Årets järnkamin 2015/2016 - dags att rösta
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Årets järnkamin 2015/2016 - dags att rösta
Varför skulle Säcken vara nominerad? Bara för att han får sparken eller?
Expert.
- ALLTID DIF
Självklaraste valet Någonsin dom andra är duktiga men han är våran JÄRNKAMIN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Rocky3000 skrev:
#41 = Årets Järnkamin!
För att han är en järnkamin som gjort hyfsat mycket för laget under året?SirDIFalot skrev:Varför skulle Säcken vara nominerad? Bara för att han får sparken eller?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- SirDIFalot
Hade han haft en positiv inverkan tror jag han hade fått vara kvar.Praetori skrev:För att han är en järnkamin som gjort hyfsat mycket för laget under året?SirDIFalot skrev:Varför skulle Säcken vara nominerad? Bara för att han får sparken eller?
Expert.
Rent prestationsmässigt så skulle ju Säcken helt klart kunna vara nominerad. Personligen tycker jag bara spelare ska vara nominerade, och om någon annan gjort något som förtjänar att framhävas så ska detta göras enskilt.SirDIFalot skrev:Hade han haft en positiv inverkan tror jag han hade fått vara kvar.Praetori skrev:För att han är en järnkamin som gjort hyfsat mycket för laget under året?SirDIFalot skrev:Varför skulle Säcken vara nominerad? Bara för att han får sparken eller?
Att Wikegård vunnit tror jag mer har att göra med hans personlighet som frispråkig och kontroversiell person. Han är ju en person som får medmänniskor att älska honom och motmänniskor att hata honom.
Jag är inte arg, och inte besviken.
- Think if...
- Kontakt:
Jag säger inte att han skall bli årets järnkamin, jag tycker bara att karln förtjänat en nominering.SirDIFalot skrev:Hade han haft en positiv inverkan tror jag han hade fått vara kvar.Praetori skrev:För att han är en järnkamin som gjort hyfsat mycket för laget under året?SirDIFalot skrev:Varför skulle Säcken vara nominerad? Bara för att han får sparken eller?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Hade röstat på KG Stoppel om han hade varit nominerad. Får nöja mig med Thoresen nu. Otroligt lätt val. Tråkigt för folk som tävlar mot honom i år. Englund får väl stanna ett år till.
Född till sportchef.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nädu. Han får inte vara kvar därför att de nytillträdda beslutsfattarna i fråga starkt motsätter sig hans sätt att tänka hockey. Det här vet du.SirDIFalot skrev:Hade han haft en positiv inverkan tror jag han hade fått vara kvar.Praetori skrev:För att han är en järnkamin som gjort hyfsat mycket för laget under året?SirDIFalot skrev:Varför skulle Säcken vara nominerad? Bara för att han får sparken eller?
Detta har märkts ganska tydligt då åtminstone en av dem läckt sannerligen klumpiga och smått respektlösa kommentarer om Säckens ledarskap. I och med beskedet att han får lämna ett år för tidigt är det ju ett kvitto på att det kliat i fingrarna att få honom väck sedan dag ett. Det sportsliga har onekligen stått i skuggan för beslutet med tanke på att vi just nu nosar på top 3.
Han borde vara nominerad därför att han räddat och stadigt utvecklat den här gruppen - framförallt att han gjort det trots att våra sportchefer motarbetat honom. Han leder laget tillsynes helt oberörd trots att han ska sluta. Ett oerhört proffs som, om jag får gissa, fått utstå en hel del bakom kulisserna.
Att han slutar är inte den stora anledningen, men jag anser att en nominering åtminstone skulle vara en högst befogad fin gest från Järnkaminerna. Man har dock skitit i att nominera honom ett par säsonger i rad trots att han ledde det DIF som gick upp och såg även till att laget nu är återetablerat i högsta serien.
Känns tyvärr lite som att JK:s nomineringar ofta är för testosteronbaserade.
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
Intressant men knappast oväntat att den allmänna åsikten på det här forumet är att vi har en tränare som är motarbetad av sportcheferna snarare än tvärtom. Och att det är Säcken som ligger bakom resultaten snarare än den riktningsförändringen som kommit uppifrån.DIF_Soldier skrev:Nädu. Han får inte vara kvar därför att de nytillträdda beslutsfattarna i fråga starkt motsätter sig hans sätt att tänka hockey. Det här vet du.SirDIFalot skrev:Hade han haft en positiv inverkan tror jag han hade fått vara kvar.Praetori skrev:För att han är en järnkamin som gjort hyfsat mycket för laget under året?SirDIFalot skrev:Varför skulle Säcken vara nominerad? Bara för att han får sparken eller?
