande match.
Jag tror då inte det och föredrar helt klart lapp på luckan på Hovet så det uppstår "tryck" efter biljetter jämfört med att kanske ett 1000-tal extra säljs i Globen. Dessutom är jag inte ens säker på att vi säljer ut kvartsfinaler på Hovet, om det inte gäller en avgörande match.
Hahaha... Okej, du tror alltså inte att vi fyller Hovet i vårt första slutspel på 5 år. Stabilt.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- SirDIFalot
Vad snackar du om nu? Jag tror att du har missuppfattat något. Finns väl ingen som har påstått att inte Hovet skulle bli utsålt?Axel_K skrev:Hahaha... Okej, du tror alltså inte att vi fyller Hovet i vårt första slutspel på 5 år. Stabilt.
- SirDIFalot
Kall-El skrev " Dessutom är jag inte ens säker på att vi säljer ut kvartsfinaler på Hovet, om det inte gäller en avgörande match."daaviid skrev:Vad snackar du om nu? Jag tror att du har missuppfattat något. Finns väl ingen som har påstått att inte Hovet skulle bli utsålt?Axel_K skrev:Hahaha... Okej, du tror alltså inte att vi fyller Hovet i vårt första slutspel på 5 år. Stabilt.
Jag skulle bli mycket förvånad om vi inte skulle fylla Globen varenda match.
Expert.