Håller med. Thoresen är en kung och jag hoppas vi får behålla honom minst en säsong till tillsammans med Anderson. Sallinen hoppas jag också lite på men det känns kört. Men Ljungh kan nog göra det lika bra i andrakedjan.sPTNC skrev:Tänk om Thoresen är kvar nästa år. Ingen operation och rehab på försäsongen, inne i spelsytemet ordentligt, Andersson kritar på och fortsätter spela tillsammans med Thoresen. Kan bli fint det!
Säsongen 15/16
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Säsongen 15/16
Avskaffa tre mot tre.
Ljungh och Sören tillsammans hade några riktigt bra kombinationer igår, sticker Sallinen kan dessa 2 paras ihop
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Håller verkligen med. Ljungh kunde servera några riktigt trevliga passningar som Sören näst intill utnyttjade (och delvis utnyttjade).AlltidDIF skrev:Ljungh och Sören tillsammans hade några riktigt bra kombinationer igår, sticker Sallinen kan dessa 2 paras ihop
Helvete vad överlägsna vi var idag. Men herregud vad vi är ineffektiva. Borde blivit 5-1 minst. Sen att vi gör det så jävla nervöst i slutet. Måste bli mer effektiva och sluta ha svårt o leda en match. Men men 3 jävligt sköna poäng idag.
Från 6e till 3e plats. 3 poäng till Lasch och 1 till Gynge.Salas skrev:Innan grundserien är färdigspelad är jag övertygad om att vi kommer att få se en Djurgårdare i topp av poängligan för första gången sedan Bremberg var där.
Thoresen klättrar som en raket i poängligan. 4 pinnar upp till Ryan Lasch nu.
Kedjan med Thore, Matt och Sören var för övrigt snuskigt bra. Hoppas vi får se mer av dom tillsammans. Hade Sören träffat det öppna målet hade vi sett säsongens snyggaste mål idag. Hockeyporr i dess snuskigaste form när den femman serverade Rögles 5 spelare och Dansk i kassen varsin gyros på greken. Kan inte minnas att jag någonsin sett ett så snyggt anfall under mina senaste 8 år med säsongskort. Grämer mig fortfarande över att det inte blev mål.
Det var väl Thoresen som sköt på benskydden på nån rögleback när det var helt öppet efter att pucken gått som på snöre? Sen sköt Englund 10cm över på returen.Salas skrev:Salas skrev: Kedjan med Thore, Matt och Sören var för övrigt snuskigt bra. Hoppas vi får se mer av dom tillsammans. Hade Sören träffat det öppna målet hade vi sett säsongens snyggaste mål idag. Hockeyporr i dess snuskigaste form när den femman serverade Rögles 5 spelare och Dansk i kassen varsin gyros på greken. Kan inte minnas att jag någonsin sett ett så snyggt anfall under mina senaste 8 år med säsongskort. Grämer mig fortfarande över att det inte blev mål.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Enligt statistiken på SHL:s hemsida så har Thoresen spelat 38 av 41 omgångar. Han var avstängd 5 matcher. Räknas matcherna då spelaren är avstängd?
Var han inte avstängd över CHL så att han missade två matcher där? Så tre SHL-matcher gav avstängningen.Davidsson skrev:Enligt statistiken på SHL:s hemsida så har Thoresen spelat 38 av 41 omgångar. Han var avstängd 5 matcher. Räknas matcherna då spelaren är avstängd?
Född till sportchef.
Det stämmer! Nu kan jag återgå till arbetsdagen....android skrev:Var han inte avstängd över CHL så att han missade två matcher där? Så tre SHL-matcher gav avstängningen.Davidsson skrev:Enligt statistiken på SHL:s hemsida så har Thoresen spelat 38 av 41 omgångar. Han var avstängd 5 matcher. Räknas matcherna då spelaren är avstängd?
Stämmer bra det, reportern på Aftonbladet skrev att Sören sköt. Men säg highlights nyss, och Thore sköt på Matts magiska pass bakom ryggen.Praetori skrev:Det var väl Thoresen som sköt på benskydden på nån rögleback när det var helt öppet efter att pucken gått som på snöre? Sen sköt Englund 10cm över på returen.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jaha. Vilka ska vi möta i semin tycker ni? Jag föredrar saik så vi kan spöa fisk i finalen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Ja jag förlorar hellre mot Saik än Fisk. Känner ingen som håller på skellefteå.minalman skrev:Jaha. Vilka ska vi möta i semin tycker ni? Jag föredrar saik så vi kan spöa fisk i finalen.
Avgå Jocke.
Fan att vi inte lyckas stänga matchen i andra idag. Sjukt med chanser. Sen Tellan får ta på sig två av målen. Lehtonen var riktigt riktigt dålig idag. Hoppas detta bara va en dålig dag för han. Men tycker han missar oerhört mycket chanser o tar dåliga avslut. Känner mig kluven mot vad han skall tillföra. Sedan var det ju inte bara han som missa chanser idag. Det e fan att vi inte kan stänga matcher. Vi missar en poäng mot KHK o idag en till.
Lehtonen hade väl 2 assists?gaspo skrev:Fan att vi inte lyckas stänga matchen i andra idag. Sjukt med chanser. Sen Tellan får ta på sig två av målen. Lehtonen var riktigt riktigt dålig idag. Hoppas detta bara va en dålig dag för han. Men tycker han missar oerhört mycket chanser o tar dåliga avslut. Känner mig kluven mot vad han skall tillföra. Sedan var det ju inte bara han som missa chanser idag. Det e fan att vi inte kan stänga matcher. Vi missar en poäng mot KHK o idag en till.