Det är en gammal Djurgårdstradition att inte göra det. Man koncentrerar sig på sitt och sedan skiter man i vad motståndarna tycker och tänker och likaså domarna. Jag tycker att det är bra. Vi förbättrar inte vårat spel genom att tränare eller spelare är bittra på domarna eller ventilerar det. Externalisering är det sämsta receptet för att fostra vinnarkultur.Vikas skrev:MEN VÅGA SÅGA DOMARNA, SÄCKEN! HELVETE!
De ska ALDRIG få glömma det här! Notera deras jävla namn på framsidan!
SHL Omgång 44: Djurgårdens IF - Linköpings HC 18/2 2016
Re: SHL Omgång 44: Djurgårdens IF - Linköpings HC 18/2 2016
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Haha, du håller ju på bli mer negativ än vikas,Praetori skrev:27-40 i skott. Ett annat resultat hade varit ett rån, hysteriskt usla domarna till trots.
Rån??? Det var en jämn match för fan.
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Skillnaden idag är utan tvekan hanteringen av puck i egen zon. Lhc är riktigt duktiga på att vårda och passa puck i och ur egen zon. DIF däremot var katastrofala i egen zon idag. Otroligt att det bara blir 2 mål bakåt..Lee Harvey Oswald skrev:Vi kommer inte till idag, lhc är lite för skickliga, utan att för den delen maxprestera.
Synd att Mantas som är så storväxt inte utnyttjar det och lite kallare på straffarna, han krymper ihop in i målet
Sent from my iPhone using Tapatalk
Den var jämnt resultatmässigt men inte för att vi spelade på samma nivå som LHC i 60min. Det finns mycket att förbättra. Stundtals såg det jävligt bra ut men vi kommer inte upp i nivå som mot Fisk eller Skellefteå.#10 skrev:Haha, du håller ju på bli mer negativ än vikas,Praetori skrev:27-40 i skott. Ett annat resultat hade varit ett rån, hysteriskt usla domarna till trots.
Hade vi torskat i förlängningen hade jag kunnat vara lite mindre besviken, straffarna känns ändå slumpartat och där kunde vi plockat extrapinnen men man får ändå vara glad åt en poäng ikväll. Vi hade i alla fall stolparna med oss.
Senast redigerad av Praetori den 2016-02-18 21:47:19, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
#10 skrev:Haha, du håller ju på bli mer negativ än vikas,Praetori skrev:27-40 i skott. Ett annat resultat hade varit ett rån, hysteriskt usla domarna till trots.
Plast va faktiskt bättre#10 skrev:Praetori skrev:27-40 i skott. Ett annat resultat hade varit ett rån, hysteriskt usla domarna till trots.
Ännu en match där det man tar med sig är den kassa domarinsatsen. Folk betalar ju inte dyra biljettpengar för att se dessa klåpare förstöra den riktiga underhållningen.
Efter 65 minuters spel så känns poängen rättvist fördelade.
Mantas får träna straffar med
Godnatt
Efter 65 minuters spel så känns poängen rättvist fördelade.
Mantas får träna straffar med
Godnatt
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Vi var ju fan bättre i tredje tex, att LHC är strået vassare totalt sett över matchen men rån hade det inte varit om vi tagit 2pPraetori skrev:Den var jämnt resultatmässigt men inte för att vi spelade på samma nivå som LHC i 60min. Det finns mycket att förbättra. Stundtals såg det jävligt bra ut men vi kommer inte upp i nivå som mot Fisk eller Skellefteå.#10 skrev:Haha, du håller ju på bli mer negativ än vikas,Praetori skrev:27-40 i skott. Ett annat resultat hade varit ett rån, hysteriskt usla domarna till trots.
Det finns säkert en hel del folk i publiken som går hem och kan skylla förlusten på domarna. Hoppas inte att några av spelarna gör det bara.Edin skrev:Ännu en match där det man tar med sig är den kassa domarinsatsen. Folk betalar ju inte dyra biljettpengar för att se dessa klåpare förstöra den riktiga underhållningen.
