Jockmaniac skrev:Jag tror det blir Ryssland eller Schweiz eller liknande för Ekman. Men jag blir så trött för att det verkar inte som det så kallade djurgårdshjärtat finns kvar i någon spelare längre. Något måste göras, se bara på Forsberg, lämnar han NHL så finns det bara Modo. Samma med Kahnberg, han fick inte plats i Blues och då blev det Frölunda direkt. Inget snack om att det skulle bli LHC eller HV. Och det beror bara på en sak: PENGAR! Jag blir så j***a trött på att det inte finns djurgårdshjärta i någon av NHL-spelarna ingen Ottosson, Pettersson,Falk,Ölvestad och Bremberg t ex. Jag hoppas Ekman och Tjärnqvist har kvar det hjärtat och inte skriver på för nått j***a LHC eller Fölunda, kort och gott en klubb som har pengar så det räcker och blir över.
Jag var tvungen att avreagera mig lite, blev ganska förbannad när jag läste TomyMörths inlägg om att Ekman agent sagt att Elitserien och DIF endast ligger trea på "listan". Jag förstår att NHL är förstavalet men utomlands före Elitserien. Jag hoppas att uppgifterna inte stämmer och att han inte får något nytt NHL kontrakt så han kan hjälpa DIF för det behöver vi verkligen.
Snälla nån, vet du hur mycket pengar en hockeylirare kan dra in i Ryssland? Vi snackar summor inte långt från NHL nivå och då spelarens karriär inte är så lång måste han väl ta chansen att dra in kulor när han kan. Däremot tycker jag det är svagt om en spelare väljer att återvända till elitserien och då inte återvänder till klubben han lämnade...
Tragiskt och pinsamt att läsa ditt ordbajseri, Kall-El. Du har verkligen tappat spetsen på dina inlägg. "Däremot tycker jag det är svagt om en spelare väljer att återvända till elitserien och då inte återvänder till klubben han lämnade..".[/
Vad är det för påstående? Nisse har spelat i såväl AIK som Bajen och är verkligen ingen Djurgårdare. Vad har han för skyldighet gentemot oss? Jag skulle mycket hellre lira i LHC, HV eller Frölunda tex. Klandra inte Nisse om han väljer annan ES-klubb!
Jockmaniac skrev:Jag tror det blir Ryssland eller Schweiz eller liknande för Ekman. Men jag blir så trött för att det verkar inte som det så kallade djurgårdshjärtat finns kvar i någon spelare längre. Något måste göras, se bara på Forsberg, lämnar han NHL så finns det bara Modo. Samma med Kahnberg, han fick inte plats i Blues och då blev det Frölunda direkt. Inget snack om att det skulle bli LHC eller HV. Och det beror bara på en sak: PENGAR! Jag blir så j***a trött på att det inte finns djurgårdshjärta i någon av NHL-spelarna ingen Ottosson, Pettersson,Falk,Ölvestad och Bremberg t ex. Jag hoppas Ekman och Tjärnqvist har kvar det hjärtat och inte skriver på för nått j***a LHC eller Fölunda, kort och gott en klubb som har pengar så det räcker och blir över.
Jag var tvungen att avreagera mig lite, blev ganska förbannad när jag läste TomyMörths inlägg om att Ekman agent sagt att Elitserien och DIF endast ligger trea på "listan". Jag förstår att NHL är förstavalet men utomlands före Elitserien. Jag hoppas att uppgifterna inte stämmer och att han inte får något nytt NHL kontrakt så han kan hjälpa DIF för det behöver vi verkligen.
Snälla nån, vet du hur mycket pengar en hockeylirare kan dra in i Ryssland? Vi snackar summor inte långt från NHL nivå och då spelarens karriär inte är så lång måste han väl ta chansen att dra in kulor när han kan. Däremot tycker jag det är svagt om en spelare väljer att återvända till elitserien och då inte återvänder till klubben han lämnade...
Tragiskt och pinsamt att läsa ditt ordbajseri, Kall-El. Du har verkligen tappat spetsen på dina inlägg. "Däremot tycker jag det är svagt om en spelare väljer att återvända till elitserien och då inte återvänder till klubben han lämnade..".[/
Vad är det för påstående? Nisse har spelat i såväl AIK som Bajen och är verkligen ingen Djurgårdare. Vad har han för skyldighet gentemot oss? Jag skulle mycket hellre lira i LHC, HV eller Frölunda tex. Klandra inte Nisse om han väljer annan ES-klubb!
