Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Att Holmqvist vill spela med sin bror i VF är inte så konstigt. Detta är dock endast ett vagt rykte precis som att Modo och HV budat på Nisse...Erik Kloth skrev:Utan ytterligare förstärkningar hamnar DIF i kvalserien...
Däremot om man mot förmodan lyckas värva Nisse Ekman, Tjärna och Micke Holmqvist är man ett givet slutspelslag. 6-8 plats. En grym back, en målskytt i Nisse och en mycket klok center i Honken...
Dessa tre klasspelare är alltså skillnad mellan kvalserien och slutspel!
Mest troligt är väl tyvärr att vi inte får någon av dem...
Hörde idag att Honken är nära VF och att MoDo och HV71 erbjudit Nisse betydligt större pengar än vad DIF kan göra. Hoppas inte Nisse visar sig vara pengakåt!
Av dessa tre spelare tror jag vi kan glömma Holmqvist direkt. Antagligen även Ekman. Den man kan tro och hoppas på är Tjärnqvist, frågan är bara om han blir frisk / vill lämna NHL redan nu.
Och förresten det finns inte en susning att Ekman skulle betyda att vi placerade oss topp 6. Han är visserligen bra, men inte så bra. Ekman kan däremot vara tungan på vågen som gör att vi slipper kvalserien.
Och förresten det finns inte en susning att Ekman skulle betyda att vi placerade oss topp 6. Han är visserligen bra, men inte så bra. Ekman kan däremot vara tungan på vågen som gör att vi slipper kvalserien.
-
Det värsta är, att det är han visst.Ekman skulle vara ett riktigt bra tillskott till vårt lag, och våra juniorer.Kall-El skrev:Av dessa tre spelare tror jag vi kan glömma Holmqvist direkt. Antagligen även Ekman. Den man kan tro och hoppas på är Tjärnqvist, frågan är bara om han blir frisk / vill lämna NHL redan nu.
Tycker Ekman låter mest trolig av allihop, då han skulle ha ett möte med Garpen. Och att han inte fått något kontrakt ännu, men han väntar.
Tjärnqvist har fått en oturlig skada, och kanske inte ens kan lira hockey.
Ekman tar aldirg ensam upp nuvarande lag till topp 6. Det har vi inte backar till eller PP till... Lite realism måste också in för tusan...stolpskott skrev:Det värsta är, att det är han visst.Ekman skulle vara ett riktigt bra tillskott till vårt lag, och våra juniorer.Kall-El skrev:Av dessa tre spelare tror jag vi kan glömma Holmqvist direkt. Antagligen även Ekman. Den man kan tro och hoppas på är Tjärnqvist, frågan är bara om han blir frisk / vill lämna NHL redan nu.
Tycker Ekman låter mest trolig av allihop, då han skulle ha ett möte med Garpen. Och att han inte fått något kontrakt ännu, men han väntar.
Tjärnqvist har fått en oturlig skada, och kanske inte ens kan lira hockey.
Det enda somkan tala för ekman till oss är att de flesta andra rikare lagen har det välbeställt med anfallare. Verkar som att backar står högt upp på de flesta lags önskelistor. Alright Mora vill visst ha en forward, men jag tvivlar på att NIsse ville bo där. Kan bli så illa att det står mellan oss och SSK om killens namnteckning om han nu bestämmer sig för spel i elitserien...
-
- Emil Svelander
Källa?TomyMörth skrev:Agående Nisse Ekman! Nisse försöker att först och främst få ett nytt kontrakt i NHL!
Alternativ 2: Någon Liga i Europa
Alternativ 3: Elitserien! De klubbar som är aktuella är SSK,LHC & DIF
Skulle det vara så att LHC värvar ännu en Djurgårdare och Stockholmare, måste något göras, det kan inte fortsätta så.
Sjunger avgå Johnny...
