DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av ciirree »

sensei skrev:
Praetori skrev:
Bengan08 skrev:
Riktnr08 skrev:http://www.svenskafans.com/ex.aspx?t=ht ... 3dyoutu.be

Wikegård om Lehtonen
Duktig sågning! Kan han ens stå på rören får det ses som en bra värvning :D
Wikegård har trots allt fel, ibland.
Kanske det men jag tyckte mest att han redogjorde för fakta, sen hoppas man ju självklart som supporter på en bättre utgång än vad den faktan pekar mot.

Som chansning tycker väl inte jag att det känns så jätteupphetsande personligen att värva en spelare på läktaren i öik.. typ bättre att chansa med något man vet mindre om i så fall, än något man vet är sådär.
Jag tänker tvärtom. Här får vi in en kille som endå har varit i SHL ett tag och man vet _kan_ prestera. Hur bra han är i Djurgårdens omgivning återstår att se. Men samtidigt så är ju detta ett lån och om Wikegård har rätt så är Lehtonen väldigt billig för oss.
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

sensei skrev:
Caveman skrev:Finns det folk som fortfarande lyssnar på clownen Wikegård, det trodde jag inte.
Är det något speciellt rörande Wikegård du har i tankarna?
Speciellt?? Det är väl bara att lyssna, titta på honom. Jag brukar zappa när han dyker upp i rutan, tyvärr så dyker han upp på lite för många ställen.

Start & stopp, slå stopp, driva på mål, skicka signaler.... Det är ungefär vad Wikegård alltid säger/har sagt, han har inte så mycket mer att komma med.

Att han sedan har blivit mer utav en pajas har väl med Tv4 att göra, där allting ska göras på ett litet roligt/lustigt sätt.

SirDIFalot har återigen läst sig till något, men det stämmer Wikegård lyckades inte att vinna med DIF, sedan så höll han på att förstöra Oduya som hockeyspelare...
Praetori

Inlägg av Praetori »

Caveman skrev:
sensei skrev:
Caveman skrev:Finns det folk som fortfarande lyssnar på clownen Wikegård, det trodde jag inte.
Är det något speciellt rörande Wikegård du har i tankarna?
Speciellt?? Det är väl bara att lyssna, titta på honom. Jag brukar zappa när han dyker upp i rutan, tyvärr så dyker han upp på lite för många ställen.

Start & stopp, slå stopp, driva på mål, skicka signaler.... Det är ungefär vad Wikegård alltid säger/har sagt, han har inte så mycket mer att komma med.

Att han sedan har blivit mer utav en pajas har väl med Tv4 att göra, där allting ska göras på ett litet roligt/lustigt sätt.

SirDIFalot har återigen läst sig till något, men det stämmer Wikegård lyckades inte att vinna med DIF, sedan så höll han på att förstöra Oduya som hockeyspelare...
Det är klart att det han säger i rutan är TV-anpassat för den breda skränande massan. Sportjournalistik är sportjournalistik och i linje med att man skall tala till bönder på bönders vis.
Att däremot försöka klanka ner på mannens hockeykunnande är bara löjligt. Det är ytterst sällan han säger något som är direkt felaktigt och hans förutsägelser gällande tex Luleå i år har ju varit kusligt mycket bättre än alla andra tv-apor och skribenter så här långt.

Att han trummar på med floskler om grunder som att skicka signaler, driva på mål och start&stopp är inte ett dugg konstigt eftersom det är precis vad alla lag med bra flyt gör till förbannelse och undantag och fusk något som inget lag eller spelare kommer undan med någon längre tid (och således det första man kan och bör anmärka på i tv-rutan).

Sen att det skulle gå en säkring om man skulle tvingas lyssna honom dra just de flosklerna dagarna i ända är en annan femma men han har en hel del annat vettigt att säga också.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Hade Wikegård inte haft sin bakgrund i DIF så skulle det vart kul att hör vad alla skulle tyckt om honom, folk skulle antagligen spy galla så fort namnet Wikegård nämnts.

Sanny tycker jag är en alldeles utmärkt både i studion & ute på matcherna.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Caveman skrev:Hade Wikegård inte haft sin bakgrund i DIF så skulle det vart kul att hör vad alla skulle tyckt om honom, folk skulle antagligen spy galla så fort namnet Wikegård nämnts.

Sanny tycker jag är en alldeles utmärkt både i studion & ute på matcherna.
Wikegård är ju väldigt populär även bland andra lags fans så förstår inte den kritiken riktigt.
Avgå Jocke.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Förstår inte heller vad "Caveman" stör sig på, Wikegård är en klippa i mitt tycke. Min soulmate när det gäller syn på hockey :lol: även om jag inte är i närheten kunskapsmässigt självklart.

Vore drömmen om han kunde ta någon ledande exekutiv post inom svensk hockey. Tänk att ha en förbundsordförande eller SHL-vd som folk vet dem det är, som älskar sporten och det fysiska spelet och dessutom vågar stå för det.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Denna artikel ifrån Dagens Nyheter idag, kan jag varmt rekommendera för er andra att läsa.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Frasse skrev:Denna artikel ifrån Dagens Nyheter idag, kan jag varmt rekommendera för er andra att läsa.
Skulle precis länka samma, väldigt väldigt läsvärd och intressant.

Både Jocke och Tjomme är två kloka karlar.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

-daniel- skrev:
Frasse skrev:Denna artikel ifrån Dagens Nyheter idag, kan jag varmt rekommendera för er andra att läsa.
Skulle precis länka samma, väldigt väldigt läsvärd och intressant.

Både Jocke och Tjomme är två kloka karlar.
Härlig artikel! Väldigt läsvärd, kämpa DIF!
Bild
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Mycket läsvärd artikel. Jag tror på det här.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

Bara jag som skulle vilja se någon typ av "En dag med Djurgården" igen?

Typ något i denna stil: ?
Praetori

Inlägg av Praetori »

Mikael Johansson, den odödliga 25an har nu fått komma in i finrummet hos Svenska Ishockeyförbundet.

http://www.swehockey.se/Nyheter/Nyheter ... allofFame/
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori

Inlägg av Praetori »

– Det brukar heta att en idrottsklubbs kultur sitter i väggarna, men så enkelt tror jag inte att det är. Kulturen bärs vidare av spelare och ledare och det är den övergången man måste hitta vägar att garantera, säger Thomas.

– Efter de dubbla SM-gulden 2000 och 2001 tappade vi på något sätt bort oss. Året efter var det rena främlingslegionen här. Stockholmsmodellen, eller om man så vill Djurgårdsmodellen, var som bortblåst. Där någonstans började nedförsbacken. Efter det famlade man omkring för att hitta tillbaka, samtidigt som man brottades med tuffare konkurrens. Det fortsatte tills vi bottnade när vi trillade ner i allsvenskan, säger Joakim.

Detta är huvudet på spiken. Exakt som mina tankegångar gått men som Thomas och Jocke rent suveränt levererar.
Här kan man hitta grundtänket i att spelare som Ahlén och Hank eller tränare som Säcken är viktiga för föreningen.
HockeyHansson

Inlägg av HockeyHansson »

http://www.aftonbladet.se/debatt/article22228286.ab

Djurgården Hockey - roten till all ondska i världen?
AlexanderDIF

Inlägg av AlexanderDIF »

HockeyHansson skrev:http://www.aftonbladet.se/debatt/article22228286.ab

Djurgården Hockey - roten till all ondska i världen?
#OroligaFöräldrar

Skickat från min iPhone med Tapatalk
1891
Skriv svar