Säsongen 15/16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Donkels
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av Donkels »

Lee Harvey Oswald skrev:
Donkels skrev:Om någon har vägarna förbi Kungälv eller Boden så anser jag det fullt legalt att tömma ett lass med hästskit utanför dessa domherrars bostäder och ja vi ska definitivt kritisera domarna annars blir det ju fan aldrig bättre
Bra snack

Hästskiten skulle verkligen göra susen, kan verkligen se det framför mig, hur domarna står där på sina garageuppfarter och resonerar med sig själva.
-Alltså ska vi få skit för det här, jag då gäller det att skärpa sig, framförallt på Hovet
Skiter väl i om det är bra snack eller inte Mourinho lyckades i varje fall med rätta få Friskfjollan att sluta och om jag inte minns fel så var det komprometterande uppgifter som läcktes om horungen Fröjdfeldt som fick honom att sluta så om någon kan gräva fram någon skit om dessa dårar som dömde idag så skulle jag gladeligen agera whistleblower anser helt seriöst om man inte sköter sitt jobb så ska man entledigas för så fungerar det i den riktiga världen men inte i sportens värld - antar att den där Kubjäveln från Gävle försvarade dagens avskräde som dömde
Praetori

Inlägg av Praetori »

Donkels skrev:om någon kan gräva fram någon skit om dessa dårar som dömde idag så skulle jag gladeligen agera whistleblower anser helt seriöst om man inte sköter sitt jobb så ska man entledigas för så fungerar det i den riktiga världen men inte i sportens värld
Så du tycker på allvar att du har rätten att agera domare och enväldigt avgöra om någon skall entledigas från sin tjänst eller inte och sitter och gnäller på domare som tog en radda kassa beslut i ishockey?
Bra där. Godnatt.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels

Inlägg av Donkels »

Praetori skrev:
Donkels skrev:om någon kan gräva fram någon skit om dessa dårar som dömde idag så skulle jag gladeligen agera whistleblower anser helt seriöst om man inte sköter sitt jobb så ska man entledigas för så fungerar det i den riktiga världen men inte i sportens värld
Så du tycker på allvar att du har rätten att agera domare och enväldigt avgöra om någon skall entledigas från sin tjänst eller inte och sitter och gnäller på domare som tog en radda kassa beslut i ishockey?
Bra där. Godnatt.

Agera domare sa jag inte däremot anser jag inte att dessa herrar har kompetensen att döma hockeymatcher och därför borde det framföras till deras arbetsgivare att dom dömer som råttor och ja skulle jag hitta något skit om dom skulle jag gärna hänga ut dom om det skulle påskynda processen att bli av med dom från hockeyrinkar på den högsta nivån framöver och dom får gärna döma korpgäng som Bajen men i SHL borde dom inte få döma då det är en ekonomisk och sportslig viktig liga till skillnad från dom regionerna där Bajen härjar i
Praetori

Inlägg av Praetori »

Donkels skrev: Agera domare sa jag inte däremot anser jag inte att dessa herrar har kompetensen att döma hockeymatcher och därför borde det framföras till deras arbetsgivare att dom dömer som råttor och ja skulle jag hitta något skit om dom skulle jag gärna hänga ut dom om det skulle påskynda processen att bli av med dom från hockeyrinkar på den högsta nivån framöver och dom får gärna döma korpgäng som Bajen men i SHL borde dom inte få döma då det är en ekonomisk och sportslig viktig liga till skillnad från dom regionerna där Bajen härjar i
Ja jag håller med om att dåliga domare inte skall döma matcher men jag har ingen aning om hur nivån på just dessa herrar varit tidigare.

Det finns ett hemligt betygssystem för domarna som supervisors från domarbasen har koll på. De är ju med i arenan och bedömer varje ingripande från domarna ute på planen. När en domare gör en katastrofinsats så rasar de på den interna rankningen och förr eller senare så är de som inte håller måttet väck.

Det stora bekymret med domare i SHL är ju att det finns för få av dem för att det skall gå att få till en effektiv sållning. I lägre divisioner så är domarna där i princip på volontärbasis och det är ju inte många det handlar om jämfört med tex spelare så att vi får upp stolpskott till SHL kanske inte är så konstigt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Donkels skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Donkels skrev:Om någon har vägarna förbi Kungälv eller Boden så anser jag det fullt legalt att tömma ett lass med hästskit utanför dessa domherrars bostäder och ja vi ska definitivt kritisera domarna annars blir det ju fan aldrig bättre
Bra snack

Hästskiten skulle verkligen göra susen, kan verkligen se det framför mig, hur domarna står där på sina garageuppfarter och resonerar med sig själva.
-Alltså ska vi få skit för det här, jag då gäller det att skärpa sig, framförallt på Hovet
Skiter väl i om det är bra snack eller inte Mourinho lyckades i varje fall med rätta få Friskfjollan att sluta och om jag inte minns fel så var det komprometterande uppgifter som läcktes om horungen Fröjdfeldt som fick honom att sluta så om någon kan gräva fram någon skit om dessa dårar som dömde idag så skulle jag gladeligen agera whistleblower anser helt seriöst om man inte sköter sitt jobb så ska man entledigas för så fungerar det i den riktiga världen men inte i sportens värld - antar att den där Kubjäveln från Gävle försvarade dagens avskräde som dömde
Du verkar inte förefalla helt frisk. Sök hjälp.

