Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:Ändå förvånad att så många vill förlänga med Anderson. Han är självklart bra och så vidare men har ju känts givet sen dag 1 att han är här för en säsong. Tills vi kan ersätta med någon långsiktig, exempelvis John Norman. Hälften av hans poäng kan ju nästan till 90% tillskrivas Patrick Thoresen också.
Känns aningen löst att resonera på det sättet tycker jag.
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

ciirree skrev:
SirDIFalot skrev:Ändå förvånad att så många vill förlänga med Anderson. Han är självklart bra och så vidare men har ju känts givet sen dag 1 att han är här för en säsong. Tills vi kan ersätta med någon långsiktig, exempelvis John Norman. Hälften av hans poäng kan ju nästan till 90% tillskrivas Patrick Thoresen också.

Så om Hank hade haft Andersons plats. Hade han gjort 28 poäng då? Tänkte eftersom du menar att 90% av alla Andersons poäng är Thoresens så bör man ju kunna sätta in en random spelare där som kan göra hur mycket poäng som helst. Känns aningen löst att resonera på det sättet tycker jag..
Läs igen.
Edit: där var du snabb att ändra.
Senast redigerad av android den 2016-02-04 16:44:40, redigerad totalt 1 gånger.
Född till sportchef.
ciirree

Inlägg av ciirree »

android skrev:
ciirree skrev:
Läs igen.
Jag gjorde det. Var aningen snabb på att börja räkna där.
Men fortfarande. Känns korkat att resonera på det sättet. Anderson fyller 34 år, han går ihop asbra med Brodin och Thoresen. Om Thoresen stannar. Varför splittra lagets bästa kedja?
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

ciirree skrev:
android skrev:
ciirree skrev:
Läs igen.
Men fortfarande. Känns korkat att resonera på det sättet. Anderson fyller 34 år, han går ihop asbra med Brodin och Thoresen. Om Thoresen stannar. Varför splittra lagets bästa kedja?
Det där får du ta med SirDIFalot.
Själv tycker jag att det beror på vilka spelare som stannar, vad Anderson kostar och var alternativet är. Osäker på om det har att göra med vilka spelare jag värvade på NHL94. Det får du ta med DRC.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Keith Tkachuck Eric Lindros Brett Hull. Tackar som frågar.
Puckey

Inlägg av Puckey »

android skrev:
ciirree skrev:
android skrev:
ciirree skrev:
Läs igen.
Det där får du ta med SirDIFalot.
Själv tycker jag att det beror på vilka spelare som stannar, vad Anderson kostar och var alternativet är. Osäker på om det har att göra med vilka spelare jag värvade på NHL94. Det får du ta med DRC.
Om Sörensen hamnar i NHL, Sallinen i KHL, och Fällström går fortsatt skadad krävs det både en, två och tre forwards om vi vill fortsätta att klättra uppåt. Kan vi verkligen landa så många långsiktiga alternativ redan till nästa säsong? Det borde inte bli en fråga om antingen Norman eller Anderson om vi inte vill ha en sämre trupp nästa år, utan snarare en tredje spelare därtill. Tror inte heller att Anderson är superdyr, han hade en minst lika bra säsong i KHL och ligger nog redan så högt lönemässigt han kommer att göra, och uppenbarligen var han billigare än spelare som Mårtensson och Zackrisson.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Baserat på böter som betalats till disciplinnämnden så ser det ut som att Tomi Sallinen har fetast lön i laget? Högre än många kanadicker i de andra lagen. Är väl dock bara Jimmie Ericsson som har en monstruös lön av de som fått böter den här säsongen.
mb81

Inlägg av mb81 »

pulverapa skrev:Baserat på böter som betalats till disciplinnämnden så ser det ut som att Tomi Sallinen har fetast lön i laget? Högre än många kanadicker i de andra lagen. Är väl dock bara Jimmie Ericsson som har en monstruös lön av de som fått böter den här säsongen.
Det där går inte att lita på. Eric Christensen skulle isf tjänat 90000/månad förra året.
Hur mycket ska Jimmie Jump tjäna enligt bötessystemet?
Praetori

Inlägg av Praetori »

Benjamin L. Willard skrev:Är lite orolig i nuläget inför nästa säsong.

