Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Stavhoppet
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stavhoppet »

Så om man ska försöka formera något som helst av det som ryktas...

1:
Thoresen - Norman/Anderson - Brodin

2:
Vejdemo - Ljungh - Lehtonen

3:
Lundh - Johansson - Davidsson/Bernhardt

4:
Ahlen - Lundin - Hank

Känns väldigt tungt om vi skulle förlora alla de som det pratas om.
Matt, Sören, Sallinen och Alvarez de har totalt stått för 47 av våra totalt 123 mål.
Då har vi inte räknat något alls på om även Högström och Hultström skulle försvinna.
Lägg där till Englund, Norell, AOM och Armalis...

Nu blir det väl förhoppningsvin inte så att alla dessa lämnar men det är ändå en reell chans vilket gör att vi skulle behöva bygga upp en halvt nytt lag.

Förlorat:

2 C
2 FW
5 B
1 G

blir en hetsig Silly för våran del i så fall...
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Stavhoppet skrev:Så om man ska försöka formera något som helst av det som ryktas...

1:
Thoresen - Norman/Anderson - Brodin

2:
Vejdemo - Ljungh - Lehtonen

3:
Lundh - Johansson - Davidsson/Bernhardt

4:
Ahlen - Lundin - Hank

Känns väldigt tungt om vi skulle förlora alla de som det pratas om.
Matt, Sören, Sallinen och Alvarez de har totalt stått för 47 av våra totalt 123 mål.
Då har vi inte räknat något alls på om även Högström och Hultström skulle försvinna.
Lägg där till Englund, Norell, AOM och Armalis...

Nu blir det väl förhoppningsvin inte så att alla dessa lämnar men det är ändå en reell chans vilket gör att vi skulle behöva bygga upp en halvt nytt lag.

Förlorat:

2 C
2 FW
5 B
1 G

blir en hetsig Silly för våran del i så fall...

Inget ont om dig men blir det liknande nästa säsong kommer vi INTE vara bra!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Jag fick faktiskt ont i magen av den där lineupen.
Avskaffa tre mot tre.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Gillar inte heller den där truppen, känns som några steg tillbaka.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Räkna med att Tjomme och Jocke har något bra på gång. Man får hela tiden bra vibbar av de två.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Ahlén och Henrik Eriksson kommer knappast få nya kontrakt. Skulle bli otroligt förvånad i så fall. Eriksson direkt dålig i år och ingen av dom passar in i hur Djurgården vill spela.

Tror knappast heller Lehtonen blir kvar. Han är här för att Örebro betalar stor del av hans lön.

Troligt lag:
Thoresen-Anderson-Sörensen/NY
Lundh-Norman-Brodin
Vejdemo-Ljungh-Possler
Lundberg-Linus Johansson-Davidsson
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Jag varken tror eller hoppas på en lineup liknande den men tyvärr kvarstår risken att vi kan bli av med alla de spelarna som jag radade upp...

Sannolikheten att de alla försvinner är väl som sagt ytterst liten men ändå.

Jag hoppas att Lehtonen blir kvar då jag tycker att han gör ett helt ok jobb även om han missat en del riktigt bra lägen.
Tror att man kan få ut rätt mycket av honom till en relativt ok kostnad.

När det gäller nyförvärv så är det väl relativt klart att det bör bli något av högre kaliber än de jag radade upp.

Om vi flyttar fokus till Hank/Ahlen så tror jag tyvärr inte att man har hjärta att göra sig av med dem, i alla fall inte båda.

De som har ryktats in håller väl en ok klass men rätt långt ifrån Sallinen/Sörensen/Anderson/Alvarez.
Inget ont om varken Pepe Lundh eller Linus Johansson.
För mig är ryktet om Possler det som jag ser som mest positivt då jag tror att han skulle kunna fylla åtminstone Alvarez skor rakt av.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Brodin, Ljungh, Thoresen, Vejdemo, Sörensen, Lundberg, Sallinen, Ahlén och Lehtonen får de gärna göra allt för att behålla till nästa säsong på forwardssidan. Eventuellt NHL intresse går ju inte att säga mycket om tyvärr.

På backsidan är det Englund, Högström, AOM, Hultström och Holm som man gärna skulle vilja se behållas om det går och inte NHL kommer emellan.

Tellan och Mantas kvar (sticker den senare till NHL är det upp med Söderström direkt). Jensen känns som ett osäkert kort (nån som har koll?).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Är det någon som har koll på vad som skar sig med Guter förra året ?
En kille vars spelstil passar väldigt bra in i DIFs sett och spela som dessutom gjort mycket poäng i år, och kändes väl knappast som att det var pga av hans prestation förra året som gjorde att han fick lämna . Skar det sig med säcken eller kg ?
Skulle inte ha något emot att se han i DIF nästa år.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Äsch, sån jävla domedagstrupp kan vi ju ändå inte få, även om det känns som en uppenbar risk att vi inte lyckas ersätta allt vi förlorar till nästa år.

