Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Think if...
- Kontakt:
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Tyckte nog att Guter var tillräckligt bra för att vara kvar när vi släppte i väg honom. Så orsakerna till varför vi släppte honom måste väl vara lösta om han ska till baka. Typ, gissar att det inte huvudsakligen handlade om prestation...
Using Tapatalk
I framgång och motgång, Djurgården.
- Jim Morrison
Ja, Frölunda låter som ett rimligare alternativ för Guter med tanke på hur vi behandlade honom.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Frölunda kan ta Guter så kan de skita i att hugga på Possler!
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Mm värva hit Possler istället och strunta i den där strykrädda lille fyrtio fyran, Frölunda kan ta han.
Spela fult
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Han får mer än gärna testa lyckan där. Han har kanske lärt sig att prestera för att få istid och då är chansen större att lyckas.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Hur behandlade vi honom som var så hemskt undrar jag? Han hade mycket speltid och spelade mycket i PP(mer än tex Samme i pp.). Förstår inte vad vi skulle gjort annorlunda riktigt när det begav sig.Jim Morrison skrev:Ja, Frölunda låter som ett rimligare alternativ för Guter med tanke på hur vi behandlade honom.
Såklart tråkigt att han gör de där 17 målen denna säsong i Karlskrona och inte hos oss och han är välkommen tillbaka för min del om han vill.
Kommer Alvarez få vara kvar? Gillar honom och ser gärna att han stannar.
Huddinge har en 19åring som ser jävligt lovande ut i Victor Colton. Har sprutat in poäng i J20 Elit.
Nån som sett mer än enstaka matcher och kan fylla i?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
'Nog mer en frågan om Robin VILL vara kvar eller inte.mforce skrev:Kommer Alvarez få vara kvar? Gillar honom och ser gärna att han stannar.
Poängmässigt sticker han väl inte ut direkt? Vad i hans spel är det som du imponeras så över? Huddinge brukar väl inte vara rädda för att släppa fram juniorer för a-lagspel om dom bedöms vara tillräckligt bra heller.Praetori skrev:Huddinge har en 19åring som ser jävligt lovande ut i Victor Colton. Har sprutat in poäng i J20 Elit.
Tvivlar på att vi skulle ge en sistaårsjunior från en annan förening ett kontrakt. Särskilt om denna inte är landslagsmässig eller topp-10 mässig.
Född till sportchef.
-
Instämmer med detta. 4 matcher i allettan efter jul, noll poäng. Kan man inte toktotaldominera i Div.1 har man inget i SHL att göra. Observera att J20 Elit är näst högsta juniorserien.android skrev:Poängmässigt sticker han väl inte ut direkt? Vad i hans spel är det som du imponeras så över? Huddinge brukar väl inte vara rädda för att släppa fram juniorer för a-lagspel om dom bedöms vara tillräckligt bra heller.Praetori skrev:Huddinge har en 19åring som ser jävligt lovande ut i Victor Colton. Har sprutat in poäng i J20 Elit.
Tvivlar på att vi skulle ge en sistaårsjunior från en annan förening ett kontrakt. Särskilt om denna inte är landslagsmässig eller topp-10 mässig.
Ej aktuellt.
Jag har bara sett ett fåtal matcher med Huddinge på bra länge och det var den enda spelaren som jag fastnade för. Lennhammer och Krüger lirar ju i A-laget och jag blev negativt överraskad jämfört med denne Colton av vad jag såg och tanke på ålder och erfarenhet. Bra driv och näsa för spelet som ändå varit bra i J20 elit med över en pinne i snitt/match.android skrev:Poängmässigt sticker han väl inte ut direkt? Vad i hans spel är det som du imponeras så över? Huddinge brukar väl inte vara rädda för att släppa fram juniorer för a-lagspel om dom bedöms vara tillräckligt bra heller.Praetori skrev:Huddinge har en 19åring som ser jävligt lovande ut i Victor Colton. Har sprutat in poäng i J20 Elit.
Det var mest ett wildcard som jag tänkte att någon kanske sett mer av.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
"Silly season SHL på Facebook"UPPGIFTER: Enligt uppgifter till oss på Silly Season SHL, för Rögle BK samt Djurgårdens IF diskussioner med den nuvarande AHL-backen Fredrik Claesson. Han beskrivs först och främst som en back som spelar enkelt och prioriterar defensiven.
Innan Claesson drog till Nordamerika för att slå sig in i NHL, spelade han i just Djurgården. Nu ska den 23-årige backen alltså ha blickarna mot Sverige och SHL. Det är fortfarande oklart vad diskussionerna har lett till.
Skrivet precis efter att jag lyfte upp det gamla ryktet i min artikel på SF. Claesson har inte varit nämnd i media och sillysammanhang sedan 26 oktober, vad jag sett. Känns inte som en slump.
Särskilt inte med tanke på att jag skrev "AHL-backen Claesson" och han annars refereras till som "förre JVM-backen" eller dylikt.
Det jag menar är att jag tror att det bara är tugg och att Claesson inte diskuterar något men någon, utan inväntar först Ottawas respons på hans utgående kontrakt.
Särskilt inte med tanke på att jag skrev "AHL-backen Claesson" och han annars refereras till som "förre JVM-backen" eller dylikt.
Det jag menar är att jag tror att det bara är tugg och att Claesson inte diskuterar något men någon, utan inväntar först Ottawas respons på hans utgående kontrakt.