https://www.bris.se/
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

Praetori skrev: Det stora bekymret med domare i SHL är ju att det finns för få av dem för att det skall gå att få till en effektiv sållning. I lägre divisioner så är domarna där i princip på volontärbasis och det är ju inte många det handlar om jämfört med tex spelare så att vi får upp stolpskott till SHL kanske inte är så konstigt.
Å det här är en katastrof byggd av omdömeslösa ledare och föräldrar som skriker glåpord och okväden över unga oerfarna domare, ibland barn. Eftersom man gör det inför barn så legitimerar man beteendet och domarna, eller dom som kunde ha blivit domare, slutar.
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
ALLTID DIF

Inlägg av ALLTID DIF »

minalman skrev:Om Hank får en eftermiddag på sig att träna straffar på Mantas borde det väl lossna åtminstone för en av dem?
haha ungefär som knata hockey
Donkels

Inlägg av Donkels »

-daniel- skrev:
Donkels skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Bra snack

Du verkar inte förefalla helt frisk. Sök hjälp.

https://www.bris.se/
Måste vara tråkigt att vara så mainstream som du...
Praetori

Inlägg av Praetori »

Donkels skrev:Måste vara tråkigt att vara så mainstream som du...
Så om man inte vill leka med djurbajs utanför hockeydomares hem så är man mainstream och har tråkigt? :roll:
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Så Modo slår alltså Luleå borta under ordinarie tid? Vem såg den bomben komma?

Dagens omgång är säsongens klart bästa. Det är den bästa omgången som jag kan minnas överhuvudtaget. Varenda resultat gick vår väg. Brutalt glapp ner, och rejält häng på top 4 och hemmafördel i kvartsfinalerna.
Top 6 är fortfarande målet givetvis, men 1 poäng till Färjestad, 3 till Luleå och 4 till Linköping. Mycket kan hända på 7 omgångar, inte minst då vi möter Luleå dubbelt upp och Färjestad hemma.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Salas skrev:Så Modo slår alltså Luleå borta under ordinarie tid? Vem såg den bomben komma?

Dagens omgång är säsongens klart bästa. Det är den bästa omgången som jag kan minnas överhuvudtaget. Varenda resultat gick vår väg. Brutalt glapp ner, och rejält häng på top 4 och hemmafördel i kvartsfinalerna.
Top 6 är fortfarande målet givetvis, men 1 poäng till Färjestad, 3 till Luleå och 4 till Linköping. Mycket kan hända på 7 omgångar, inte minst då vi möter Luleå dubbelt upp och Färjestad hemma.
Jag har ett par bra minnen från betydligt bättre omgångar längre bak i tiden när både de onämnbara och danskarna gick på en mina samtidigt som vi klev upp i serieledning.
Men sen är man ju gammal nog att inte ens ha kvar alla tänder i käften (även om det är sedan länge och just på grund av sporten man är torsk på).

Glory1

Inlägg av Glory1 »

Bra dag. Missar vi topp 6 nu blir jag extremt besviken. Nu jagar vi efter den där tredjeplatsen!
Donkels

Inlägg av Donkels »

Praetori skrev:
Så om man inte vill leka med djurbajs utanför hockeydomares hem så är man mainstream och har tråkigt? :roll:
Nä men man är tråkigt mainstream om man försvarar amöbor som inte kan sitt jobb(domarna alltså) och som hade fått sparken för länge sedan i en mer sund verksamhet än det korrupta hockeyförbundet
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Donkels skrev:
Praetori skrev:
Nä men man är tråkigt mainstream om man försvarar amöbor som inte kan sitt jobb(domarna alltså) och som hade fått sparken för länge sedan i en mer sund verksamhet än det korrupta hockeyförbundet
Tycker ingen här inne varken försvarar domarnas agerande eller är nöjda med nuvarande bedömningsnivå.
Däremot kanske någon ifrågasätter de olika metoder att ta oss till en bättre bedömningsnivå, få en mer professionell domarkår.
Den rent kriminella vägen, att hota, skrämma eller på andra sätt få bort oönskade personer känns väldigt passé 2016
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels

Inlägg av Donkels »

Lee Harvey Oswald skrev:
Donkels skrev:
Praetori skrev:
Tycker ingen här inne varken försvarar domarnas agerande eller är nöjda med nuvarande bedömningsnivå.
Däremot kanske någon ifrågasätter de olika metoder att ta oss till en bättre bedömningsnivå, få en mer professionell domarkår.
Den rent kriminella vägen, att hota, skrämma eller på andra sätt få bort oönskade personer känns väldigt passé 2016
Hade dom varit anställda i ett "normalt" företag hade dom fått sparken för länge sedan istället för ett skrå där alla håller varenda om ryggen likt domarförbundet med rikspuckon som Peter Andersson och kubhelvetet i spetsen och jag skulle hylla den person som kunde läcka lite skit om dessa dårar som dömde bort oss mot Linköping om det kunde påskynda processen att bli av med dom i förtid.

Jag vet att Snuffe och Djurgården försökte få bort klåparen Ingvarsson från Stadion med motiveringen att man inte kunde garantera hans säkerhet och jag hävdar fortfarande att det var bra att Frisk och Fröjdfelt motades bort då dessa personer på intet sätt kunde anses höja Sveriges anseende i världen man fick ju skämmas varje gång dom satte pipan i munnen
Skriv svar