Ja lite bättre, men då är det inte ett rån om vi tagit 2 eller 3 pinnarbastis7 skrev:#10 skrev:Haha, du håller ju på bli mer negativ än vikas,Praetori skrev:27-40 i skott. Ett annat resultat hade varit ett rån, hysteriskt usla domarna till trots.
Rån??? Det var en jämn match för fan.Plast va faktiskt bättre#10 skrev:Praetori skrev:27-40 i skott. Ett annat resultat hade varit ett rån, hysteriskt usla domarna till trots.
Nej inte med tanke på att det gick till straffar. Där kan vad som helst hända. Men vi skall vara glada för att det blev några poäng alls med tanke på LHCs lägen, stolpträffar och några riktigt giftiga räddningar av Mantas.#10 skrev:Vi var ju fan bättre i tredje tex, att LHC är strået vassare totalt sett över matchen men rån hade det inte varit om vi tagit 2pPraetori skrev:Den var jämnt resultatmässigt men inte för att vi spelade på samma nivå som LHC i 60min. Det finns mycket att förbättra. Stundtals såg det jävligt bra ut men vi kommer inte upp i nivå som mot Fisk eller Skellefteå.#10 skrev:Haha, du håller ju på bli mer negativ än vikas,Praetori skrev:27-40 i skott. Ett annat resultat hade varit ett rån, hysteriskt usla domarna till trots.
- minalman
- Säsongskort: Ja
SHL Omgång 44: Djurgårdens IF - Linköpings HC 18/2 2016
OK. En pinne är väl vad denna match borde ge oss, allra minst, rent objektivt.
Men domarna gör mig arg.
Och att Mantas åtminstone tar en straff av tre är nog inte särskilt okontroversiellt att önska sig.
Men domarna gör mig arg.
Och att Mantas åtminstone tar en straff av tre är nog inte särskilt okontroversiellt att önska sig.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Ääähh det jämnar ut sig om någon match.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Fan insta-ban på den frasen. Make it happen, mods!Axel_K skrev:Ääähh det jämnar ut sig om någon match!!!!!!
- minalman
- Säsongskort: Ja
Djävligt bra moral att kvittera två gånger om! Det är rätta takter!!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Synd att Matas är så dålig på straffar, och LHC tar väl 2 pinnar relativt rättvist, även om Dif kunde tagit 3 som tredje perioden va.
Men jag måste bara som flera här kommentera domarinsatsen. Hur i helvete kan såna domare tillåtas att döma i SHL. Har fan nästan aldrig sett en sämre insats faktiskt åt bägge håll, även om Dif lite mer drabbat. Solklar utvisningar som frias utvisningar som inte finns hittas. Det är verkligen dags för SHL att försöka få hit domare nånstans ifrån som kan döma. Ser faktiskt dom flesta SHL matcherna varje omgång ,med alla lag även utan Djurgårdens inblandning, och det är få matcher där man känner att domaren gjorde en riktigt bra match. Dom flesta matcher påverkar domarna med rent horribla beslut och påverkar matchutgången tydligt i match efter match. Förr va det nån eller ett par matcher per säsong där domarna gjorde bort sig, men nu letar man matcher där domarna inte gör bort sig. Helt sjuk va låg domarstandarn är i SHL för stunden.
Men jag måste bara som flera här kommentera domarinsatsen. Hur i helvete kan såna domare tillåtas att döma i SHL. Har fan nästan aldrig sett en sämre insats faktiskt åt bägge håll, även om Dif lite mer drabbat. Solklar utvisningar som frias utvisningar som inte finns hittas. Det är verkligen dags för SHL att försöka få hit domare nånstans ifrån som kan döma. Ser faktiskt dom flesta SHL matcherna varje omgång ,med alla lag även utan Djurgårdens inblandning, och det är få matcher där man känner att domaren gjorde en riktigt bra match. Dom flesta matcher påverkar domarna med rent horribla beslut och påverkar matchutgången tydligt i match efter match. Förr va det nån eller ett par matcher per säsong där domarna gjorde bort sig, men nu letar man matcher där domarna inte gör bort sig. Helt sjuk va låg domarstandarn är i SHL för stunden.