Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Necrodamus
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Necrodamus »

Jag har förståelse för att folk kan ha olika uppfattningar om saker och ting, och att det kan uppstå vissa hätska ordväxlingar, MEN SE FÖR F-N TILL ATT TA SÅNA SAKER VIA P.M. Börjar bli trött på sån här skit som förstör tråden.
Användarvisningsbild
samiam

Är vi inte alla djurgårdare

Inlägg av samiam »

Tänkte bara en tanke, Är vi inte alla DIF anhängare så det är klart att vi alla vill att typ Nisse skriver på.
Varför måste alla hela tiden tänka att han ska gå dit och han ska gå hit
Va fan låt tiden visa . Detta är ju bara ett löst rykte . När vi vvet att Nisse har fått ett kontrakt förslag ifrån DIF då kan vi börja dividera om hans vara eller inte vara.

KOM IGEN DIFFARE VI TAR OSS TILL SLUTSPEL DENNA SÄSONG
DIF kommer vara nummer 1 igen
Användarvisningsbild
tdk
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av tdk »

stolpskott skrev:Erik Kloth!

80% Chans att Nisse skulle lirat i NHL? Han har inte fått något kontrakt.
Men kanske han spelar i Europa, eller i DIF, du har helt rätt att han inte har hur mycket pengar som helst, men DIF kommer lägga ett bra bud på honom trots ekonomin!

VARFÖR skulle dessa killar välja DIF? Varför? Vi är ett mitten/bottenlag med minimal chans på slutspel, vi har usel ekonomi och kass uppslutning på matcherna. Varför skulle dessa killar välja DIF före NHL, Europa och bättre lag i Elitserien? Varför? R

Jag vet inte riktigt hur det är med Ekman, men han är stockholms boende och vi kan ge han ett hyfsat bud, kanske dom andra lagen kan lägga mer, det är sant. Alltså så lutar det väll mest åt oss? Men han lirar nog och tjänar skotan i någon annan liga än Elitserien, Det kan vara så.

Men att Daniel väljer någon annan klubb än NHL klubbar i Djurgårn är bortom mej, för då han själv sagt det. http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 24,00.html Hittade tom artiklen.

Ja men alla vet väl att man inte kan bromsa sig ur en uppförsbacke,det vet väl alla. Vill Djurgården finnas kvar i framtiden i högsta serien så förstår dom säkert själva att de måste satsa för att nå de framgångar som de önskar sen att det kanske inte räcker hela vägen är nog mer frågan om att de inte har de pengar som de bra killarna villa ha. Så man får ju göra lite fler chansningar och hoppas att de går hem. Det är säkert inte lätt att locka hem någon NHL spelare och erbjuda dom något halvdåligt kontrakt och tror att de nappar på det bara för att de inte behöver pengarna. Man behöver alltid pengar även hur mycket man än har. Men visst jag tror att Ekman skulle kunna och tänka sig att vilja spela för Djugården enbart för att han kan få ett hyffsat kontrakt och en Jävla massa trogna supporters som till och med ger bort pengar till klubben för att de vill att den inte ska gå under.. Det gäller bara att hoppas att de kan lösa den ekonomiska krisen inom det närmsta året så att de kan återhämta sig och bli en utav ledarna inom svensk hockey igen,
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Erik Kloth skrev:Nisse kommer till 80 % spela i NHL kommande säsong. 15 % ute i Europa och 5 % är sannolikheten att han lirar i Elitserien. SSK, HV och MoDo erbjuder bättre pengar så säg att sannolikheten är 1 % att han spelar i DIF. Vad gäller Tjärna blir det NHL eller LHC enligt uppgift.

VARFÖR skulle dessa killar välja DIF? Varför? Vi är ett mitten/bottenlag med minimal chans på slutspel, vi har usel ekonomi och kass uppslutning på matcherna. Varför skulle dessa killar välja DIF före NHL, Europa och bättre lag i Elitserien? Varför?

Jag har full förståelse för att Micke Holmqvist, Andreas Holmqvist, Mika Hannula mfl avstår från spel i DIF.

Bygg en egen arena på Djurgården med plats för 9-10.000 åskådare. Först då blir vi riktigigt konkurrenskraftiga!
Att lira hemmamatcherna i Bajenland söder om söder är fel oavsett vi lirar på Globen eller Hovet!

Lär er inse att Ölvestad är mer undantag än regel dvs få spelare utav hög klass vill spela i DIF. Edvin Frylén ( sämst plis/minus i ES förra säsongen) kommer lyfta en mycket överdrivet tilltagen lön kommande säsong. Fördela lönerna bättre för hel-ete!

Istället för att plockat in två medelmåttor i Printz och Frylén som lär kosta 250 lakan tillsammans/månad kunde vi signat en klassback i Andreas Holmqvist istället och låtit en junior gjort samma jobb som Frylén.

USELT, DIF!

När jag läser den hära skiten du skriver blir jag riktigt förbannad...
Anledning att dom skulle vilja spela i DIF, hmm kanske för att dom har hjärta/Älskar laget (vilket de inte värkar som du gör). OCh angående arena frågan så finns de ju inte så mycke vi kan göra eller hur? Det e ju inte DIFs fel att politikerna är segare en gummi här i sthlm eller?

"Med NHL vet man aldrig. Men just nu är det Djurgården som gäller och jag skulle aldrig lämna föreningen för någon annan elitserieklubb eller något lag i Mellaneuropa, säger Tjärnqvist" (Därför skulle han välja dif kanske?)

Glad Midsommar/Midsommardag på er alla Djurgårdare!
djjjj

!!!

Inlägg av djjjj »

erik kloth!!! sluta skriv äklig läsning kritiska jävel!
fsk

Klubbkänsla?!

Inlägg av fsk »

Men vad naiva ni är ibland när det gäller klubbkänsla. Klubbkänsla var ett ord som uppkom när idrotten inte var ett yrke. Vilket det är idag.
Tänk om ni jobbar på SonyEricsson: Dom har lärt upp dig i allt du kan, hela din familj anväder SE telefoner. :lol:
Men tänk...en dag så ringer NOKIA, dom säger att du får mer LÖN om du jobbar hos oss. Men du tänker då, Nej inte jag. Jag vill inte tjäna 500 000 mer om året för att jobba för dom och göra samma sak. Tror rätt många i din omgivning skulle tycka du var rätt naiv och sagt till dig. Du hänger alldeles för mycket på difhockey.se forumsdel.
Det handlar väll om pengar...inte känsla. Som tränare kan du byta lag som du byter kläder. Men du blir inte sågad itu för det. Du kan fortfarande vara Djurgårdare för det...
Lägg ner snacket om klubbkänsla nu, den som har klubbkänsla är Bremberg och det är en helt annan klubbkänsla.

Tråkigt men sant!
karl-jarl

Inlägg av karl-jarl »

Men eftersom Nisse är en stockholmskille så värderar han nog också att bo i sthlm högt. Pengarna är inte allt, han har själv sagt att han gillar publiken och fansen. Jag tror ärligt att det blir dif för honom. :)
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Gud så skönt att få höra lite optimism för en gångs skull. Tack för det Karl Jarl! Jag hoppas du har rätt!
100% DJURGÅRDSJ***L
AlltidDIF

Inlägg av AlltidDIF »

Nisse Ekman är DIFare i hjärtat.
Kommer han till Sverige blir det DIF...

karl-jarl:
Fortsättningsvis skriver du DIF med stora bokstäver.
Sidney Crosby

Re: Klubbkänsla?!

Inlägg av Sidney Crosby »

fsk skrev:Men vad naiva ni är ibland när det gäller klubbkänsla. Klubbkänsla var ett ord som uppkom när idrotten inte var ett yrke. Vilket det är idag.
Tänk om ni jobbar på SonyEricsson: Dom har lärt upp dig i allt du kan, hela din familj anväder SE telefoner. :lol:
Men tänk...en dag så ringer NOKIA, dom säger att du får mer LÖN om du jobbar hos oss. Men du tänker då, Nej inte jag. Jag vill inte tjäna 500 000 mer om året för att jobba för dom och göra samma sak. Tror rätt många i din omgivning skulle tycka du var rätt naiv och sagt till dig. Du hänger alldeles för mycket på difhockey.se forumsdel.
Det handlar väll om pengar...inte känsla. Som tränare kan du byta lag som du byter kläder. Men du blir inte sågad itu för det. Du kan fortfarande vara Djurgårdare för det...
Lägg ner snacket om klubbkänsla nu, den som har klubbkänsla är Bremberg och det är en helt annan klubbkänsla.

Tråkigt men sant!