Hur fan kan du klaga på Kall-El's inlägg när ditt eget inte var ett dugg bättre? Klart som fan man kan klaga på Nisse! Går han till VF eller liknande är det ju bara pga pengar, och noll klubbkänsla.
Det får stå för dig Erik Kloth. Jag anser om han går till VF t.ex så gör han det bara för pengarna och inget annat. Jag står för att gå efter hjärtat inte plånboken. Han har nog så det räcker ändå Kall-El , och med tanke på Suddens superbud så lär det ju finnas lite i Djurgården ändå.
Kall-El har rätt i allt han säger. Han menar troligtvis att när man vänder hem till Sverige, så har man redan tjänat in så mycket pengar att man inte behöver ha en fet lön till, då kanske det räcker med 150 000 i månaden. Då bör man välja klubb efter hjärta.
Ibland känns allting så tragiskt när man ser vad folk skriver på detta forum. Erik Kloth, känner du Nisse Ekman privat eller? För det du skriver är rena skitsnacket om du frågar mig.
Alla som skriver att det är tragiskt om Nisse Ekman väljer en fet lön framför Djurgården har helt rätt!
Nisse Ekman är Stockholmare och vi vet sedan tidigare att han älskar Djurgårdspubliken. Då vore det jäkligt dåligt av honom att spela med någon av våra motståndare i elitserien.
Nisse kommer till 80 % spela i NHL kommande säsong. 15 % ute i Europa och 5 % är sannolikheten att han lirar i Elitserien. SSK, HV och MoDo erbjuder bättre pengar så säg att sannolikheten är 1 % att han spelar i DIF. Vad gäller Tjärna blir det NHL eller LHC enligt uppgift.
VARFÖR skulle dessa killar välja DIF? Varför? Vi är ett mitten/bottenlag med minimal chans på slutspel, vi har usel ekonomi och kass uppslutning på matcherna. Varför skulle dessa killar välja DIF före NHL, Europa och bättre lag i Elitserien? Varför?
Jag har full förståelse för att Micke Holmqvist, Andreas Holmqvist, Mika Hannula mfl avstår från spel i DIF.
Bygg en egen arena på Djurgården med plats för 9-10.000 åskådare. Först då blir vi riktigigt konkurrenskraftiga!
Att lira hemmamatcherna i Bajenland söder om söder är fel oavsett vi lirar på Globen eller Hovet!
Lär er inse att Ölvestad är mer undantag än regel dvs få spelare utav hög klass vill spela i DIF. Edvin Frylén ( sämst plis/minus i ES förra säsongen) kommer lyfta en mycket överdrivet tilltagen lön kommande säsong. Fördela lönerna bättre för hel-ete!
Istället för att plockat in två medelmåttor i Printz och Frylén som lär kosta 250 lakan tillsammans/månad kunde vi signat en klassback i Andreas Holmqvist istället och låtit en junior gjort samma jobb som Frylén.
Kall-El har rätt i allt han säger. Han menar troligtvis att när man vänder hem till Sverige, så har man redan tjänat in så mycket pengar att man inte behöver ha en fet lön till, då kanske det räcker med 150 000 i månaden. Då bör man välja klubb efter hjärta.[/quote]
Hur resonerar du egentligen? "Kanske räcker med 150.000 i månaden".
Om LHC, MoDo eller HV erbjuder 250 då? 100 mer i månaden är inte kaffepengar direkt utan en hel del. Nisse är inte ekonomiskt oberoende.
80% Chans att Nisse skulle lirat i NHL? Han har inte fått något kontrakt.
Men kanske han spelar i Europa, eller i DIF, du har helt rätt att han inte har hur mycket pengar som helst, men DIF kommer lägga ett bra bud på honom trots ekonomin!
VARFÖR skulle dessa killar välja DIF? Varför? Vi är ett mitten/bottenlag med minimal chans på slutspel, vi har usel ekonomi och kass uppslutning på matcherna. Varför skulle dessa killar välja DIF före NHL, Europa och bättre lag i Elitserien? Varför? R
Jag vet inte riktigt hur det är med Ekman, men han är stockholms boende och vi kan ge han ett hyfsat bud, kanske dom andra lagen kan lägga mer, det är sant. Alltså så lutar det väll mest åt oss? Men han lirar nog och tjänar skotan i någon annan liga än Elitserien, Det kan vara så.
