SHL 2015-16
Re: SHL 2015-16
Malmö bryter med Burish efter svingen mot Sörensen och efterföljande kommentarer, imponerad.
Var det orsaken? Trodde bara det var för han är en usel hockeyspelare.Puckey skrev:Malmö bryter med Burish efter svingen mot Sörensen och efterföljande kommentarer, imponerad.
Må så vara, men så snabbt tror jag inte de skulle bryta abrupt med en spelare på spelmässiga grunder.mb81 skrev:Var det orsaken? Trodde bara det var för han är en usel hockeyspelare.Puckey skrev:Malmö bryter med Burish efter svingen mot Sörensen och efterföljande kommentarer, imponerad.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Dom bryter med honom nu. Hade det varit för svingen hade dom väl gjort det då. Jättekonstig vinkling av media och främst Sportbladet.mb81 skrev:Var det orsaken? Trodde bara det var för han är en usel hockeyspelare.Puckey skrev:Malmö bryter med Burish efter svingen mot Sörensen och efterföljande kommentarer, imponerad.
Expert.
Har han ens spelat match sen dess? Känns som om de surnade till när han gjorde en idiotmanöver som fick honom avstängd, och sen valde att gnälla i media om det istället för att be laget om ursäkt. Dålig karaktär så att det räcker och blir över.SirDIFalot skrev:Dom bryter med honom nu. Hade det varit för svingen hade dom väl gjort det då. Jättekonstig vinkling av media och främst Sportbladet.mb81 skrev:Var det orsaken? Trodde bara det var för han är en usel hockeyspelare.Puckey skrev:Malmö bryter med Burish efter svingen mot Sörensen och efterföljande kommentarer, imponerad.
Det är väl snarare efterspelet och attityden som gjort att det skurit sig. 10.50 nånting in i madhawks intervju med Sylvegård kan man ju mellan raderna ana att det skurit sig lite.SirDIFalot skrev:Dom bryter med honom nu. Hade det varit för svingen hade dom väl gjort det då. Jättekonstig vinkling av media och främst Sportbladet.mb81 skrev:Var det orsaken? Trodde bara det var för han är en usel hockeyspelare.Puckey skrev:Malmö bryter med Burish efter svingen mot Sörensen och efterföljande kommentarer, imponerad.
Kommentaren är i princip "vi får se, han har ju kontrakt". Man får nog anta att förtroendet mellan klubben och yxmannen inte var på topp.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Tedenby skriver långtidskontrakt med HV71
"Det blir en lång fortsättning i HV71 för Mattias Tedenby. På tisdagen förlängde han sitt kontrakt med klubben i tre år."
http://www.hockeysverige.se/2016/02/09/ ... -med-hv71/
Haha vad olika man kan tolka långt, ett treårskontrakt är inget långtidskontrakt i min bok iaf

Jaha, enligt både magkänsla och nu även SHLs statistikblogg så slutar vi utanför direktplats.
http://www.shl.se/artikel/77299/
Sen får man ju verkligen hoppas på att laget hittar slutspelsformen redan nu på slutet och kör på med perfekta 60minutare varje match till den sista för säsongen.
Sen får man ju verkligen hoppas på att laget hittar slutspelsformen redan nu på slutet och kör på med perfekta 60minutare varje match till den sista för säsongen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jo jag tror också det blir svårt att ta direktplatsen. Men den där statistiken köper jag inte så mycket. Skulle vi bara ta 11 poäng sista 10 matcherna? 1,1 p/match istället för 1,64 som vi har under hela säsongen. Om det gällde formen skulle vi tex gå om Brynäs(SHL-sidan har gjort fel!) på målskillnad.Praetori skrev:Jaha, enligt både magkänsla och nu även SHLs statistikblogg så slutar vi utanför direktplats.
Är väl i princip fem lag som slåss om tre platser och kommer nog vara tajt länge. Tippar oss sjua tyvärr.
- SirDIFalot
Konstiga sätt att komma fram till någon form av slutsats på i bloggen tycker jag men, vi har ett riktigt tufft schema kvar.Praetori skrev:Jaha, enligt både magkänsla och nu även SHLs statistikblogg så slutar vi utanför direktplats.
Expert.
Ja svårt att få några omkastningar i tabellen när man beräknar på resultat som varit.SirDIFalot skrev:Konstiga sätt att komma fram till någon form av slutsats på i bloggen tycker jag men, vi har ett riktigt tufft schema kvar.Praetori skrev:Jaha, enligt både magkänsla och nu även SHLs statistikblogg så slutar vi utanför direktplats.
Nej statistiken behöver ju inte alls vara ett bra försök till förutsägelse. Matcherna mot Brynäs, clubben och Luleå blir ju hysteriskt viktiga för placeringen där emellan. Men att vi skulle gå helt rent mot konkurrenterna är nog inte realistiskt och då blir tyvärr sjundeplatsen det.mb81 skrev: Jo jag tror också det blir svårt att ta direktplatsen. Men den där statistiken köper jag inte så mycket. Skulle vi bara ta 11 poäng sista 10 matcherna? 1,1 p/match istället för 1,64 som vi har under hela säsongen. Om det gällde formen skulle vi tex gå om Brynäs(SHL-sidan har gjort fel!) på målskillnad.
Är väl i princip fem lag som slåss om tre platser och kommer nog vara tajt länge. Tippar oss sjua tyvärr.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Varför skulle vi behövs gå rent? Vi behöver bara ta två poäng mer än Brynäs och inte mer än tre färre än Växjö. Övriga är nog för långt ifrån, om vi går någorlunda bra.
Det kan räcka med att göra rätt genomsnittliga matcher och sedan slå Brynäs och Växjö.
Det kan räcka med att göra rätt genomsnittliga matcher och sedan slå Brynäs och Växjö.
Jag skrev gå rent mot konkurrenterna. Dvs de som vi krigar om platsen mot. Alla de matcherna blir ju i praktiken sexpoängs matcher.Túrin Turambar skrev:Varför skulle vi behövs gå rent? Vi behöver bara ta två poäng mer än Brynäs och inte mer än tre färre än Växjö. Övriga är nog för långt ifrån, om vi går någorlunda bra.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ah, det var så du menade. Jo, de två matcherna blir sjukt viktiga.