Detta har märkts ganska tydligt då åtminstone en av dem läckt sannerligen klumpiga och smått respektlösa kommentarer om Säckens ledarskap. I och med beskedet att han får lämna ett år för tidigt är det ju ett kvitto på att det kliat i fingrarna att få honom väck sedan dag ett. Det sportsliga har onekligen stått i skuggan för beslutet med tanke på att vi just nu nosar på top 3.
Han borde vara nominerad därför att han räddat och stadigt utvecklat den här gruppen - framförallt att han gjort det trots att våra sportchefer motarbetat honom. Han leder laget tillsynes helt oberörd trots att han ska sluta. Ett oerhört proffs som, om jag får gissa, fått utstå en hel del bakom kulisserna.
Att han slutar är inte den stora anledningen, men jag anser att en nominering åtminstone skulle vara en högst befogad fin gest från Järnkaminerna. Man har dock skitit i att nominera honom ett par säsonger i rad trots att han ledde det DIF som gick upp och såg även till att laget nu är återetablerat i högsta serien.
Blir intressant att se om man ens orkar läsa här nästa säsong när vi efter varenda förlustmatch ska behöva höra om "varför sparkade vi Säcken".
Expert.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Blanda inte in mig i den allmänna åsikten tack, det är genant. Självklart vet jag att det är två sidor av myntet och jag är positiv till DIFs kursförändring. Det jag pratar om är hur Säcken varit en klippa och varför han bör nomineras.SirDIFalot skrev:Intressant men knappast oväntat att den allmänna åsikten på det här forumet är att vi har en tränare som är motarbetad av sportcheferna snarare än tvärtom. Och att det är Säcken som ligger bakom resultaten snarare än den riktningsförändringen som kommit uppifrån.DIF_Soldier skrev:Nädu. Han får inte vara kvar därför att de nytillträdda beslutsfattarna i fråga starkt motsätter sig hans sätt att tänka hockey. Det här vet du.SirDIFalot skrev:Hade han haft en positiv inverkan tror jag han hade fått vara kvar.Praetori skrev:För att han är en järnkamin som gjort hyfsat mycket för laget under året?SirDIFalot skrev:Varför skulle Säcken vara nominerad? Bara för att han får sparken eller?
Blir intressant att se om man ens orkar läsa här nästa säsong när vi efter varenda förlustmatch ska behöva höra om "varför sparkade vi Säcken".
Det intressanta är emellertid att du i ditt gensvar inte behandlar sakfrågan för fem öre. Ovanstående är ej således att betrakta som ett argument.
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
Jag tycker inte hans tränargärning har stuckit ut på något vis för att göra sig förtjänt av en nominering. Tycker inte heller att han bör få priset/nomineringen retroaktivt.DIF_Soldier skrev:
Blanda inte in mig i den allmänna åsikten tack, det är genant. Självklart vet jag att det är två sidor av myntet och jag är positiv till DIFs kursförändring. Det jag pratar om är hur Säcken varit en klippa och varför han bör nomineras.
Det intressanta är emellertid att du i ditt gensvar inte behandlar sakfrågan för fem öre. Ovanstående är ej således att betrakta som ett argument.
Expert.
Varför inte, när Ahlen är nominerad och inte heller ha stuckit ut under säsongen på något sätt?SirDIFalot skrev:Jag tycker inte hans tränargärning har stuckit ut på något vis för att göra sig förtjänt av en nominering. Tycker inte heller att han bör få priset/nomineringen retroaktivt.DIF_Soldier skrev:
Blanda inte in mig i den allmänna åsikten tack, det är genant. Självklart vet jag att det är två sidor av myntet och jag är positiv till DIFs kursförändring. Det jag pratar om är hur Säcken varit en klippa och varför han bör nomineras.
Nåja, har man varit på Hovet och kikat på Ahlen när han spelar förstår i alla fall jag varför han är nominerad. Klart värd det.
Skickat från min E6853 via Tapatalk
Skickat från min E6853 via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Var nyss inne och röstade på Ahlén. Röstade med hjärtat. Tycker samtliga kandidater var bra.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel