Vi la ju ett konkret bud på Sundin, då borde vi ju klara av Ekman också. Nisse vore guld värd, man kan ju bara hoppas att han styrs mer av viljan av att rädda en anrik klubb än stålars, annars är vi nog rökta ändå. FBK, HV, LHC m.fl. har nog mer cash att erbjuda än oss.Boråsaren skrev:Ekman är min gud, fan va kul om han kommer tillbaka!
Någon insatt, har DIF ekonomiska muskler?
Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Lycka är att vara djurgårdare
Sen så är det ju så att spelaren har en egen vilja och kanske bara vill skriva på ett, ett-årskontrakt och då är det inte mycket klubben kan göra.Pepp91 skrev:Det ena brukar ju ge det andra, får vi en av dom 2 så ökar ju chanserna markant för att den andra också skriver på...
Men ska vi värva dom så vill jag se att man inte ger dom något 1-års kontrakt, utan att man skriver upp dom på 2 eller helst 3 år annars drar dom ju bara efter säsongen
Men jag tror nog att vi kan sluta drömma om både Tjärnqvist och Ekman i alla fall för tillfället.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Emil Svelander
Jag tycker tvärtom. En skadad Tjärnqvist som kanske max kan spela hälften av matcherna tar oss inte långt. Däremot kan Ekman föra oss långt. Under slutspelet under lock-outen var det två spelare som verkligen utmärkte sig i slutspelet och det var Daniel Alfredsson och Nils Ekman. Det finns ingen svensk spelare som jag hellre ser i Djurgården är Ekman...Emil svelander skrev:Vi är i ett mycket större behov av Daniel än vi är av Nisse. Därför borde högsta kraft läggas på att försöka få hem Tjärna.
- Emil Svelander
Ja, du har rätt iofs. Men jag anser att vår forwardsbesättningen är slutspelsmässig, vilket inte vår backbesättning är. Dock så är Nisse otroligt underskattad och skulle enligt mig bli Es största stjärna om han kom hem.rikkard skrev:Jag tycker tvärtom. En skadad Tjärnqvist som kanske max kan spela hälften av matcherna tar oss inte långt. Däremot kan Ekman föra oss långt. Under slutspelet under lock-outen var det två spelare som verkligen utmärkte sig i slutspelet och det var Daniel Alfredsson och Nils Ekman. Det finns ingen svensk spelare som jag hellre ser i Djurgården är Ekman...Emil svelander skrev:Vi är i ett mycket större behov av Daniel än vi är av Nisse. Därför borde högsta kraft läggas på att försöka få hem Tjärna.
Sjunger avgå Johnny...
Hmmmm finns väl en lång rad spelare jag hellre skulle ta än Ekman:rikkard skrev:Jag tycker tvärtom. En skadad Tjärnqvist som kanske max kan spela hälften av matcherna tar oss inte långt. Däremot kan Ekman föra oss långt. Under slutspelet under lock-outen var det två spelare som verkligen utmärkte sig i slutspelet och det var Daniel Alfredsson och Nils Ekman. Det finns ingen svensk spelare som jag hellre ser i Djurgården är Ekman...Emil svelander skrev:Vi är i ett mycket större behov av Daniel än vi är av Nisse. Därför borde högsta kraft läggas på att försöka få hem Tjärna.
Nicklas Kronwall, Nylander, Homlqvist, Huselius bara för att nämna fyra med anknytning till STHLM. Håller för övrigt med om att vi är i större behov av en komplett back än en forward därav läggs min röst på Tjärnqvist.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Kan hålla med om att Niklas Kronwall skulle vara en förstärkning till laget.Nicklas Kronwall, Nylander, Homlqvist, Huselius bara för att nämna fyra med anknytning till STHLM. Håller för övrigt med om att vi är i större behov av en komplett back än en forward därav läggs min röst på Tjärnqvist.
De övriga med undantag för Huselius har redan passerat bäst före datum och dessa skulle jag inte vilja se i Djurgårds tröjan.
