SirDIFalot skrev:Varför pratas det om Robert Nilsson varje år i sillytrådarna? Han gjorde en halv säsong i DIF när han var typ 19 år. Ingen vidare stark DIF-koppling.
Flertalet juniorsäsonger, Kenta är farsan, han syrra spelade fotboll i Damlaget för ett par säsonger sedan, han är djurgårdare
Skickat från min E6653 via Tapatalk
8 juniormatcher i DIF på en säsong är väl inte flertalet?
Är vi säkra på att han är Djurgårdare och inte typ Leksing. Jag tror han är Djurgårdare men känns inte helt givet.
Sen vet jag inte om jag vill ha en spelare som vill "spela av" några säsonger när han är 35.
UT:
Sallinen väljer tyvärr att lämna för KHL (Jokerit).
Sörensen drar till NHL.
Dags att ta farväl av Ahlén (för att göra plats åt våra Juniorer).
Alvarez väljer att lämna för Malmö.
Fällström är för riskabel att förlänga.
Emil Lundberg får söka sig ny klubb.
IN:
Lundh är "tydligen redan klar".
Zackrisson ersätter Sallinen- en grym två-vägs center som levererar poäng. Lyckas vi sno han framför näsan på SAIK/LHC?
Norman ska ersätta Sörensen.
Lehtonen har vekligen bevisat att han fortfarande kan leverera. Har redan acklimatiserat sig i sin kedja. Förläng redan nu, för varje match han spelar blir han bara dyrare å dyrare.
Förläng med Hank, Hage, Andersson.
Juniorerna, här får försäsongen avgöra vilka som lånas ut och vilka som skall ingå i truppen.
Varför då och för vem "junior"?
Håller vår 4:e för en av dom bästa i serien, typ jobbigast. Ahlén inte bara gör det jobbet full ut godkänt han är också den sortens spelare som gör att vi skiljer oss från lag som LHC. Han bär vår kultur, han är supporten på isen, han är vår Gud och minalman är hans profet...
Håller vår 4:e för en av dom bästa i serien, typ jobbigast. Ahlén inte bara gör det jobbet full ut godkänt han är också den sortens spelare som gör att vi skiljer oss från lag som LHC. Han bär vår kultur, han är supporten på isen, han är vår Gud och minalman är hans profet...
Visst fyller Ahlén en viss funktion så som du beskriver men i min uppställning fick han göra plats åt våra yngre spelare som redan står på tröskeln. Jag tycker man kan avvara en plats på forwardsidan till att slussa in/behålla våra juniorer/nyss blivna seniorer. Av Hank/Hage/Ahlén valde jag bort Ahlén, kanske borde det vara Hank eller Hage istället? Det räcker inte med att lufta juniorer i några matcher utan någon behöver få chansen mer permanent. Som Vejdemo denna säsong. Helst skulle jag se att man inte värvade Lundh utan att denna plats kunde vigas åt någon av Davidsson/Lundin/Forsberg/Bernhardt. Då kunde 4:e kedjan vara intakt.
Håller faktiskt med här även om jag anser Ahlen som en begränsad hockeyspelare så är han i mitt tycke bättre än åtminstone Hank (sett till årets säsong) och mist jämbördig med Lundberg.
Även om Lundberg kanske gör ytterligare någon poäng så känns Ahlen minst lika viktig som spelare.
Problemet med att sätta in en junior som gör samma jobb med samma inställning som Ahlén är att den junioren får vi bara behålla en säsong. Vi måste ha en kärna kvar i laget som överbryggar säsongerna.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Håller med föregående.
Förstår inte varför man vill bryta med Ahlén.
Han har gjort tydliga framsteg mot föregående säsong. Han är grym på det han gör. Ser även gärna att vi har kvar Lundberg och Hage (förutsatt att dem accepterar den rollen de har). En perfekt fjärdelina.
Hank däremot. Han har ju gått ner sig.
Frågan är om inte fansen uppskattar Ahléns spelstil mer än vad övriga i laget gör. Vore intressant att veta hur mycket de faktiskt påverkas av att Ahlén kastar handskarna i tid och otid. Personligen tycker jag att det räcker med att ha en kille som Brodin som faktiskt producerar framåt och samtidigt håller sig i hetluften. Jag skulle hellre ha en jämnare fjärdekedja och just nu tycker jag varken att Ahlén eller Eriksson håller måttet. Dessutom kan det vara viktigt att slussa in juniorspelare i A-truppen även om de stannar en begränsad tid för att göra Djurgården till en aktiv förening att spela för som junior, men den diskussionen har väl kommit på tal mer än en gång förut.