Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Tycker vi har för mycket tålamod i den här klubben. En annan klubb hade förmodligen lånat ut Press för länge sen och satt Hank som extraforward. Hank är jätte snäll men det sportsliga resultatet ska komma först. Hade mycket hellre sett en junior på Hanks position, vilket jag även tror skulle ge lite extra dragningskraft till framtida värvningar av juniorer till ungdomsverksamheten.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Denna tweet ifrån en av forumets moderatorer är verkligen intressant

Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Riktigt fint särskilt efter som rykten här har varit att han stormtrivs i SAIK och fått ett topperbjudande från en annan SHL klubb vi inte kunde matcha. Sen är ju inte pengar allt faktiskt.
Avskaffa tre mot tre.
-
Härligt, om det där nu stämmer har killen verkligen hjärta för klubbenFrasse skrev:Denna tweet ifrån en av forumets moderatorer är verkligen intressant

Vad är det för forum? Hittar inte.
http://www2.difhockey.se/forumciirree skrev:Vad är det för forum? Hittar inte.
Född till sportchef.
android skrev:http://www2.difhockey.se/forumciirree skrev:Vad är det för forum? Hittar inte.

Om det är sant att Norman vänder hem vore det intressant att veta vem han förväntas ersätta. Jag gissar att han antingen ersätter Sallinen eller möjligen Anderson som center. Visst har Anderson gjort det bra, men han blir inte yngre och jag tror Norman passar in i Jockes vision för Djurgården gällande spelare med anknytning till föreningen. Möjligtvis kan Norman även ersätta Sörensen. Någon har en mer kvalificerad gissning?
Han är dock inte 50. Han fyller 34, lika som Arlbrandt, det är ingen ålder.MathiasK skrev:Om det är sant att Norman vänder hem vore det intressant att veta vem han förväntas ersätta. Jag gissar att han antingen ersätter Sallinen eller möjligen Anderson som center. Visst har Anderson gjort det bra, men han blir inte yngre och jag tror Norman passar in i Jockes vision för Djurgården gällande spelare med anknytning till föreningen. Möjligtvis kan Norman även ersätta Sörensen. Någon har en mer kvalificerad gissning?
Jag förespråkar en förlängning på Anderson. Han förtjänar det och verkar trivas. Går ju ihop skitbra med Brodin-Thoresen.
Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Nej, men han hade nog gjort det när Hage och Tommy saknats. Fin statistik.android skrev:Ahlen spelar väl knappt boxplay?DRC skrev:Du gav en von oben-analys om vad vanligt folk tycker.Jim Morrison skrev:Tror du? Det vore skitkul ju. Om du läser noggrant så ser du att jag skriver "enligt mig", dvs mina personliga åsikter. Någon gång vore det ju kul att läsa dina också.DRC skrev:"Folk verkar ha..." Tur då att en sån hockeyauktoritet som du kan komma in och förklara läget. Och med analyser som att " fjärdekedjan ska skjuta mer än motståndarnas fjärdekedja" så är du säkert högaktuell att ersätt Mårts här vad det lider.Jim Morrison skrev:Folk verkar ha en rätt skev bild av vad en fjärdekedja ska vara. Ju sämre desto bättre, liksom. En kropp som man kan fylla ut laguppställningen med som "bara behöver spela några minuter per match" utan att ens inse vilken belastning det lägger på övriga top9 vad gäller både speltid och att få starta sina byten i defensiv zon.
En fjärdekedja ska enligt mig alltid ligga på mer skottförsök framåt än motståndarlagets fjärdekedja. En fjärdekedja ska kunna råka matchas mot deras top9 utan att det blir katastrofalt. En fjärdekedja ska kunna börja sitt byte i egen zon för att sedan avsluta det i offensiv zon vare sig det är med en ordnad tekning eller byte. Sedan verkar inte många tänka på att en fjärdekedja ska ha spelare som kan gå in i vår top9 vid skador och avstängningar utan att hela kedjan dödas. Tycker ni det passar in på Ahlén eller Hank?
För att kunna avancera och utvecklas som förening måste man våga släppa sådana här spelare trots att det gör jävligt ont. När man höjer kvalitén på bredden så höjer man laget.
Von unten så: Ge mig två fysiska yttrar, med attityd, tillsammans med en klok center som kan teka och ta hem. Ett par som kan bidra i boxplay men som även elaka nog för att kunna ta ett snack med Johan Forsberg när det behövs. Offensivt bidrag inte centralt men 0+0 och -13 på säsongen är inte heller målbilden.
Även om fjärde bidragit för lite offensivt i år så ser jag hellre spelartyper som vänder matchbilder och drar med sig laget med hårt arbete och attityd än mer offensivt skickliga spelare. Jag tycker fortfarande hockey är en kampsport och att attityd är ryggraden i Järnkaminsandan.
Att årets fjärdekedja är en offensiv besvikelse beror med all säkerhet på att Hanks bedrövliga säsong - han har faktiskt sänkt varje kedja han gått med. Men att Hage/Ahlén saknats på sistone syns tydligt i boxplaystatistiken senaste 5.
Hank är i teorin så klart perfekt för fjärde. Fysisk, ger sig aldrig, lagspelare, bäst tränad i laget, kapten, bidrar i båset, har gått som center, spelar boxplay, kan teka, kommer från juniorleden etc. och jag förstår om han får nytt kontrakt - men han har verkligen inte gjort sig förtjänt av i snitt 14 minuter per match.
Jag tycker inte fjärde behöver ha reservdelar för topp 9 jag tycker det är där juniorverksamheten fyller sitt syfte.
Jag håller med om att även fjärdelinan måste bli bättre om laget ska bli bättre men det finns potential till en gedigen fjärde i Ahlén, Hage, Hank och såvida det inte går att hitta en bättre trio rent ekonomiskt så får de gärna köra på.
Tommy spelar dock inte överdrivet mycket box. Hage snittat dubbelt så mycket istid som Tommy Alvarez och Ahlén effektivast i BP (SHTOI/SH-) där (över 10 spelade minuter per insläppt mål). Med typ 5 minuter per insläppt mål är Hank och Norell ineffektivast av de som snittar över 1,5 min/match i BP.
Hank och Englund sämst BP +/- och Thoresen/Anderson ska nog fokusera på PP.
Sallinen är bra som fan - men han kan inte skjuta...
Klarar Norman pressen?
Klarar Norman pressen?
Spelar Norman center eller forward nuförtiden?
Anser också att Anderson ska få förlängt. Han och Thoresen har börjat hitta varandra riktigt bra.
Tycker dock att Ljungh har gjort sig förtjänt av att centra en andra lina(eller första)
Anser också att Anderson ska få förlängt. Han och Thoresen har börjat hitta varandra riktigt bra.
Tycker dock att Ljungh har gjort sig förtjänt av att centra en andra lina(eller första)
Senast redigerad av Glory1 den 2016-02-04 10:59:47, redigerad totalt 1 gånger.
Norman har mest spelat vinge i SAIK. Jag har honom helst där jag också. Men perfekt med forwards som kan spela center också.
Om Sallinen drar så kanske Ljungh är mogen att flytta upp? Anderson och Ljungh som första och andracenter, Lundin som tredje och Hage som fjärde.Glory1 skrev:Spelar Norman center eller forward nuförtiden?
- SirDIFalot
Det naturliga är väl att Norman ersätter Anderson. Någons lönecheck ska han ju ta. Sören, Matt eller Tomi.
Expert.