- Remy Lebeau
-
-
Jag tror det blir Ryssland eller Schweiz eller liknande för Ekman. Men jag blir så trött för att det verkar inte som det så kallade djurgårdshjärtat finns kvar i någon spelare längre. Något måste göras, se bara på Forsberg, lämnar han NHL så finns det bara Modo. Samma med Kahnberg, han fick inte plats i Blues och då blev det Frölunda direkt. Inget snack om att det skulle bli LHC eller HV. Och det beror bara på en sak: PENGAR! Jag blir så j***a trött på att det inte finns djurgårdshjärta i någon av NHL-spelarna ingen Ottosson, Pettersson,Falk,Ölvestad och Bremberg t ex. Jag hoppas Ekman och Tjärnqvist har kvar det hjärtat och inte skriver på för nått j***a LHC eller Fölunda, kort och gott en klubb som har pengar så det räcker och blir över.
Jag var tvungen att avreagera mig lite, blev ganska förbannad när jag läste TomyMörths inlägg om att Ekman agent sagt att Elitserien och DIF endast ligger trea på "listan". Jag förstår att NHL är förstavalet men utomlands före Elitserien. Jag hoppas att uppgifterna inte stämmer och att han inte får något nytt NHL kontrakt så han kan hjälpa DIF för det behöver vi verkligen.
Jag var tvungen att avreagera mig lite, blev ganska förbannad när jag läste TomyMörths inlägg om att Ekman agent sagt att Elitserien och DIF endast ligger trea på "listan". Jag förstår att NHL är förstavalet men utomlands före Elitserien. Jag hoppas att uppgifterna inte stämmer och att han inte får något nytt NHL kontrakt så han kan hjälpa DIF för det behöver vi verkligen.

100% DJURGÅRDSJ***L
Om du syftar på expressen så rankades vi som nia med SSK, SAIK och LHF bakom. Mora var 8a och Frölunda 7a.Kall-El skrev:Tycker nog Ekman passerat bäst före datumet lika mycket som Holmqvist om jag skall vara ärlig. För at vara lite mr seriös så skulle ju samtliga spelare som nämnts vara klara förstärkningar, frågan är väl snarast vilken spelare man skulle ha mest nytta av.
Utifrån det perspektivet känns en frisk Tjärnqvist som bästa alternativet i min bok. Killen är komplett och kan med fördel nyttjas i PP. En back maqn helt enkelt kan bygga laget kring.
För övrigt har Bajenbladet idag en rankning av elitlagens status just nu, vi hamnar på en 10 plats om jag kommer ihåg rätt, endast MOra och Luleå bakom. Brukar inte helt lita på Bajenbladet, men i detta fall känns dera ranking rätt vettig faktiskt.
Snälla nån, vet du hur mycket pengar en hockeylirare kan dra in i Ryssland? Vi snackar summor inte långt från NHL nivå och då spelarens karriär inte är så lång måste han väl ta chansen att dra in kulor när han kan. Däremot tycker jag det är svagt om en spelare väljer att återvända till elitserien och då inte återvänder till klubben han lämnade...Jockmaniac skrev:Jag tror det blir Ryssland eller Schweiz eller liknande för Ekman. Men jag blir så trött för att det verkar inte som det så kallade djurgårdshjärtat finns kvar i någon spelare längre. Något måste göras, se bara på Forsberg, lämnar han NHL så finns det bara Modo. Samma med Kahnberg, han fick inte plats i Blues och då blev det Frölunda direkt. Inget snack om att det skulle bli LHC eller HV. Och det beror bara på en sak: PENGAR! Jag blir så j***a trött på att det inte finns djurgårdshjärta i någon av NHL-spelarna ingen Ottosson, Pettersson,Falk,Ölvestad och Bremberg t ex. Jag hoppas Ekman och Tjärnqvist har kvar det hjärtat och inte skriver på för nått j***a LHC eller Fölunda, kort och gott en klubb som har pengar så det räcker och blir över.