Gissar på att de vill flytta upp Ljungh i topp 6 och inväntar Sallinens option innan de beslutar sig för om Anderson ska erbjudas förlängning, kanske till och med ett definitivt besked från Norman för att annars ligga kvar med Anderson som vinge. Vad som helst kan hända med namnen, men räknar med en uppställning av liknande kaliber:

Thoresen - Anderson - Norman
Sörensen/Bergfors (typ) - Ljungh - Brodin
Lundh - Johansson - Possler
Bernhardt - Vejdemo - Davidsson
(Lundin - Forsberg)

Vi har en uttalad ambition att inom en treårsperiod vara med och utmana igen, då kan vi inte urvattna truppen fullständigt och döda publikintresset - det måste röra sig framåt. Det kommer in folk nog för att även fortsatt ha två grymma linor och en tredjelina som också bidrar. Räknar också med att man verkligen ger guldkullen från juniorleden chansen.
ciirree

Inlägg av ciirree »

robin_dif skrev:Är det någon som har koll på vad som skar sig med Guter förra året ?
En kille vars spelstil passar väldigt bra in i DIFs sett och spela som dessutom gjort mycket poäng i år, och kändes väl knappast som att det var pga av hans prestation förra året som gjorde att han fick lämna . Skar det sig med säcken eller kg ?
Såhär i efterhand kan jag tycka som många var inne på förra säsongen när han lämnade. Hade Guter fått mer förtroende så hade han nog gjort fler mål också.
27 poäng (17+10) är inte fy skam i ett botten/strykgäng som KHK. Enligt ryktena så var det väl DIF som skötte allt väldigt fel.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Guter krävde mer istid, vilket inte var möjligt. Efter en dialog mellan båda parter så slutade det upp i att han lämnade ett önskemål om att få lämna, vilket i sin tur ledde till att han hamnade i Leksand.

Dialogen kändes dock infekterad från Guters sida då han valde att ta på sig offerkoftan i pressen. Dock glider uppgifterna isär gällande vad som hade sagts. KG gick ut med att Guter hade varit "minst lika aktiv i processen om inte aktivare".

Men du menar att det är han själv som bett om att få lämna?
– Ja, precis. Det är inte så att vi har gjort oss av med honom. Det blev en diskussion om istid och typ av istid och då sa vi att det kanske är bättre att han är i ett lag där han kan få den istiden. Vi har nog svårt att ge den. "Aftonbladet"

Medans Guter uttryckte sig:
"Jag kände att jag inte ingick i planerna för framtiden och då var det bättre att hitta en annan lösning. Jag kommer att sakna båda lagkamrater och fans. Jag har trivts hur bra som helst i Djurgården" Guter till Svenska fans

Vi behövde säkra vårt kontrakt och Guter förväntade sig en större roll som vi inte kunde lova. Guter är inte heller purung utan fyller 28år i år. Rätt eller fel? Jag ställer mig hur som helst förstående till KG:s agerande.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
mb81

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:
robin_dif skrev:Är det någon som har koll på vad som skar sig med Guter förra året ?
Såhär i efterhand kan jag tycka som många var inne på förra säsongen när han lämnade. Hade Guter fått mer förtroende så hade han nog gjort fler mål också.
27 poäng (17+10) är inte fy skam i ett botten/strykgäng som KHK. Enligt ryktena så var det väl DIF som skötte allt väldigt fel.
Fast han bevisade inte då att han var en forward för topp 6 och när Leksand kunde ta över var det väl en bra ekonomisk affär. Vi kunde få in Fleury vilket gjorde vårt lag bättre också. Tyckte DIF skötte det bra.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Ett realistiskt lag som jag samtidigt inte skulle tacka nej till.

Thoresen - Anderson - Sörensen
Possler - Norman - Brodin
Lundh - Ljungh - Vejdemo
Hank - Johansson - Ahlén

Hank behåller man, men man tar bort kaptensbindeln och ger den till Ljungh istället, klokt val.

Lundh ''ersätter'' Alvarez.

Norman ''ersätter'' Sallinen.

Lehtonen försvinner och man tar in en spännande spelare i Gustav Possler.

Spelare som Hage, Lundberg och Fällström försvinner, våra juniorer kommer som alltid få sina chanser att slå sig in i truppen under försäsongen.

På backsidan har jag ingen aning, hoppas bara att Norell testar lyckan någon annanstans sen tror jag Falk ligger löst till, Press hoppas jag får ett ordentligt lyft och Englund hoppas jag verkligen man lyckas behålla, Högström och Hultström behöver jag inte ens nämna, utan dom fallerar hela backsidan.
Spela fult
Användarvisningsbild
DRC

Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av DRC »

Erik Josefsson i Växjö är fan en fröjd att se. Kvick defensiv center, bra i boxplay och duktig tekare. Kommer nästan alltid in när Växjö startar i egen zon. Har tagit 325 av 400 tekningar i egen zon.

Precis den spelartypen som kanske saknas i nuvarande lag när Hage är borta. Värva något liknande Jocke.
Låst