Vet inte riktigt om du har missat det men Jimmie Ölvestad spelar också i Djurgården.
Användarvisningsbild
shma

Inlägg av shma »

Dagisnivå eller ?

Nisse Ekman, bra spelare. Gillar honom skarpt, men skulle för den delen inte vara arg på honom om han valt att spela i en annan klubb i sverige. Hjärtsnack hit o dit, vart jag erbjuden ett jobb där min arbetsuppgift var den samma som min nuvarande som svarvare men fick 50 papp mer i månaden skulle jag inte tveka ett dugg. Glöm inte bort att hockey är ett jobb. All heder åt tunnelseende djurgårdare, men var lite realistiska. Nisse kan välja vad han vill, men vi kan inte bara hoppas på att spelare skall "offra" högre lön för djurgårdens skull, vi måste se till att djurgården klarar av att matcha andras bud. Fixa medlemmar, köp sovenirer och gå på fler matcher. Det är något politikerna inte kan förhindra. Om ni skämms för att gå till "muminlagets" hemmatrakter för att gå på djurgårn, kan ni lika gärna skita i det och kolla text tv'n i forsättningen. Löjligt.
Bild
Algot2003

Inlägg av Algot2003 »

Jösses vilken sandlåda det är här just nu :twisted:

Spelare med "klubbhjärta" finns det väldigt få av i dessa tider. Betvilar inte att dom gillar att spela i den klubb dom tillhör men visst fan f*n styr pengarna.

Dom är ju människor precis som Algot2003,Sidney Crosby,Äppelmos,Erik Kloth och alla andra härinne. Ponera att du jobbar på Ica och får ut 14 000 kr varje månad. Helt plötsligt ringer Konsum (bittra konkurrenten) och säger att jobbar du för oss får du ut 28 000. Vem VEM hade stannat kvar på Ica ??!!

För hockeyspelarna är det ett jobb, inse det.

Hade varit härligt med Nisse Ekman nästa år det håller jag med om :)
Användarvisningsbild
blocco

...

Inlägg av blocco »

Det må vara ett jobb för spelarna, och vi kan inte erbjuda så feta löner som LHC, VF osv. Men vi kan erbjuda mycket speltid i Europas bästa liga. Något som vi också kan erbjuda andra spelare av klass. LHC och VF som jag nämde har redan många bra spelare så speltiden är mer begränsad i dessa lagen än i vårat. Och med tanke på att Nisse gillar vår publik och definitivt skulle ha en hel del speltid här så tror jag att vi är ett hett alternativ om han inte stannar i NHL, vilket jag tyvärr tror han gör.
Användarvisningsbild
JoeG

Inlägg av JoeG »

För de som kanske inte riktigt förstår så betyder pengar inte allt.
Ett företag ger inte bara pengar. I vissa fall så betyder ett jobb såå mycket mer än pengar.

Ett bra exempel är min svärfar som jobbar för byggfacket, och jobbar delvis/jobbat för NCC.
Han blev erbjuden en mycket högre lön på Skanska, med liknande uppgifter, utan att behöva flytta.
Han valde att stanna kvar då han inte ville svika NCC. Han kände en en obligation att jobba för det företag som har samma politiska åsikter som han själv har och som han har jobbat för under en längre tid.

Själv vet jag inte vad jag hade valt. Men för mig spelar iaf boende störst roll och inte pengar.

M.a.o. så kan man inte resonera att spelare väljer dit pengarna finns då det finns såå mycket mer att ta hänsyn till.
Tror inte att Ekman är en spelare som väljer att spela och bo i Linköping. Han valde ju som alla vet DIF under lock-outen, varför vet jag inte men ngt var det som fick honom att komma tillbaka hit...
Erik Kloth

Inlägg av Erik Kloth »

LHC har snott många spelare ifrån oss nu:

Thomas Johansson ( visserligen tillbaka nu), Musse Håkansson, Jocke Eriksson, Fernholm, Andreas Holmqvist. Varför skulle inte Tjärna och Nisse Ekman gå till LHC?

LHC, HV 71, FBK och VFkan erbjuda mycket bättre lön, helhetslösningar för familjer osv osv. DIF har halkat efter...långt efter.

DIF fördelar dessutom sina löner åt helsike fel. Frylén ( sämst plus/minus i ES ifjol) får 150 lakan i månaden är skadal!
Skriv svar