SHL 2015-16
Re: SHL 2015-16
Det sa jag bara för att få tyst på Roger Rönnberg. Säcken e kung! Gnälligare coach än Rönnberg finns inte.
Förväntar mig tre raka trepoängare nu.
Ska vi ha någon chans på topp 6 så är det vad som krävs med tanke på vårt tuffa spelschema efter det. Men Karlskrona borta? Lär ju bli ännu en given torsk.pulverapa skrev:Förväntar mig tre raka trepoängare nu.
Imorgon kommer säsongens självklaraste Torsk! Vi skulle behöva ta 3 segrar denna vecka men blir max två. Finns det någon som faktiskt tror på seger imorgon?
helt otroligt att vi har så svårt att vinna dom matcherna vi borde vinna

helt otroligt att vi har så svårt att vinna dom matcherna vi borde vinna
Växjö presenterar Sakari Salminen bara sådär. Fine att Burish och nu Crabb får lämna men Salminen och Leino kan knappast ha varit gratis, orkar inte ens tänka på deras lönekostnader.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Äh, de är redan skyldiga kommunen över 200 miljoner. Några miljoner till ur statskassan är det ingen som märker.Henke95 skrev:Växjö presenterar Sakari Salminen bara sådär. Fine att Burish och nu Crabb får lämna men Salminen och Leino kan knappast ha varit gratis, orkar inte ens tänka på deras lönekostnader.
Marcus Paulsson ryktas dit nu också.Vikas skrev:Äh, de är redan skyldiga kommunen över 200 miljoner. Några miljoner till ur statskassan är det ingen som märker.Henke95 skrev:Växjö presenterar Sakari Salminen bara sådär. Fine att Burish och nu Crabb får lämna men Salminen och Leino kan knappast ha varit gratis, orkar inte ens tänka på deras lönekostnader.
Fast först nästa säsong. Men ändå tråkigt med lag som hela deras framgång beror på allmosor från kommunen. De ligger tex tredje sist i publikligan det som regerande mästare.ciirree skrev:Marcus Paulsson ryktas dit nu också.Vikas skrev:Äh, de är redan skyldiga kommunen över 200 miljoner. Några miljoner till ur statskassan är det ingen som märker.Henke95 skrev:Växjö presenterar Sakari Salminen bara sådär. Fine att Burish och nu Crabb får lämna men Salminen och Leino kan knappast ha varit gratis, orkar inte ens tänka på deras lönekostnader.
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Rantala?Glory1 skrev:Domarnivån i SHL![]()
Sent from my iPhone using Tapatalk
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Efter drygt tre fjärdedelar av serien är alla tre nykomlingar bland de fyra avhängda lagen. Kanske det måste vara så i år, direkt efter utökningen, men frågan är om det blir mer jämnt i SHL nästa år?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Lite jämnare kan det nog bli. Jag tror Malmö har potential på sikt. Vi får ju ändå tänka på att alla fyra nykomlingarna fick minus sex miljoner i TV-avtal jämfört med oss andra den här säsongen. Men Rögle har ju aldrig kunnat etablera sig och lär inte göra det i framtiden heller. Modo vet jag inte vad dom håller på med.minalman skrev:Efter drygt tre fjärdedelar av serien är alla tre nykomlingar bland de fyra avhängda lagen. Kanske det måste vara så i år, direkt efter utökningen, men frågan är om det blir mer jämnt i SHL nästa år?
Avskaffa tre mot tre.
Fick inte de dela fallskärmen på då bara Lyxfällan åkte ner medan 3 gick upp?Mattias_87 skrev:Lite jämnare kan det nog bli. Jag tror Malmö har potential på sikt. Vi får ju ändå tänka på att alla fyra nykomlingarna fick minus sex miljoner i TV-avtal jämfört med oss andra den här säsongen. Men Rögle har ju aldrig kunnat etablera sig och lär inte göra det i framtiden heller. Modo vet jag inte vad dom håller på med.minalman skrev:Efter drygt tre fjärdedelar av serien är alla tre nykomlingar bland de fyra avhängda lagen. Kanske det måste vara så i år, direkt efter utökningen, men frågan är om det blir mer jämnt i SHL nästa år?
Nej, maffia-shl pungslog alla tre på 6.5mkr för att investera överskottet efter fallskärmen i wifi & comfort i diverse andra arenor.Vikas skrev:Fick inte de dela fallskärmen på då bara Lyxfällan åkte ner medan 3 gick upp?Mattias_87 skrev:Lite jämnare kan det nog bli. Jag tror Malmö har potential på sikt. Vi får ju ändå tänka på att alla fyra nykomlingarna fick minus sex miljoner i TV-avtal jämfört med oss andra den här säsongen. Men Rögle har ju aldrig kunnat etablera sig och lär inte göra det i framtiden heller. Modo vet jag inte vad dom håller på med.minalman skrev:Efter drygt tre fjärdedelar av serien är alla tre nykomlingar bland de fyra avhängda lagen. Kanske det måste vara så i år, direkt efter utökningen, men frågan är om det blir mer jämnt i SHL nästa år?
Kan inte säga att jag är förvånad.Puckey skrev:
Nej, maffia-shl pungslog alla tre på 6.5mkr för att investera överskottet efter fallskärmen i wifi & comfort i diverse andra arenor.