SHL 2015-16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2015-16

Inlägg av crike »

Pinsamt får jag säga.

Westerholmaren som sa att Morgan Johansson var "seriens sämsta domare" får utöver sitt tidigare straff på 1 match även 25 000 i böter.

Jag förstår att det kanske inte är förenligt med sportens värderingar att snacka "skit" om domarna men detta är inte på något sätt ett påhopp där språkbruket är grovt eller där han haft en lång utläggning utan han tycker enbart att han är den sämst presterande domaren i serien.
Huruvida det är sant vet jag inte men vid en ranking hamnar ju alltid någon längst ner. Sådana listor gör ju medierna dagligen...dock inte om domarna vilket dom kanske borde göra. Annars kanske någon kan räkna samman hur många + de olika domarparen har fått i år så får vi se vilka som är bäst och sämst.

Näe detta är nästan ett juridiskt övertramp om man kan göra en sådan jämförelse.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2321270.ab
Donkels
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels »

Brunsås blir massakrerade av Lakers så hotet bakifrån kommer från Lakers
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Linköping bjuder på säsongens ras i andra perioden :lol:

Bild
Praetori

Inlägg av Praetori »

Salas skrev:Linköping bjuder på säsongens ras i andra perioden :lol:

Bild
Domarna plockade ju lite LHC spelare sådär halvlustigt (två rejäla tacklingar men knappast charging och boarding som de åkte för, motståndarna skyddade sig inte och det gick illa) och sedan lyckades de snacka till sig Game på det så det blev ju ett långt PP i 5v3 för rövle.
Men ja, det är inte ett dugg överraskande av LHC att vika ner sig. Det har jag sagt länge.
Men Rögle är ändå hysteriskt usla så LHC lär vända det där.
Senast redigerad av Praetori den 2016-02-24 21:15:00, redigerad totalt 3 gång.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Hoppas dagens resultat står sig... och plocka hem Sillen nu va... synd om honom att behöva lira i ett lag från Danmark och med spelare som Bibic, han har fått lida nog den gamla Sillen!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Donkels

Inlägg av Donkels »

Det bästa vore om Växjö bara kunde ta en tvåpoängare men jag har svårt att se hur ett demoraliserat och tandlöst Brynäs ska lyckas med att gå ikapp och fixa en förlängning
Donkels

Inlägg av Donkels »

Sopmögle
Praetori

Inlägg av Praetori »

Donkels skrev:Sopmögle
De är verkligen hysteriskt dåliga ja. Men LHC trampar ju på rätt bra också.
Dock är det ju ett hyfsat underbetyg av LHC att torska en period hemma med 0-5 mot rögle. Det är ett återkommande spöke för LHC att klappa ihop när det börjar osa.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Sillen tremålsskytt och plockar extrapinnen för Rögle mot LHC.
Dags att värva hem honom.
Användarvisningsbild
Davidsson

Inlägg av Davidsson »

Cehlin gjorde 3 mål mot LHC.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Donkels

Inlägg av Donkels »

Praetori skrev:
Donkels skrev:Sopmögle
De är verkligen hysteriskt dåliga ja. Men LHC trampar ju på rätt bra också.
Dock är det ju ett hyfsat underbetyg av LHC att torska en period hemma med 0-5 mot rögle. Det är ett återkommande spöke för LHC att klappa ihop när det börjar osa.
Men den enda ljuspunkten i den föreningen Sillen fixar ändå två poäng till Mögle trots att dom spelar med ett handikapp i form av bröderna Bibic
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Helt sjukt att vi har 3 poäng till andraplatsen och 2 poäng till fjärdeplatsen. Vem hade trott det för 2-3 veckor sedan?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Fyfan vad det här med Cehlin i Rögle gör ont.
Expert.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Salas skrev:Helt sjukt att vi har 3 poäng till andraplatsen och 2 poäng till fjärdeplatsen. Vem hade trott det för 2-3 veckor sedan?
Ingen. Men vi har tuffa matcher framför oss. Särskilt dom tre sista omgångarna. Men riktigt jävla kul att vi har allt i egna händer i princip. Men jag tror vi får det svårt mot Luleå x2.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
DRC

SHL 2015-16

Inlägg av DRC »

Salas skrev:Helt sjukt att vi har 3 poäng till andraplatsen och 2 poäng till fjärdeplatsen. Vem hade trott det för 2-3 veckor sedan?
Inte för att vara "sån" men med tanke på Växjös dubbelmöte mot Rögle i helgen så kan vi nog lika gärna fira söndag på play in plats.
Låst