Ekman skulle vara just det nyförvärv på forwardssidan som skulle behövas för att vi skall kunna avlasta Linkan/Bengan.
Daniel Tjärnqvist är i sin bästa stunder en back som med läthet kan spela 30-35 minuter per match och skulle, om han anslöt bli vår säkraste pjäs bakåt.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Tycker nog Ekman passerat bäst före datumet lika mycket som Holmqvist om jag skall vara ärlig. För at vara lite mr seriös så skulle ju samtliga spelare som nämnts vara klara förstärkningar, frågan är väl snarast vilken spelare man skulle ha mest nytta av.
Utifrån det perspektivet känns en frisk Tjärnqvist som bästa alternativet i min bok. Killen är komplett och kan med fördel nyttjas i PP. En back maqn helt enkelt kan bygga laget kring.
För övrigt har Bajenbladet idag en rankning av elitlagens status just nu, vi hamnar på en 10 plats om jag kommer ihåg rätt, endast MOra och Luleå bakom. Brukar inte helt lita på Bajenbladet, men i detta fall känns dera ranking rätt vettig faktiskt.
Utifrån det perspektivet känns en frisk Tjärnqvist som bästa alternativet i min bok. Killen är komplett och kan med fördel nyttjas i PP. En back maqn helt enkelt kan bygga laget kring.
För övrigt har Bajenbladet idag en rankning av elitlagens status just nu, vi hamnar på en 10 plats om jag kommer ihåg rätt, endast MOra och Luleå bakom. Brukar inte helt lita på Bajenbladet, men i detta fall känns dera ranking rätt vettig faktiskt.
- Remy Lebeau
Södertälja är oerhört överskattat. Man har många spelare som är var oerhört mediokra senast de spelade i elitserien. Nu har det gjort lite chansningar med insomnade "talanger".Kall-El skrev: För övrigt har Bajenbladet idag en rankning av elitlagens status just nu, vi hamnar på en 10 plats om jag kommer ihåg rätt, endast MOra och Luleå bakom. Brukar inte helt lita på Bajenbladet, men i detta fall känns dera ranking rätt vettig faktiskt.
Skulle placera oss på en 9:e plats och Ssk på den 10:e.
Skellefteå kommer ta sig till slutspel. Mycket tack vare kanadensaren Kent McDonell som med lätthet skulle platsat i topplagen.
En konstig ranking måste jag säga av "bladet" att sätta Timrå före Fölunda är för mig lite märkligt och sen ska enligt mig HV vara favoriter med det matrial dem har med Modo strax efter.
Om vi tittar längre ner så sätter dem Södetälje som 8:a vilket i sig inte är omöjligt men tycker inte deras backar håller för elitserien för fem öre, finns inte någon klass alls på den sidan, och ja jag vet att Djurgårdens inte är den allra bästa heller men jämför man deras mot DIF:s så anser i alla fall jag att Djurgårdens är snäppet bättre. Sen så skriver han också att SSK kommer att tillhöra gruppen lag mellan 8-12 plats så egentligen kunde han ha valt att sätta SSK på en 11 plats så det är inte så mycket att bråka om.
Min egen ranking (just nu):
1. Hv71
2. Modo
3. Frölunda
4. Timrå
5. Linköping
6. Färjestad
7. Brynäs
8. Skellefteå
9. DIF
10. Mora
11. Luleå
12. Södertälje
Det som talar för att Djurgården ska knipa den/dem sista slutspelsplatsen är att för en gångs skull så är det inte så hög spelaromsättning som det har varit.
Om vi tittar längre ner så sätter dem Södetälje som 8:a vilket i sig inte är omöjligt men tycker inte deras backar håller för elitserien för fem öre, finns inte någon klass alls på den sidan, och ja jag vet att Djurgårdens inte är den allra bästa heller men jämför man deras mot DIF:s så anser i alla fall jag att Djurgårdens är snäppet bättre. Sen så skriver han också att SSK kommer att tillhöra gruppen lag mellan 8-12 plats så egentligen kunde han ha valt att sätta SSK på en 11 plats så det är inte så mycket att bråka om.