Känns ju sådär att vi sitter i en situation där vi kan förlora Sörensen, Sallinen, Thoresen, Alvarez och Anderson. Finns ju även flera namn på backsidan som kan försvinna. Vi har redan fått bekräftat att flera eventuella hemvändare kommer fortsätta utomlands och i nuläget tror jag inte Norman kommer spela för oss heller. Ska bli intressant att se vad Jocke kan jobba fram och hoppas han får besked tidigt från t ex Sallinen och Thoresen om de ska stanna kvar eller inte.
Lös Sillen från Rögle och signa Jakobs från LHC?
Thoresen går ju inte att ersätta men han har väl ändå kontrakt för minst två säsonger?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Praetori skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Lös Sillen från Rögle och signa Jakobs från LHC?
Thoresen går ju inte att ersätta men han har väl ändå kontrakt för minst två säsonger?
Han har klausul som dom flesta andra, även Sallinen har ju 1+1. Men jag tror Thoresen stannar ett år till.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

mb81 skrev:
pulverapa skrev:Baserat på böter som betalats till disciplinnämnden så ser det ut som att Tomi Sallinen har fetast lön i laget? Högre än många kanadicker i de andra lagen. Är väl dock bara Jimmie Ericsson som har en monstruös lön av de som fått böter den här säsongen.
Det där går inte att lita på. Eric Christensen skulle isf tjänat 90000/månad förra året.
Hur mycket ska Jimmie Jump tjäna enligt bötessystemet?
Tror inte heller man enbart skall stirra på det där, vissa spelare får ju feta sign-on's som inte redovisas på samma sätt.

Tror Jimmie Ericsson låg på någonstans kring 300k/månad.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Ah ok.

Well. Sillen är för bra nu för att vi kan låta honom åka runt i andra lag. Jag "ger" mig. Han är bättre än vad jag trodde, och skulle göra en hel del poäng bredvid bättre spelare.

Vore guld om vi kan få hem Sillen, Norman till nästa säsong.

De fungerar som ersättare till Sallinen och Anderson.

Ljungh får kliva upp i andralinan.

Thoresen - Norman - Cehlin
Sörensen - Ljungh - Brodin

På det skall också Lehtonen / Fällström ersättas.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

pulverapa skrev:Ah ok.

Well. Sillen är för bra nu för att vi kan låta honom åka runt i andra lag. Jag "ger" mig. Han är bättre än vad jag trodde, och skulle göra en hel del poäng bredvid bättre spelare.

Vore guld om vi kan få hem Sillen, Norman till nästa säsong.

De fungerar som ersättare till Sallinen och Anderson.

Ljungh får kliva upp i andralinan.

Thoresen - Norman - Cehlin
Sörensen - Ljungh - Brodin

På det skall också Lehtonen / Fällström ersättas.
Cehlins kontrakt gäller även nästa säsong så enda möjligheten att få honom är om det åker ut, vilket jag inte tror det gör.
Nilsrock

Inlägg av Nilsrock »

Är ni säkra på att det var ett rakt 2 års kontrakt Cehlin signa med Rögle då? har vi tur så kanske det var ett 1+1 år. man vet heller inte hur det är med klausuler. kanske han har rätt att bryta efter 1 år om tex DIF ger han ett kontrakt.
Man kan ju alltid hoppas.
AlexanderwDIF

Inlägg av AlexanderwDIF »

Djurgården behöver skaffa sig en grund i truppen, det vill såga spelare man kan skriva längre kontrakt med. Jag skulle kunna tänka mig att thoresen, Ljung, hank, fällström, Brodin skulle kunna vara sådana spelare.
Många pratar om forwardsidan men hur ser det ut på baksidan för nästa säsong?
Låst