Lyssnat nu och känner mig inte mer nöjd direkt. Egenskaperna Jocke lyfter fram är att han bidrar med "positiv energi" och att han nyligen var spelare. Tycker dessutom anfallsspelet och powerplay är där vi underpresterat klart mest under säsongen.Stulle skrev:Musses grunder till förlängning förklarar ju Jocke på hemsidan. In och titta.B.I.B.A skrev:Tycker det är helt rätt att byta ut Säcken. Har stundtals vart besviken på laget i år och i viss mån även förra året. Tycker vi borde fått ut mer av vårt spelarmaterial.
Säcken har gjort mycket bra men ska vi utveckla vårt spel måste vi gå vidare.
Är fortsatt mycket skeptisk till Håkansson och hade gärna velat veta vilka grunder han anställts och förlängts på.
Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Avgå Jocke.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Vi kommer till näst flest avslut i skottsektorn i serien.B.I.B.A skrev:Lyssnat nu och känner mig inte mer nöjd direkt. Egenskaperna Jocke lyfter fram är att han bidrar med "positiv energi" och att han nyligen var spelare. Tycker dessutom anfallsspelet och powerplay är där vi underpresterat klart mest under säsongen.Stulle skrev:Musses grunder till förlängning förklarar ju Jocke på hemsidan. In och titta.B.I.B.A skrev:Tycker det är helt rätt att byta ut Säcken. Har stundtals vart besviken på laget i år och i viss mån även förra året. Tycker vi borde fått ut mer av vårt spelarmaterial.
Är fortsatt mycket skeptisk till Håkansson och hade gärna velat veta vilka grunder han anställts och förlängts på.
(Nej, det betyder såklart inte allt)
Hajar inte den överdrivna skepticismen på Musse.
Expert.
PP ser ju inte dåligt ut heller längre. Tycker vi spelat upp oss otroligt senaste tiden, visst vi har gått bort oss några gånger men det ser inte jättedåligt ut.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Har inte koll på statistiken, säger den emot mig så köper jag det, men jag tycker att vi har oväntat svårt att göra mål. Känns sällan som att vi är farliga i anfallet. Lite bättre nu på slutet, men det beror nog mycket på Thoresens form.SirDIFalot skrev:Vi kommer till näst flest avslut i skottsektorn i serien.B.I.B.A skrev:Lyssnat nu och känner mig inte mer nöjd direkt. Egenskaperna Jocke lyfter fram är att han bidrar med "positiv energi" och att han nyligen var spelare. Tycker dessutom anfallsspelet och powerplay är där vi underpresterat klart mest under säsongen.Stulle skrev:Musses grunder till förlängning förklarar ju Jocke på hemsidan. In och titta.B.I.B.A skrev:Tycker det är helt rätt att byta ut Säcken. Har stundtals vart besviken på laget i år och i viss mån även förra året. Tycker vi borde fått ut mer av vårt spelarmaterial.
(Nej, det betyder såklart inte allt)
Hajar inte den överdrivna skepticismen på Musse.
Köper också att det inte bara är Musses ansvar, men tycker anställningen från början är märklig och gillar inte riktigt Jockes förklaring av förlängningen. Men nu är det som det är.
Avgå Jocke.
- SirDIFalot
Att han känner Jocke och Tjomme väl är väl snarare än fördel än en nackdel som vissa verkar se det som. Han kan klubben. Han har spelat med Robban Ohlsson. Han är rätt "färsk" och spelade nyligen i den ligan han nu coachar vilket verkar vara något sportcheferna verkade eftersöka.
Vår akilleshäl är ju fortfarande såklart försvarsspelet, bra målvaktsspel har räddat oss mycket i år också.
Vår akilleshäl är ju fortfarande såklart försvarsspelet, bra målvaktsspel har räddat oss mycket i år också.
Expert.
- SirDIFalot
Haha, Uffe Bodin släppte en lista på fem spelare han tror kan få NHL-kontrakt. Den innehöll Marcus Sörensen, Linus Hultström, Mantas Armalis och John Norman.
Det vore ju hyggligt surt om alla dom fick NHL-kontrakt.
Expert.
-
Man blir ju smått orolig då vi även kan förlora Sallinen, Thoresen, Alvarez, Högström, Englund och även Vejdemo kan försvinna. Är väl bara Ljung och Brodin kvar som håller topp 6 klass då Anderson förmodligen inte kommer förlänga. Tror Mantas och Hultström kommer stanna ytterligare en säsong.SirDIFalot skrev:Haha, Uffe Bodin släppte en lista på fem spelare han tror kan få NHL-kontrakt. Den innehöll Marcus Sörensen, Linus Hultström, Mantas Armalis och John Norman.
Flera eventuella hemvändare är redan bekräftat att de kommer stanna kvar ute i Europa och jag tror vi även kan räkna bort Norman. Kan bli fullt upp för Jocke inför nästa säsong.
Varför kommer Anderson förmodligen inte förlänga?Benjamin L. Willard skrev:Man blir ju smått orolig då vi även kan förlora Sallinen, Thoresen, Alvarez, Högström, Englund och även Vejdemo kan försvinna. Är väl bara Ljung och Brodin kvar som håller topp 6 klass då Anderson förmodligen inte kommer förlänga. Tror Mantas och Hultström kommer stanna ytterligare en säsong.SirDIFalot skrev:Haha, Uffe Bodin släppte en lista på fem spelare han tror kan få NHL-kontrakt. Den innehöll Marcus Sörensen, Linus Hultström, Mantas Armalis och John Norman.
Flera eventuella hemvändare är redan bekräftat att de kommer stanna kvar ute i Europa och jag tror vi även kan räkna bort Norman. Kan bli fullt upp för Jocke inför nästa säsong.
Ett lag som äger pucken, har bra fart och kan hantera pucken (inklusive passningar) i hög fart. Då antar jag att man behöver kunna vinna tillbaka pucken också, kanske är det Ahléns grej. Kanske tycker motståndarbackar att det är jobbigt att ha Ahlén i ryggen och börjar då slänga iväg puckar som vi kan vinna lättare.sensei skrev:Går det med ord att utveckla den här sk. röda linjen? Man börjar höra det lite överallt men vad innebär det lite mer konkret? Vad skulle en uppskattad spelare som t ex Ahlén sakna för egenskaper för denna röda linje?android skrev: Känns som att det kommer komma fler beslut som rör upp känslor hos supportrar (typ Falk och Ahlén) men som följer den röda tråd som föreningen satt. Det är dock lätt att göra sig av med folk, svårare att få in kompetent folk.
Man kan ju vrida och vända på saker och ting rätt rejält.
Född till sportchef.
Man kan ju det. Alibi-pokande spelare som inte utgör något väsentligt hot för motståndaren med puck hjälper ju så att säga till att maximera motståndarens potential. Kanske kan vara värt att tänka på innan man slänger bort alla spelare som inte råkar se elganta ut med puck i powerplay och som är villiga att ta en smäll för laget.
Senast redigerad av sensei den 2016-02-10 17:28:52, redigerad totalt 1 gånger.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Mm, då blir det till att spela Säcken hockey utan Säcken....Benjamin L. Willard skrev:Man blir ju smått orolig då vi även kan förlora Sallinen, Thoresen, Alvarez, Högström, Englund och även Vejdemo kan försvinna. Är väl bara Ljung och Brodin kvar som håller topp 6 klass då Anderson förmodligen inte kommer förlänga. Tror Mantas och Hultström kommer stanna ytterligare en säsong.SirDIFalot skrev:Haha, Uffe Bodin släppte en lista på fem spelare han tror kan få NHL-kontrakt. Den innehöll Marcus Sörensen, Linus Hultström, Mantas Armalis och John Norman.
Någon som kan berätta om Robban? Varför är han rätt man för DIF?
Jag vet absolut ingenting om killen. Hoppas att det är en bra värvning..crike skrev:Någon som kan berätta om Robban? Varför är han rätt man för DIF?
Skickat från min E6853 via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Han var enormt uppskattad på svenska ishockeyförbundet, och ska ha stått för betydligt mer av spelidén i både juniorkronorna och Frölunda än han fått/tagit credd för, eftersom han inte alls har samma intresse av rampljuset som Rönnberg. Råkade på T. Boustedt och tog chansen att prata lite djurgårn, han håller Robert som en av de skarpaste hockeyhjärnorna i Sverige.Magnutz skrev:Jag vet absolut ingenting om killen. Hoppas att det är en bra värvning..crike skrev:Någon som kan berätta om Robban? Varför är han rätt man för DIF?
Skickat från min E6853 via Tapatalk
Han har också haft Krüger/Josefson/Brodin m.fl i juniorleden, med tanke på hur varmt JJ och Krüger pratat sig om den eran får man hoppas att RO var en bidragande faktor.
Senast redigerad av Puckey den 2016-02-10 18:18:07, redigerad totalt 1 gånger.
- Lee Harvey Oswald
Alltså PP, ja, det är inte ok.B.I.B.A skrev:Lyssnat nu och känner mig inte mer nöjd direkt. Egenskaperna Jocke lyfter fram är att han bidrar med "positiv energi" och att han nyligen var spelare. Tycker dessutom anfallsspelet och powerplay är där vi underpresterat klart mest under säsongen.Stulle skrev:Musses grunder till förlängning förklarar ju Jocke på hemsidan. In och titta.B.I.B.A skrev:Tycker det är helt rätt att byta ut Säcken. Har stundtals vart besviken på laget i år och i viss mån även förra året. Tycker vi borde fått ut mer av vårt spelarmaterial.
Men anfallsspelet känns ju faktiskt riktigt modernt.
Visst kunde vi varit effektivare, men det är ju egentligen en annan fråga för vi tar oss ju till avslut, vi skapar lägen, vi hittar chanserna.
Njaa, känner mig klart mer onöjd med defensiven, där finns det fortfarande gränslöst många grunder att gnugga in, om det finns mottagare för gnugget dvs.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan