Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Vi jagar även Gustav Possler.
"Göteborgsklubben är även ute efter 21-årige Gustav Possler, hör jag från folk med insyn i det hela. Men Frölunda är inte ensamt här, vad jag förstår. Djurgården sägs vara rejält ”på” också och kan erbjuda nysatsning under nuvarande Frölundatränaren Robert Ohlsson, lite grand enligt Skellefteås och Frölundas modell."
http://bloggar.expressen.se/snackamedleman/
Jag har sett Linus Johansson kanske 2,5 matcher i år. I dessa matcher var han rätt dominant i offensiv zon. Stark på pucken, bra fart, kreativ och intensiv. Känns som en hyfsad värvning om det är till rätt pris.
"Göteborgsklubben är även ute efter 21-årige Gustav Possler, hör jag från folk med insyn i det hela. Men Frölunda är inte ensamt här, vad jag förstår. Djurgården sägs vara rejält ”på” också och kan erbjuda nysatsning under nuvarande Frölundatränaren Robert Ohlsson, lite grand enligt Skellefteås och Frölundas modell."
http://bloggar.expressen.se/snackamedleman/
Jag har sett Linus Johansson kanske 2,5 matcher i år. I dessa matcher var han rätt dominant i offensiv zon. Stark på pucken, bra fart, kreativ och intensiv. Känns som en hyfsad värvning om det är till rätt pris.
Född till sportchef.
Verkar som vi kommer tappa många spelare nästa säsong. Johansson går in som ny tredjecenter och Ljungh flyttas upp? Possler ser jag gärna hos oss.
hm Linus Johansson in alltså, måste erkänna att jag har NOLL KOLL på denna spelare, men om detta betyder som någon skrev att han går in som tredje center och Ljungh flyttas upp lär vi alltså bli sämre nästa år. Tror tyvärr varken Sallinen eller Matt Anderson blir kvar. jag tror även att våra två toppkedjor blir sämre nästa år, frågan är bara om alla fyra kedjor blir jämnare?
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Spännande med Linus Johansson, fast ni säger 3:e center? Skulle han inte kunna vara en tänkbar ersättare för Hage i fjärdekedjan, man kanske inte vågar förlänga med Hage efter hans skadeproblem.
Spela fult
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Starkt att vinna en dragkamp med Malmö, Växjö och HV 71. (Jag tror inte vi vann den genom att erbjuda en roll som fjärdecenter)
Expert.
Har du sett han spelat nåt?SirDIFalot skrev:Starkt att vinna en dragkamp med Malmö, Växjö och HV 71. (Jag tror inte vi vann den genom att erbjuda en roll som fjärdecenter)
- SirDIFalot
Nopp. Men har hört att han ska vara något mellanting mellan Hage och Ljungh i dagsläget.ciirree skrev:Har du sett han spelat nåt?SirDIFalot skrev:Starkt att vinna en dragkamp med Malmö, Växjö och HV 71. (Jag tror inte vi vann den genom att erbjuda en roll som fjärdecenter)
Expert.
- diftobbe89
Nä, kanske inte ändå.SirDIFalot skrev:Starkt att vinna en dragkamp med Malmö, Växjö och HV 71. (Jag tror inte vi vann den genom att erbjuda en roll som fjärdecenter)
Spela fult
Intressant förvärv. Magkänslan säger att det är en bra värvning för framtiden, lite samma situation som Kungh.
Såg för övrigt att Tim Sandberg är klar för KHK. Intressant värvning det också, men jag ser inte hur det ska kittla i pungen hos några KHK-fans
Såg för övrigt att Tim Sandberg är klar för KHK. Intressant värvning det också, men jag ser inte hur det ska kittla i pungen hos några KHK-fans

Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Han är helt överlägsen i den allsvenska tekningsstatistiken. Och 91 kg. Jo jag tackar jag.diftobbe89 skrev:Spännande med Linus Johansson, fast ni säger 3:e center? Skulle han inte kunna vara en tänkbar ersättare för Hage i fjärdekedjan, man kanske inte vågar förlänga med Hage efter hans skadeproblem.
Han kan bitas också.DRC skrev:Han är helt överlägsen i den allsvenska tekningsstatistiken. Och 91 kg. Jo jag tackar jag.diftobbe89 skrev:Spännande med Linus Johansson, fast ni säger 3:e center? Skulle han inte kunna vara en tänkbar ersättare för Hage i fjärdekedjan, man kanske inte vågar förlänga med Hage efter hans skadeproblem.
Mora lirar ikväll om någon vill spana in Linus. Generellt så tycker jag att det är kul att vi lyckas sno svenska talanger framför ögonen på SHL-konkurrenter.
Skönt att Modo verkar bli länsade på sina talanger efter alla år dom har snott juniorer från oss och andra föreningar.
Född till sportchef.
Karma i sin sötaste form!android skrev:Han kan bitas också.DRC skrev:Han är helt överlägsen i den allsvenska tekningsstatistiken. Och 91 kg. Jo jag tackar jag.diftobbe89 skrev:Spännande med Linus Johansson, fast ni säger 3:e center? Skulle han inte kunna vara en tänkbar ersättare för Hage i fjärdekedjan, man kanske inte vågar förlänga med Hage efter hans skadeproblem.
Mora lirar ikväll om någon vill spana in Linus. Generellt så tycker jag att det är kul att vi lyckas sno svenska talanger framför ögonen på SHL-konkurrenter.
Skönt att Modo verkar bli länsade på sina talanger efter alla år dom har snott juniorer från oss och andra föreningar.
I framgång och motgång, Djurgården.
Vi har ju haft en jävligt bra centeruppsättning i år. Vore väl inte jättekonstigt att släppa en dyr center för att ha råd med någon bättre ytter. Skulle känna mig trygg med Sallinen/Anderson. Ljungh Johansson och Hage. Sen kan ju Thoresen, Vejdemo och Lundin centra vid behov.Bengan08 skrev:hm Linus Johansson in alltså, måste erkänna att jag har NOLL KOLL på denna spelare, men om detta betyder som någon skrev att han går in som tredje center och Ljungh flyttas upp lär vi alltså bli sämre nästa år. Tror tyvärr varken Sallinen eller Matt Anderson blir kvar. jag tror även att våra två toppkedjor blir sämre nästa år, frågan är bara om alla fyra kedjor blir jämnare?
Att det var Wessner är dock en förmildrande omständighet.android skrev:Han kan bitas också.DRC skrev:Han är helt överlägsen i den allsvenska tekningsstatistiken. Och 91 kg. Jo jag tackar jag.diftobbe89 skrev:Spännande med Linus Johansson, fast ni säger 3:e center? Skulle han inte kunna vara en tänkbar ersättare för Hage i fjärdekedjan, man kanske inte vågar förlänga med Hage efter hans skadeproblem.
-
+1DRC skrev:Att det var Wessner är dock en förmildrande omständighet.android skrev:Han kan bitas också.DRC skrev:Han är helt överlägsen i den allsvenska tekningsstatistiken. Och 91 kg. Jo jag tackar jag.diftobbe89 skrev:Spännande med Linus Johansson, fast ni säger 3:e center? Skulle han inte kunna vara en tänkbar ersättare för Hage i fjärdekedjan, man kanske inte vågar förlänga med Hage efter hans skadeproblem.