SHL Omgång 40: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 2/2 2016
Re: SHL Omgång 40: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 2/2 2016
Kanske KHK:arn som drog ut i rymden? (utrymd)
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Snarare är det osannolikt att de har asfalt på sina gärden ute på vischan.Praetori skrev:Ja det brukar krylla av sådana inom elithockey när man går direkt från omklädningsrummet på gummimatta. /ironiken1968 skrev:Det finns faktiskt skridskoskydd för informationPraetori skrev:Kul för materialarna om alla spelare måste knata ut på asfalten i grillor.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Jag ser en Djurgårdsspelare vid isen!
It's easier to be an asshole to words than to people
Jag är av diametralt annan åsikt. Låt domarna sköta sitt så sköter vi vårt. Är vi inte bra nog att vinna mot KHK så är det fan inte domarna det är fel på. SÅ värdelösa är inte domarna.Magnutz skrev:Precis så. Det är INGET värt att vara "lite finare, lite bättre" här. Det är ett skämt och om bara die-hard-lite-finare-lite-bättre-fans blir kvar, då faller vår förening och sporten med den.B.I.B.A skrev:Vi är dock också del av varumärket SHL, som framstår allt mer oseriöst och misskött för varje säsong. Ledningen i SHL yrar om lösningar som 3-mot-3 i förlängningen för att öka publiksiffrorna, istället för att ta tag i de verkliga problemen. Jag har länge varit kritisk till hur domarna sköter sig i SHL men denna säsongen har det vart så illa att jag inte ens känner suget att kolla på hockey längre.Praetori skrev: Det kostar mer att bli ett looserlag där man skyller på domarna. Det är en sjukt viktig komponent i ett framgångsrikt varumärke inom hockey att man inte börjar leta misstag någon annanstans. Om publiken börjar gorma om dåliga domare och det sätter sig i klackkulturen så kommer det förr eller senare börja smitta av sig på spelarna i större eller mindre utsträckning.
Tycker det är vår skyldighet både från fans och klubb att vädra vårt missnöje. Särskilt när SHL själva vägrar inse problemet.
Däremot håller jag med om att spelare måste kunna fokusera på det man själva kan påverkar under match, men jag förstår också att det inte alltid är så enkelt.
Det är vidrigt att betala för sånt här. Det är som att hyra Sharknado III om och om igen. Det skadar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nej det är en orange kon du ser. Ah nu är jag med!Rojk skrev:Jag ser en Djurgårdsspelare vid isen!

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
tycker inte man behöver vara svart eller vit i denna fråga, visst fan ska man få kritisera domare likväl som spelare, lag och tränare, men det ska inte gå till överdrift.Praetori skrev:Jag är av diametralt annan åsikt. Låt domarna sköta sitt så sköter vi vårt. Är vi inte bra nog att vinna mot KHK så är det fan inte domarna det är fel på. SÅ värdelösa är inte domarna.Magnutz skrev:Precis så. Det är INGET värt att vara "lite finare, lite bättre" här. Det är ett skämt och om bara die-hard-lite-finare-lite-bättre-fans blir kvar, då faller vår förening och sporten med den.B.I.B.A skrev:Vi är dock också del av varumärket SHL, som framstår allt mer oseriöst och misskött för varje säsong. Ledningen i SHL yrar om lösningar som 3-mot-3 i förlängningen för att öka publiksiffrorna, istället för att ta tag i de verkliga problemen. Jag har länge varit kritisk till hur domarna sköter sig i SHL men denna säsongen har det vart så illa att jag inte ens känner suget att kolla på hockey längre.Praetori skrev: Det kostar mer att bli ett looserlag där man skyller på domarna. Det är en sjukt viktig komponent i ett framgångsrikt varumärke inom hockey att man inte börjar leta misstag någon annanstans. Om publiken börjar gorma om dåliga domare och det sätter sig i klackkulturen så kommer det förr eller senare börja smitta av sig på spelarna i större eller mindre utsträckning.
Tycker det är vår skyldighet både från fans och klubb att vädra vårt missnöje. Särskilt när SHL själva vägrar inse problemet.
Däremot håller jag med om att spelare måste kunna fokusera på det man själva kan påverkar under match, men jag förstår också att det inte alltid är så enkelt.
Det är vidrigt att betala för sånt här. Det är som att hyra Sharknado III om och om igen. Det skadar.
- Cirith Ungol
Det var några hjärtan som glödde lite för mycket i KKK.
Dom ser ut att ha fått upp farten ordentligt nu, bästa delen av matchen att skådaRojk skrev:Jag ser en Djurgårdsspelare vid isen!

-
Letade efter skridskoskydden?Praetori skrev:Nej det är en orange kon du ser. Ah nu är jag med!Rojk skrev:Jag ser en Djurgårdsspelare vid isen!
-
Hur länge kan match generellt vara avbruten innan den bryts, eller vad som sker, om den bryts?
Kan vi inte bara ge upp matchen? Vi kommer endå torska den, allt annat än 3 poäng i en sånhär match e skandal
- minalman
- Säsongskort: Ja
Det finns inte en enda utomstående som någonsin sagt att domarkåren skulle vara extra dåliga just i våra matcher och konsekvent döma till vår nackdel. Förstår inte att just vi då ska ha det som ursäkt? Det skulle väl drabba alla lika? Andra lag verkar inte vara lika sårbara med avseende på dåliga domarinsatser. De kämpar på. Vi tappar fart.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
Enligt p4 blekinge så är det kraftig rökutveckling i köket.. Troligen på grund av meth-kokning
Printz tillbaka i Sverige?S. Skuggan skrev:Letade efter skridskoskydden?Praetori skrev:Nej det är en orange kon du ser. Ah nu är jag med!Rojk skrev:Jag ser en Djurgårdsspelare vid isen!
It's easier to be an asshole to words than to people
Håller helt med, nivån på domarna är ju tveksam ibland men samtidigt har inte de repriser och slow-motion att titta på förutom vid vissa målsituationer. En sak som är tråkig är ju också att spelarna filmar mycket nuförtiden, det gör ju inte saken lättare för en rättvis bedömning.Praetori skrev:Jag är av diametralt annan åsikt. Låt domarna sköta sitt så sköter vi vårt. Är vi inte bra nog att vinna mot KHK så är det fan inte domarna det är fel på. SÅ värdelösa är inte domarna.Magnutz skrev:Precis så. Det är INGET värt att vara "lite finare, lite bättre" här. Det är ett skämt och om bara die-hard-lite-finare-lite-bättre-fans blir kvar, då faller vår förening och sporten med den.B.I.B.A skrev:Vi är dock också del av varumärket SHL, som framstår allt mer oseriöst och misskött för varje säsong. Ledningen i SHL yrar om lösningar som 3-mot-3 i förlängningen för att öka publiksiffrorna, istället för att ta tag i de verkliga problemen. Jag har länge varit kritisk till hur domarna sköter sig i SHL men denna säsongen har det vart så illa att jag inte ens känner suget att kolla på hockey längre.Praetori skrev: Det kostar mer att bli ett looserlag där man skyller på domarna. Det är en sjukt viktig komponent i ett framgångsrikt varumärke inom hockey att man inte börjar leta misstag någon annanstans. Om publiken börjar gorma om dåliga domare och det sätter sig i klackkulturen så kommer det förr eller senare börja smitta av sig på spelarna i större eller mindre utsträckning.