SHL 2015-16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
gaspo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2015-16

Inlägg av gaspo »

Det sa jag bara för att få tyst på Roger Rönnberg. Säcken e kung! Gnälligare coach än Rönnberg finns inte.
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

Förväntar mig tre raka trepoängare nu.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

pulverapa skrev:Förväntar mig tre raka trepoängare nu.
Ska vi ha någon chans på topp 6 så är det vad som krävs med tanke på vårt tuffa spelschema efter det. Men Karlskrona borta? Lär ju bli ännu en given torsk.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

Imorgon kommer säsongens självklaraste Torsk! Vi skulle behöva ta 3 segrar denna vecka men blir max två. Finns det någon som faktiskt tror på seger imorgon? :D

helt otroligt att vi har så svårt att vinna dom matcherna vi borde vinna
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Växjö presenterar Sakari Salminen bara sådär. Fine att Burish och nu Crabb får lämna men Salminen och Leino kan knappast ha varit gratis, orkar inte ens tänka på deras lönekostnader.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Henke95 skrev:Växjö presenterar Sakari Salminen bara sådär. Fine att Burish och nu Crabb får lämna men Salminen och Leino kan knappast ha varit gratis, orkar inte ens tänka på deras lönekostnader.
Äh, de är redan skyldiga kommunen över 200 miljoner. Några miljoner till ur statskassan är det ingen som märker.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Vikas skrev:
Henke95 skrev:Växjö presenterar Sakari Salminen bara sådär. Fine att Burish och nu Crabb får lämna men Salminen och Leino kan knappast ha varit gratis, orkar inte ens tänka på deras lönekostnader.
Äh, de är redan skyldiga kommunen över 200 miljoner. Några miljoner till ur statskassan är det ingen som märker.
Marcus Paulsson ryktas dit nu också.
mb81

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:
Vikas skrev:
Marcus Paulsson ryktas dit nu också.
Fast först nästa säsong. Men ändå tråkigt med lag som hela deras framgång beror på allmosor från kommunen. De ligger tex tredje sist i publikligan det som regerande mästare.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Domarnivån i SHL :lol:

Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Glory1 skrev:Domarnivån i SHL :lol:

Rantala?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Efter drygt tre fjärdedelar av serien är alla tre nykomlingar bland de fyra avhängda lagen. Kanske det måste vara så i år, direkt efter utökningen, men frågan är om det blir mer jämnt i SHL nästa år?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

minalman skrev:Efter drygt tre fjärdedelar av serien är alla tre nykomlingar bland de fyra avhängda lagen. Kanske det måste vara så i år, direkt efter utökningen, men frågan är om det blir mer jämnt i SHL nästa år?
Lite jämnare kan det nog bli. Jag tror Malmö har potential på sikt. Vi får ju ändå tänka på att alla fyra nykomlingarna fick minus sex miljoner i TV-avtal jämfört med oss andra den här säsongen. Men Rögle har ju aldrig kunnat etablera sig och lär inte göra det i framtiden heller. Modo vet jag inte vad dom håller på med.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Mattias_87 skrev:
minalman skrev:Efter drygt tre fjärdedelar av serien är alla tre nykomlingar bland de fyra avhängda lagen. Kanske det måste vara så i år, direkt efter utökningen, men frågan är om det blir mer jämnt i SHL nästa år?
Lite jämnare kan det nog bli. Jag tror Malmö har potential på sikt. Vi får ju ändå tänka på att alla fyra nykomlingarna fick minus sex miljoner i TV-avtal jämfört med oss andra den här säsongen. Men Rögle har ju aldrig kunnat etablera sig och lär inte göra det i framtiden heller. Modo vet jag inte vad dom håller på med.
Fick inte de dela fallskärmen på då bara Lyxfällan åkte ner medan 3 gick upp?
Puckey

Inlägg av Puckey »

Vikas skrev:
Mattias_87 skrev:
Fick inte de dela fallskärmen på då bara Lyxfällan åkte ner medan 3 gick upp?
Nej, maffia-shl pungslog alla tre på 6.5mkr för att investera överskottet efter fallskärmen i wifi & comfort i diverse andra arenor.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Puckey skrev:
Nej, maffia-shl pungslog alla tre på 6.5mkr för att investera överskottet efter fallskärmen i wifi & comfort i diverse andra arenor.
Kan inte säga att jag är förvånad.
Låst