Lär dig läsa innan du börjar kritisera folk för tusan. Ytterst nära att jag drog till med betydligt grovare ordval, men ändrade då jag misstänkte att inlägget bara skulle censureras bort. Det står för helvete inte en rad i mitt inlägg om att det specifikt handlar om Ekman utan om spelare mer generellt. Om det hade gällt i fallet Ekman hade jag skrivit Ekman och inte "spelare" i mitt inlägg.
Nästa gång du väljer att kritisera mig på helt galna grunder kommer ordvalet att bli väldigt mycket hårdare det kan jag lova dig.
Jag var tvungen att avreagera mig lite, blev ganska förbannad när jag läste TomyMörths inlägg om att Ekman agent sagt att Elitserien och DIF endast ligger trea på "listan". Jag förstår att NHL är förstavalet men utomlands före Elitserien. Jag hoppas att uppgifterna inte stämmer och att han inte får något nytt NHL kontrakt så han kan hjälpa DIF för det behöver vi verkligen. :x
Lär dig läsa innan du börjar kritisera folk för tusan. Ytterst nära att jag drog till med betydligt grovare ordval, men ändrade då jag misstänkte att inlägget bara skulle censureras bort. Det står för helvete inte en rad i mitt inlägg om att det specifikt handlar om Ekman utan om spelare mer generellt. Om det hade gällt i fallet Ekman hade jag skrivit Ekman och inte "spelare" i mitt inlägg.
Nästa gång du väljer att kritisera mig på helt galna grunder kommer ordvalet att bli väldigt mycket hårdare det kan jag lova dig.
Du svarar på ett inlägg som handlar till kanske 80-90% om Nisse Ekman, det är väl ganska självklart vem man tror att dit svar handlar om. Om så nu inte var fallet, så kanske du inte ska citera, eller åtminstone vara tydligare. Nästan så att jag håller med Kloth i sitt påstående om ditt ordbajseri. Väääldigt många inlägg från dig nu som handlar om samma sak.
Med det vill jag inte säga att jag inte håller med dig eller inte i sakfrågan (Är DIF på rätt väg?) som de flesta inläggen handlar om i den här tråden.
Kall-El är en drömare. En lättlurad och vilseledd kille. Ta inte allt han skriver på allvar. Kall-El tror att DIF är en toppklubb och har således en skev verklighetsuppfattning. Kall-El tror vidare att alla som någon gång representerat DIF per automatik är skyldiga att återigen represenetra DIF.
Nej; sanningen är att DIF är en klubb på väg utför och det lär Kall-El för eller senare komma till insikt kring.
Kall-El tror det är lika intressant och lockande att spela för DIF som i tex: LHC, FBK, Frölunda eller HV 71. Dessa fyra är alla toppklubbar och spelar i nya fräsha arenor och i städer där hockeyintresset är mycket stort. Varför Kall-El skulle man välja DIF före dessa 4 i Elitserien?
Erik Kloth - Kal-El skriver vad han anser och tycker. Hans åsikter är intressanta och verklighetsanknutna. Om du inte klarar av att dina argument blir ifrågasatta behöver du inte sjunka och börja med personangrepp.
Jag var inte på något sätt ute efter att "hoppa på" Kal-el's resonemang och åsikter. Det jag reagerade var den lite väl kraftiga reaktionen från hans sida, så nog inte var så genomtänkt som han tänkt sig. Och om jag förstått det rätt så är han inte på något sätt en "drömare" utan har flera gånger kritiserat ledningen och verkar han god uppfattning av verkligheten.
Instämmer med Rocker att stämningen just nu börjat anta en mindre trevlig vändning... och det var väl därför jag valde att skriva. Minns att det inför förra säsongen var väldigt snarlika tongångar och då var det väl huvudsakligen "Jojje", tror jag, som stod för en hel del kritiska inlägg och kanske bidrog till en mindre rolig Silly Season. Även om han hade sina poänger utan tvekan...
Nä vi måste knyta näven och göra allt VI kan för att försöka få DIF på rätt köl igen..