Min egen ranking (just nu):
1. Hv71
2. Modo
3. Frölunda
4. Timrå
5. Linköping
6. Färjestad
7. Brynäs
8. Skellefteå
9. DIF
10. Mora
11. Luleå
12. Södertälje
Det som talar för att Djurgården ska knipa den/dem sista slutspelsplatsen är att för en gångs skull så är det inte så hög spelaromsättning som det har varit.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
-
Glöm inte Lee Goren, Och Renberg med. Dom ser riktigt starka ut!Remy Lebeau skrev:Södertälja är oerhört överskattat. Man har många spelare som är var oerhört mediokra senast de spelade i elitserien. Nu har det gjort lite chansningar med insomnade "talanger".Kall-El skrev: För övrigt har Bajenbladet idag en rankning av elitlagens status just nu, vi hamnar på en 10 plats om jag kommer ihåg rätt, endast MOra och Luleå bakom. Brukar inte helt lita på Bajenbladet, men i detta fall känns dera ranking rätt vettig faktiskt.
Skulle placera oss på en 9:e plats och Ssk på den 10:e.
Skellefteå kommer ta sig till slutspel. Mycket tack vare kanadensaren Kent McDonell som med lätthet skulle platsat i topplagen.
-
Min tippning med nuvarande lag:
1. Frölunda
2. Modo
3. HV71
4. Timrå
5. Färjestad
6. Linköping
7. Brynäs
8. Djurgården
9. Skellefteå
10. Södertälje
11. Mora
12. Luleå
Jag tror också att Malmö går upp i Elitserien nästa år på Luleås bekostnad, Mora klarar sig dock! Klarar Djurgården slutspel med det här laget tycker jag man ska vara nöjd. Men om Nisse eller/och Tjärna tillkommer tror jag personligen DIF hamnar någonstans mellan 3-6. Kom ihåg vem som sa detta först
1. Frölunda
2. Modo
3. HV71
4. Timrå
5. Färjestad
6. Linköping
7. Brynäs
8. Djurgården
9. Skellefteå
10. Södertälje
11. Mora
12. Luleå
Jag tror också att Malmö går upp i Elitserien nästa år på Luleås bekostnad, Mora klarar sig dock! Klarar Djurgården slutspel med det här laget tycker jag man ska vara nöjd. Men om Nisse eller/och Tjärna tillkommer tror jag personligen DIF hamnar någonstans mellan 3-6. Kom ihåg vem som sa detta först

100% DJURGÅRDSJ***L
-
Utan ytterligare förstärkningar hamnar DIF i kvalserien...
Däremot om man mot förmodan lyckas värva Nisse Ekman, Tjärna och Micke Holmqvist är man ett givet slutspelslag. 6-8 plats. En grym back, en målskytt i Nisse och en mycket klok center i Honken...
Dessa tre klasspelare är alltså skillnad mellan kvalserien och slutspel!
Mest troligt är väl tyvärr att vi inte får någon av dem...
Hörde idag att Honken är nära VF och att MoDo och HV71 erbjudit Nisse betydligt större pengar än vad DIF kan göra. Hoppas inte Nisse visar sig vara pengakåt!
Däremot om man mot förmodan lyckas värva Nisse Ekman, Tjärna och Micke Holmqvist är man ett givet slutspelslag. 6-8 plats. En grym back, en målskytt i Nisse och en mycket klok center i Honken...
Dessa tre klasspelare är alltså skillnad mellan kvalserien och slutspel!
Mest troligt är väl tyvärr att vi inte får någon av dem...
Hörde idag att Honken är nära VF och att MoDo och HV71 erbjudit Nisse betydligt större pengar än vad DIF kan göra. Hoppas inte Nisse visar sig vara pengakåt!